Hallo,
Ruim een maand geleden heb ik een systeem gebouwd. Het systeem draaide perfect, tot vandaag. Ik was een spel aan het spelen en uit het niets werd het beeld zwart. Mijn monitor gaf aan: geen HDMI signaal. Ik trachtte de computer te herstarten, dit bood geen soelaas. Het systeem lijkt wel gewoon te draaien (alle fans etc aan), maar nog steeds geen beeld.
De HDMI kabel was vanuit mijn monitor (Dell u2518D) aangesloten op de videokaart (RX 580). Ik heb geprobeerd een DP kabel aan te sluiten, deze gaf ook aan geen signaal vanuit computer. Daarna heb ik geprobeerd de kabels direct op het mobo aan te sluiten, ook geen signaal. Ik kan nu dus niets zien, en ook niet in de bios komen.
Het frappante is dat voor zover ik kan zien alles draait, de fans draaien (ook van de GPU en PSU). Daarom is het lastig voor mij om de oorzaak te achterhalen.
Note: Monitor werkt nog wel met andere apparaten.
...
Mijn systeem is als onderstaand:
...
Hebben jullie suggesties hoe ik dit probleem aan kan pakken?
Hartelijk dank!
Ruim een maand geleden heb ik een systeem gebouwd. Het systeem draaide perfect, tot vandaag. Ik was een spel aan het spelen en uit het niets werd het beeld zwart. Mijn monitor gaf aan: geen HDMI signaal. Ik trachtte de computer te herstarten, dit bood geen soelaas. Het systeem lijkt wel gewoon te draaien (alle fans etc aan), maar nog steeds geen beeld.
De HDMI kabel was vanuit mijn monitor (Dell u2518D) aangesloten op de videokaart (RX 580). Ik heb geprobeerd een DP kabel aan te sluiten, deze gaf ook aan geen signaal vanuit computer. Daarna heb ik geprobeerd de kabels direct op het mobo aan te sluiten, ook geen signaal. Ik kan nu dus niets zien, en ook niet in de bios komen.
Het frappante is dat voor zover ik kan zien alles draait, de fans draaien (ook van de GPU en PSU). Daarom is het lastig voor mij om de oorzaak te achterhalen.
Note: Monitor werkt nog wel met andere apparaten.
...
Mijn systeem is als onderstaand:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-9600K Boxed (SRELU) | € 210,98 | € 210,98 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z390 M | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 580 8GD5 (11265-05) | € 201,83 | € 201,83 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 76,- | € 76,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15S | € 71,05 | € 71,05 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4R | € 88,25 | € 88,25 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 118,40 | € 118,40 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 106,80 | € 106,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.084,16 |
...
Hebben jullie suggesties hoe ik dit probleem aan kan pakken?
Hartelijk dank!