Medetweakers,
Ik zit nu al een aantal maanden met een dilemma in mijn maag waar ik niet uit kom. Ik ben nu 23 jaar en heb vorig jaar mijn bachelordiploma Computer Science & Engineering gehaald (TU Delft). Op het moment doe ik een tussenjaar.
Er zijn grofweg twee werkvelden die me aanspreken: software engineering en network engineering. Op het moment neig ik meer richting de software engineering, al zou ik het niet een crime vinden om meer over network engineering te leren (tijdens mijn bacheloropleiding heb ik maar 1 vak over computernetwerken gehad).
Zoals ik het zie heb ik dan grofweg 3 opties:
Bijkomend probleem is dat ik me bij de UvA voor het eind van de maand moet inschrijven, als ik dat wil doen.
Ik zit nu al een aantal maanden met een dilemma in mijn maag waar ik niet uit kom. Ik ben nu 23 jaar en heb vorig jaar mijn bachelordiploma Computer Science & Engineering gehaald (TU Delft). Op het moment doe ik een tussenjaar.
Er zijn grofweg twee werkvelden die me aanspreken: software engineering en network engineering. Op het moment neig ik meer richting de software engineering, al zou ik het niet een crime vinden om meer over network engineering te leren (tijdens mijn bacheloropleiding heb ik maar 1 vak over computernetwerken gehad).
Zoals ik het zie heb ik dan grofweg 3 opties:
- Geen master doen en gaan werken. Ik had al op een paar vacaturesites (o.a. Tweakers Banen) gezocht en ben eigenlijk geen software engineering functies tegengekomen waarvoor een master wordt gevraagd. Ook hoef ik me dan niet aan de klus van een scriptie te gaan wagen, iets waar ik een beetje tegenop zie als ik een master zou doen. (edit: en als ik dan later toch een master wil doen zou ik daar tegen die tijd wellicht een jaar voor kunnen 'opofferen')
- Master Software Engineering doen. Zelf leek de master Software Engineering aan de UvA me interessant. Ik had ook naar andere universiteiten gekeken, maar die masters leken me allemaal erg academisch en dat stond me niet echt aan. Ook is de master maar een jaar.
- Master Network Engineering doen. Ik zou dan in eerste instantie eigenlijk weinig doen met mijn master (misschien later in mijn carrière wel, dat weet ik natuurlijk niet). Hierbij dacht ik aan Security & Network Engineering aan de UvA of evt. Internet Science & Technology aan de Universiteit Twente (track van de master CS aldaar). Voordeel van de eerste is dat deze maar 1 jaar is. Bij de tweede komt er een scriptie van 40EC bij kijken en ik weet niet of dat iets is waar ik blij van word.
Bijkomend probleem is dat ik me bij de UvA voor het eind van de maand moet inschrijven, als ik dat wil doen.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets