Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietBoom83
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-02-2021
Na een wat (slechtere ervaring met plex - te oude pc) om naar mijn tv toe te streamen nu toch maar het kijken naar een android tv box.
Tamelijk wat reviews en videos gekeken over hoe ze werken en wat ze te bieden hebben. Nu valt het mij alleen op dat er weinig informatie beschikbaar is hoe goed deze boxjes presteren op het gebied met het afspelen van media (het gaat mij om x264HD, Blueray en DVD5) en dan in het specifiek direct vanaf een usb stick.
Ik neem aan dat er geen wifi verbinding voor nodig is en dat je direct usb stick in zo een android tv box kan stoppen en de film kan starten? Gaat dat zonder hapering of ligt dat aan de USB stick (moet het een USB harddisk zijn met extern voeding?)
Tamelijk wat vragen zoals je kunt zien. Het gaat mij vrijwel hoofdzakelijk om van USB direct naar mijn TV af te spelen via HDMI (voorkeur 4k kwaliteit).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[weg]

Edit: blijkbaar was de noodzaak om een topic te starten toch niet zo hoog.

[ Voor 87% gewijzigd door hardware-lover op 17-07-2020 12:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:28
Buiten de prestaties van de mediabox zelf, heb je uiteraard ook te maken met de snelheid van de USB stick die je wilt gaan gebruiken... en van vele USB sticks valt dit in de praktijk nogal tegen. Nou zal de gemiddelde USB stick niet veel moeite hebben met een MKV video met een niet al te hoge bitrate... maar ga je het hebben over volledige bluray bitrates dan zijn er genoeg stickjes die zich daarin zullen verslikken.

Maar zoals @hardware-lover al zegt... budget bepaald hierin enorm veel, oftewel, wat wil je uitgeven aan een mediaplayer?