Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-06 15:52
Beste Tweakers.

Ik wil binnenkort de DVD brander gaan vervangen voor een nieuw exemplaar in een MSI GT72S 6QE-055.
Nu zag ik bij Azerty een DVD brander van LG die mij wel aansprak. ( zie gelinkte producten )

Nu vraag ik mij alleen af, of de plastic frontjes die op de lade vast zitten geklikt altijd passen, of kan hier verschil per fabrikant in zitten ?

Alvast bedankt voor de hulp ! :)

Beste antwoord (via Sincery op 21-06-2020 15:51)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Sincery schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:53:
Beste Tweakers.

Ik wil binnenkort de DVD brander gaan vervangen voor een nieuw exemplaar in een MSI GT72S 6QE-055.
Nu zag ik bij Azerty een DVD brander van LG die mij wel aansprak. ( zie gelinkte producten )

Nu vraag ik mij alleen af, of de plastic frontjes die op de lade vast zitten geklikt altijd passen, of kan hier verschil per fabrikant in zitten ?

Nee. Past helaas niet altijd.
Ook kan de stekker aan de achterkant anders zijn.

Het kán vaak wel, ik heb het eerder ook met succes gedaan, maar de meeste kans maak je door echt naar de winkel te gaan met de laptop en DVD speler om samen te kijken wat het beste past.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Is er een reden om interne te nemen en geen externe drive? Inpluggen en gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Sincery schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:53:
Beste Tweakers.

Het kán vaak wel, ik heb het eerder ook met succes gedaan, maar de meeste kans maak je door echt naar de winkel te gaan met de laptop en DVD speler om samen te kijken wat het beste past.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
br00ky schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:02:
Is er een reden om interne te nemen en geen externe drive? Inpluggen en gaan.
De reden dat ik deze wil vervangen is omdat de DVD brander die er nu in zit niet geheel werkt naar behoren.
Daarom de reden van het vervangen, het is eigenlijk een werkje van een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14
Sincery schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:06:
[...]

De reden dat ik deze wil vervangen is omdat de DVD brander die er nu in zit niet geheel werkt naar behoren.
Daarom de reden van het vervangen, het is eigenlijk een werkje van een minuut.
Maar hoevaak gebruik je de DVD brander/lezer? Voor nul moeite koop je een USB variant die gegarandeerd past.

* Rukapul heeft nog een oude laptop met optische drive en nog een USB drive voor alle andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
unezra schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:05:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
Hieruit begrijp ik dat er toch nog wel wat verschillen zitten tussen fabrikanten en de aansluiting.
Dan ga ik toch maar voor een zelfde brander waar de laptop origineel mee word geleverd, om het gelijk
goed te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
De oplossing :

Heb vandaag de brander even uit de laptop geschoven en de sata + power poorten gereinigd met
een beetje contactspray.
Verbazingwekkend werkt de brander weer naar behoren, zal allicht een vuiltje in de contactpunten geweest zijn. :)
Pagina: 1