Toon posts:

Game PC +/- 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guido-t
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 12-09 20:47
Hallo Tweakers!

Ik speel nu sinds ongeveer 1,5 jaar met veel plezier op mijn MSI GS75 laptop maar omdat ik het zat ben om continu mijn laptop mee naar huis te sjouwen heb ik besloten om voor thuis weer een PC aan te schaffen en daar zou ik graag jullie hulp bij willen! _/-\o_

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat voornamelijk gebruikt worden om te gamen op een 144Hz, 1440p scherm waarbij ik een zo hoog mogelijke FPS wil behalen. Op dit moment speel ik voornamelijk Rainbow Six Siege maar daar komen binnenkort o.a. Assasins Creed Valhalla en Cyberpunk 2077 bij. Een enkele keer zal de PC gebruikt worden voor wat geklooi met Gopro filmpjes. :9

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil liever niet meer dan 1500 euro uit geven voor de PC. Randapparatuur komt daar dan nog boven op.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten die ik mee neem naar het nieuwe systeem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze lijst heb ik samengesteld door wat rond te vragen in mijn vriendenkring en door te spieken bij eerdere posts hier op het forum. Daar komen o.a. de ssd en ram vandaan.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)€ 110,95€ 110,95
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2080 Super Windforce OC 8G€ 747,05€ 747,05
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 75,95€ 75,95
2Ventilatorenbe quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm€ 20,30€ 40,60
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 86,-€ 86,-
1VoedingenSeasonic Focus GX-650€ 95,95€ 95,95
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 130,99€ 130,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.452,49

Ik zit te denken om dit scherm aan te schaffen:
1MonitorenAcer KG271UA Zwart€ 287,98€ 287,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,98

Uiteindelijk zou ik graag 2 dezelfde schermen willen hebben. Maar omdat ze nogal prijzig zijn schaf ik er eerst een aan en op een later moment een 2de.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren qua merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een PC die veel FPS kan behalen maar toch ook stil en koel is. De PC komt op zolder te staan en in de zomer wil dat nog wel eens warm worden vandaar dat ik er al extra fans bij heb gezocht.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken

Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag aan de tweakers community is:
  1. Kan ik hier de komende 2 á 3 jaar goed mee doorkomen? Ik wil graag R6 Siege op zo hoog mogelijke FPS kunnen spelen en vindt het niet erg om dat indien nodig op 1080p te moeten doen maar overige games zou ik wel graag op 1440p willen spelen.
  2. Zijn de extra fans echt nodig? Of ga ik het ook redden met de 2 fans die bij de PC geleverd worden. Of is het nog beter om 4 dezelfde fans te nemen?
  3. Uit de reviews van de CPU haal ik dat de bijgeleverde koeler niet ideaal is dus ik twijfel of ik daar een andere koeler voor moet nemen.
  4. Passen al deze componenten bij elkaar? Of hebben jullie nog tips om deze setup beter te maken? O-)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canelo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 02-08 17:01

Canelo

BT61.

Neem een aparte koeler, vooral als die in de zolder gaat is het een must.

Scythe mugen 5 pcgh
Dark rock 4
Noctua
Gelid tranquilo

Allemaal mooie opties.

AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iruk1981
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 16:43
Heb je de memory support list van het moederbord bekeken? Als je geen verrassingen wil is het best te controleren of het geheugen er bij staat.

1) geen probleem lijkt mij
2) ik zou de fans weglaten en aftermarket koeler voor de CPU kopen zoals hierboven al gezegd wordt.
3)zie 2
4)zie memory support list.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guido-t
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 12-09 20:47
Neem een aparte koeler, vooral als die in de zolder gaat is het een must.

Scythe mugen 5 pcgh
Dark rock 4
Noctua
Gelid tranquilo
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 60,87

Oke, bedankt voor de tip! Ik ga dan denk ik voor bovenstaande koeler, volgens de reviews is koelt ie goed en is het ook nog eens een stille! :)
Heb je de memory support list van het moederbord bekeken? Als je geen verrassingen wil is het best te controleren of het geheugen er bij staat.
Ik heb gezocht in de lijst maar het geheugen staat er helaas niet tussen. Ik heb wat items opgezocht die er wel tussen stonden maar dan kwam ik uit op hele dure geheugen stickjes. 8)7 Ik ga nog wel even verder kijken maar anders denk ik dat ik het er maar op gok!

• peter4871
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 29-08 16:46
Ik heb gezocht in de lijst maar het geheugen staat er helaas niet tussen. Ik heb wat items opgezocht die er wel tussen stonden maar dan kwam ik uit op hele dure geheugen stickjes. 8)7 Ik ga nog wel even verder kijken maar anders denk ik dat ik het er maar op gok!
Niet altijd gelijk van een lijst uit gaan ;) , je kan ook de andere kant opzoeken.

Crucial levert zelf ook een mooie site waarbij je kunt kijken of hij op je moederbord past.
kijk het hier maar naar
Maar volgens hun site is hij 100% Compatible met de B450 Aorus pro.

Ik heb je lijst nog even door de partpicker gegooid: PcPartpicker

en daar niet echt een fout terug. hij geeft wel aan dat het moederbord een update nodig zal moeten hebben. maar ik zelf heb pas geleden de Asus ROG Strix B450-F Gaming gekocht waarbij hij dit ook aangaf met een amd 7 3700x. maar ze komen eigenlijk als je ze nieuw koopt al geupdate binnen. dus daar zie ik geen problemen.

Voor de cpu coeler gebruik ik de Scythe Mugen 5 vergeleken met de be quit is deze stiller :14,5dB tegen 21,1dB op max.

maar denk dat het verschil verwaarloosbaar is :P

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee