Spellen starten in windowed mode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een Acer Predator xb273kgp gekocht. Dit scherm kan je gebruiken met HDR, dan kan je hem op max 120hz zetten, Als je geen HDR gebruikt kan je hem op 144Hz laten draaien. Ik dien dan wel een 2e DP kabel aan te sluiten. Als ik hem op 144hz zet launchen (steam) spellen in windowed mode. Als ik naar de resolutie kijk in de control panel staat er 3840x2160 (native). Als ik het scherm op 120hz laat draaien, staat er geen native achter.

Ik wil een aantel spellen op een lagere resolutie laten draaien dan 4k. Dit werkt ook gewoon met 120hz (1 DP kabel). Waarom lukt dit niet met 144hz?

Relevante software en hardware die ik gebruik
2070 super met een Acer Predator xb273kgp

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik kan in die spellen graphics opties aanpassen wat ik wil, hij blijft op windowed draaien.
Als ik de resolutie verhoog in spellen, wordt het windowed scherm groter.

- Spellen opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat
- Nvidia driver opnieuw geïnstalleerd (clean install), geen resultaat.
- Elke optie onder: Adjust desktop size and position geprobeerd, geen resultaat
- In Windows elke scaling optie gebruikt, geen resultaat (ik gebruik altijd 125%, nogmaals, dit werkt prima met 120hz)
- Scherm instellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen, geen resultaat.
- Ik gebruik de originele DP kabels. Dit incident speelt ook met andere DP kabels.
- Niet elk spel heeft er last van. CS:GO en Insurgency hebben er wel last van, BF5 en No Mans Sky niet.

Het enige verschil (in mijn ogen) tussen wel en niet werken is de 2e kabel en de (native) die achter de resolutie staat. Nu kan ik met 144hz geen resolutie kiezen die niet native is.

Hebben jullie nog tips?
Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2020 13:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Even ALT+ ENTER tegelijkertijd indrukken als de de game is opgestart in Windowed mode ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:39:
Even ALT+ ENTER tegelijkertijd indrukken als de de game is opgestart in Windowed mode ?
Nee geen resultaat, was het maar zo simpel haha.
Het lijkt erop dat iets de spellen in windowed mode forceert. Als ik Cs:go start krijg ik een volledig zwart scherm zoals altijd en dan lijkt het dat iets het spel in windowed mode forceert als ik bij het main menu kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinwehl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 12:51
-fullscreen
achter de snelkoppeling zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robbinwehl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:57:
-fullscreen
achter de snelkoppeling zetten ?
Dankjewel voor je reactie,
Het was een Gsync probleem. Als ik Gsync aan had staan speelde dit bij een aantal spellen.
-fullscreen had ik trouwens al eerder geprobeerd maar bood geen resultaat (via de snelkoppeling en via launch options)