Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defendR
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb recentelijk mijn Oneplus 6 laten vallen, waardoor het scherm helemaal kapot is. Het toestel boot nog wel en ook de fingerprint scanner werkt nog. Er staan veel belangrijke bestanden op die ik er graag terug wil hebben. Is er bepaalde software waarmee ik de bestanden/foto's er veilig af kan halen en back-uppen?

Het gaat om het 256GB model, midnight black

Ik heb dr.fone al geprobeerd, zonder succes.

Topkek

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:05
Via Google noemt velen een usb-otg kabel te gebruiken om te unlocken.

https://www.reddit.com/r/...acked_screen_cant_unlock/

Of zie toch,

https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

Ik heb ooit een telefoon aan een toetsenbord en scherm gehangen met zo'n otg Dock, toen alles naar een SD kaartje gekopieerd. Best de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de vingerafdrukscanner werkt, kun je toch gewoon je toestel 'in'? Oftewel hang je toestel aan de
computer en kopieer / knip & plak alles wat je nodig hebt of stel alsnog een online back-up via wat dan ook?

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 21-06-2020 20:32 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:05
CLB schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:32:
Als de vingerafdrukscanner werkt, kun je toch gewoon je toestel 'in'? Oftewel hang je toestel aan de
computer en kopieer / knip & plak alles wat je nodig hebt of stel alsnog een online back-up via wat dan ook?
Bij een herstart bij geen enkele telefoon bij mijn weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb je adb debugging aan staan in developer options? Dat zou je mogelijk een optie geven, zoals deze: https://github.com/Genymobile/scrcpy

Maar dit vraagt nogal wat: adb debugging aan, je computer als 'trusted' aangemerkt op je telefoon.

Als je adb debugging uit hebt staan zie ik echt geen andere optie dan een ander scherm te plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
beezjeh schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:14:
[...]

Standaard volgens mij nooit inderdaad; er zijn wel custom roms waarin je dit in kunt schakelen maar ik heb het nog nooit in een default Android variant gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defendR
[...]

De telefoon is inderdaad uitgevallen, fingerprint heeft dus geen zin helaas

Topkek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defendR
mark-k schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:19:
Ik heb ooit een telefoon aan een toetsenbord en scherm gehangen met zo'n otg Dock, toen alles naar een SD kaartje gekopieerd. Best de moeite waard om te proberen.
Heb maar een otg dock besteld, hopelijk werkt het ook bij de OP6

Topkek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Volgens de specificaties is de usb-poort versie 2, ook al is het een type c. Dat zou betekenen geen video-uitvoer. Al kun je het natuurlijk altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

hcQd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:09:
Volgens de specificaties is de usb-poort versie 2, ook al is het een type c. Dat zou betekenen geen video-uitvoer. Al kun je het natuurlijk altijd proberen.
De telefoon waar ik het op deed was een crappy samsung van een paar jaar terug, dus de kans dat het werkt is vrij aardig lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah my bad! Dacht dat toestel nog aan was, maar ik had kunnen weten van niet :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defendR
Een otg kabel werkt helaas niet, ik heb een deel van de foto’s nog wel opgeslagen op een externe hdd, maar de meest recente ben ik kwijt. Ga hem nu maar terugsturen naar oneplus voor reparatie

Topkek

Pagina: 1