Op dit moment draai ik op een i5 9600k met een met 32gb ram. De koeling van de cpu is een all in one cooler. Voor de cpu werkt het redelijk maar ik heb het vermoeden dat de gpu hierdoor warmer wordt omdat deze de warme lucht van de cpu koeler aangeleverd krijgt. Hierdoor wil ik in mijn upgrade dan ook weer naar luchtkoeling voor de cpu. Ook zal ik mijn kast gaan versterken met casefans en hierbij heb ik noctua op het oog vanwege de hoge hoeveelheid luchtverplaatsing.
Met deze upgrade wil ik het mogelijk maken om de nieuwe flight simulator 2020 op max settings te draaien. De 6 cores die ik nu heb trekken het niet
Ik zoek een?
Hoewel ik bovenstaande al duidelijk heb voor mezelf kom ik er niet uit wat nou een goede luchtkoeling zal zijn voor de 10900k. Ook zal het geen probleem moeten zijn met de 4 geheigenbankjes die ik meeneem naar deze upgrade.
Wat is je budget?
100 euro maar met een goede reden mag het wel duurder
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet
Een ander punt is pci-e 4.0 welke nog niet niet op de 1200 socket zit. is dit iets om op te wachten zodat ik in de toekomst kan upgraden naar een nieuwe gpu en die ten volle gebruiken? Het gaat mij echt om gamen met deze pc en weet niet of pci-e 4.0 meer winst zal halen in gaming of juist in applicaties
Ik ben er van op de hoogte dat AMD het heeft op hun x570 moederborden maar ik blijf liever bij intel.
Met deze upgrade wil ik het mogelijk maken om de nieuwe flight simulator 2020 op max settings te draaien. De 6 cores die ik nu heb trekken het niet
Ik zoek een?
Hoewel ik bovenstaande al duidelijk heb voor mezelf kom ik er niet uit wat nou een goede luchtkoeling zal zijn voor de 10900k. Ook zal het geen probleem moeten zijn met de 4 geheigenbankjes die ik meeneem naar deze upgrade.
Wat is je budget?
100 euro maar met een goede reden mag het wel duurder
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet
Een ander punt is pci-e 4.0 welke nog niet niet op de 1200 socket zit. is dit iets om op te wachten zodat ik in de toekomst kan upgraden naar een nieuwe gpu en die ten volle gebruiken? Het gaat mij echt om gamen met deze pc en weet niet of pci-e 4.0 meer winst zal halen in gaming of juist in applicaties
Ik ben er van op de hoogte dat AMD het heeft op hun x570 moederborden maar ik blijf liever bij intel.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5