Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bmfd
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19-05 16:18
Redelijke specifieke vraag, ik heb het UWV ook al een bericht gestuurd, maar door de drukte kan dat denk ik even duren, dus probeer ik het hier.

Er is vanuit het UWV een regeling voor flexwerkers, waarbij je €1650,- krijgt als je in februari €400,- aan sv-loon had, in maart minimaal €1,- verdiende en je loon in april met minimaal 50% was gedaald t.o.v. februari.

Nu is mijn geval: ik ben in februari in dienst gegaan bij een bedrijf op basis van een min-max contract, minimaal 3 uren per week, maximaal 12 uur. Omdat het bedrijf in februari nog niet weet hoeveel uur je precies hebt gewerkt, krijg je gewoon het minimum aantal uren van die maand uitbetaald. In mijn geval dus 12 uur (3 uur p/w x 4 weken), wat me ong. €150,- opleverde.

Nu is het dat ik in februari echter al zo'n 50 uur heb gewerkt en mijn eigenlijke loon rond de €600-700 was, alleen is er in februari dus alleen het absolute minimum uitbetaald. In maart heb ik datzelfde minimum aantal uren uitbetaald gekregen + het resterende loon van de maand februari, waardoor ik uiteindelijk uitkwam op €700 aan salaris in maart. In april heb ik het minimum van april + het resterende loon van maart, enzovoorts.

Wat is in dit geval mijn sv-loon over februari? Is het alsnog 'gewoon' €150,-, terwijl ik meer dan 50 uur in die maand heb gewerkt, of is er daarin nog wat mogelijk dat je je salaris kan uitrekenen over de maand februari op basis van het gewerkte aantal uren?

Ik heb zelf al het een en ander geprobeerd op te zoeken om er achter te komen, maar ik kwam er niet uit, dus vandaar dat ik het hier probeer.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 886251

Het SV loon word door jouw werkgever aan het UWV doorgegeven dacht ik (dan wel dat het UWV hier inzage in heeft).

Als je op het UWV kijkt zul je zien wat je loon is over de periode van februari en daarmee zal er gerekend worden. Ondanks dat jij je loon later hebt gekregen (als het goed is met terugwerkende kracht) zou het bij het UWV er goed in moeten staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bmfd
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19-05 16:18
Iemt schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:15:
Het SV loon word door jouw werkgever aan het UWV doorgegeven dacht ik (dan wel dat het UWV hier inzage in heeft).

Als je op het UWV kijkt zul je zien wat je loon is over de periode van februari en daarmee zal er gerekend worden. Ondanks dat jij je loon later hebt gekregen (als het goed is met terugwerkende kracht) zou het bij het UWV er goed in moeten staan.
Ik wist niet dat de loongegevens inzichtelijk waren via MijnUWV, bedankt voor de tip!

Nu staat het in MijnUWV alleen eigenlijk hetzelfde als bovenstaande omschreven, waarbij in februari het minimum aantal uren staat en in maart het inkomen van maart + het resterende van februari. Ik ga morgen maar eens bellen of het zo klopt, of dat dat aangepast moet worden.

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True