Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appollonius333
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-06 13:34
Titel zegt het al, heeft een eigen bijdrage van een zakelijke auto invloed bij het aanvragen van een persoonlijke lening?

Ik vroeg me dit namelijk af aangezien ik van werkgever van wisselen en ik dus een auto moet aanschaffen gezien de nieuwe werkgever geen auto's leaset...

[Voor 43% gewijzigd door appollonius333 op 21-06-2020 21:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

appollonius333 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:55:
Titel zegt het al, heeft een eigen bijdrage van een auto invloed bij het aanvragen van een persoonlijke lening?
Wat een bijzonder vaag topic zonder concrete informatie.

Gaat het om een zakelijke leaseauto?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appollonius333
Napo schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:28:
[...]

Wat een bijzonder vaag topic zonder concrete informatie.

Gaat het om een zakelijke leaseauto?
Daar ben ik het niet mee eens aangezien ik niet zo goed begrijp over welke informatie je verwacht? Het is gewoon een vraag over de eigen bijdrage van inderdaad een zakelijk lease auto (goed punt zal ik er bij vermelden).

Want ik ben op het moment bezig om een persoonlijke lening aan te vragen, alleen vroeg me af of de eigen bijdrage van een zakelijke lease auto hierin wordt meegenomen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:48
Waarom vraag je dit niet gewoon bij de instantie waar je wilt lenen? Als ik bv. bij ABN zo even snel op hun site klik, vragen die naar bruto salaris en naar evt. andere leningen.

Dus ik denk van niet. Pensioenpremies of weet ik wat gaan ook van je brutoloon af, en daar vragen ze ook niet naar.

Maar inderdaad een gekke vraag zonder context, wil je zoveel lenen dat het antwoord op bovenstaande iets zou kunnen uitmaken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appollonius333
Wilke schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:32:
Waarom vraag je dit niet gewoon bij de instantie waar je wilt lenen? Als ik bv. bij ABN zo even snel op hun site klik, vragen die naar bruto salaris en naar evt. andere leningen.

Dus ik denk van niet. Pensioenpremies of weet ik wat gaan ook van je brutoloon af, en daar vragen ze ook niet naar.

Maar inderdaad een gekke vraag zonder context, wil je zoveel lenen dat het antwoord op bovenstaande iets zou kunnen uitmaken?
Het was meer de intentie als een open vraag. Maar je hebt mijn vraag bij deze al beantwoord :)

Ik ga namelijk van werkgever wisselen en daarvoor moet ik een auto aanschaffen (jong gebruikte)

[Voor 8% gewijzigd door appollonius333 op 21-06-2020 21:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Heh?

Maar als je een eigen auto gaat aanschaffen, is er toch geen eigen bijdrage meer? Dat geldt alleen voor lease.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:48
Ok! Als je de uitkomst kunt laten weten als je een lening afsluit (dus of ze er naar vroegen of niet), heeft iemand anders later misschien ook nog wat aan dit topic :)

Jeroenneman: dit soort dingen heeft de neiging volgens regeltjes te werken en niet volgens logica. Als jij wanneer je die lening aanvraagt bepaalde lasten hebt, maakt het hun geen zak uit of je die lening sluit juist om van die lasten af te raken.

Er is namelijk ook geen enkele garantie, vanuit de bank gezien, dat je dat werkelijk gaat doen.

[Voor 51% gewijzigd door Wilke op 21-06-2020 21:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appollonius333
Jeroenneman schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:37:
Heh?

Maar als je een eigen auto gaat aanschaffen, is er toch geen eigen bijdrage meer? Dat geldt alleen voor lease.
Ik raak de lease auto kwijt, alleen moet een salarisstrook aanleveren waarop de eigen bijdrage van de leaseauto nog op staat. Snap de verwarring ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01-04 12:22
Ik zou gewoon even met de lener gaan praten, wat die willen hebben. Want ik weet ook niet of die zo vrolijk worden van een loon-strook als je lening nodig is voor juist als je daar niet meer werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

appollonius333 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Want ik ben op het moment bezig om een persoonlijke lening aan te vragen, alleen vroeg me af of de eigen bijdrage van een zakelijke lease auto hierin wordt meegenomen
Als dit de vraag is en je derhalve bang bent niet afdoende te kunnen lenen denk ik oprecht dat het te lenen bedrag - en dus de aan te schaffen auto - te hoog/te duur is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
appollonius333 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:42:
[...]

Ik raak de lease auto kwijt, alleen moet een salarisstrook aanleveren waarop de eigen bijdrage van de leaseauto nog op staat. Snap de verwarring ;)
Zo lang jij kan aantonen dat je leaseauto kwijt raakt is geen verplicht meer toch? Iets zegt mij namelijk dat je met die lening een vervanging van de lease auto gaat aanschaffen ;)

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appollonius333
Napo schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Als dit de vraag is en je derhalve bang bent niet afdoende te kunnen lenen denk ik oprecht dat het te lenen bedrag - en dus de aan te schaffen auto - te hoog/te duur is.
Ohh niet zozeer alleen was gewoon benieuwd of dit enige impact kan hebben, is voor mij niet relevant maar misschien voor een ander wel. Want ik ben namelijk niet zo thuis in het 'leasen' naast dat ik een auto geleaset heb.

Vandaar ook de doodnormale vraag :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appollonius333
Deveon schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:02:
[...]

Zo lang jij kan aantonen dat je leaseauto kwijt raakt is geen verplicht meer toch? Iets zegt mij namelijk dat je met die lening een vervanging van de lease auto gaat aanschaffen ;)
Daar zat ik ook al een beetje aan te denken, maar goed de toekomst zal het leren. Zodra ik meer weet zal ik dit topic updaten mocht iemand in de toekomst hier ook een vraag over hebben :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True