Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

upgrade naar 10900k of......

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 00:53
Op dit moment draai ik op een i5 9600k met een met 32gb ram. De koeling van de cpu is een all in one cooler. Voor de cpu werkt het redelijk maar ik heb het vermoeden dat de gpu hierdoor warmer wordt omdat deze de warme lucht van de cpu koeler aangeleverd krijgt. Hierdoor wil ik in mijn upgrade dan ook weer naar luchtkoeling voor de cpu. Ook zal ik mijn kast gaan versterken met casefans en hierbij heb ik noctua op het oog vanwege de hoge hoeveelheid luchtverplaatsing.
Met deze upgrade wil ik het mogelijk maken om de nieuwe flight simulator 2020 op max settings te draaien. De 6 cores die ik nu heb trekken het niet

Ik zoek een?
Hoewel ik bovenstaande al duidelijk heb voor mezelf kom ik er niet uit wat nou een goede luchtkoeling zal zijn voor de 10900k. Ook zal het geen probleem moeten zijn met de 4 geheigenbankjes die ik meeneem naar deze upgrade.

Wat is je budget?
100 euro maar met een goede reden mag het wel duurder

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet

Een ander punt is pci-e 4.0 welke nog niet niet op de 1200 socket zit. is dit iets om op te wachten zodat ik in de toekomst kan upgraden naar een nieuwe gpu en die ten volle gebruiken? Het gaat mij echt om gamen met deze pc en weet niet of pci-e 4.0 meer winst zal halen in gaming of juist in applicaties

Ik ben er van op de hoogte dat AMD het heeft op hun x570 moederborden maar ik blijf liever bij intel.

Beste antwoord (via gekkemarc op 14-02-2021 17:59)

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

TTLCrazy

Listen to Frankie

Je kunt natuurlijk ook je luchtstroom veranderen. M.a.w. als je GPU warmer wordt door de warme lucht van je AIO betekent dat dat je de lucht door de AIO in de kast laat stromen. Draai dit om en dat probleem is opgelost. Ik weet niet hoe de verdere luchtstroom in je kast zit, dus je zal misschien dan wat meer moeten veranderen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:54
Welke case heb je? Kan je de radiator niet zo monteren dat hij zijn lucht naar buiten blaast?

Met 100 euro ga je niet ver komen trouwens

[Voor 19% gewijzigd door Catch22 op 21-06-2020 12:12]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 17:58

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Neem gewoon AMD, neem een leuk bord en een 3600x of beter en kijk wat AMD doet met de 4000 serie voor desktop dan kun je later altijd nog upgraden.

Als je voornamelijk games speelt is Intel net ietsje beter.
Gebruik je je pc voor andere dingen video editing ofzo kijk naar AMD maar aan het eind van de dag zal je weinig tot geen verschil merken als het om games gaat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

TTLCrazy

Listen to Frankie

Je kunt natuurlijk ook je luchtstroom veranderen. M.a.w. als je GPU warmer wordt door de warme lucht van je AIO betekent dat dat je de lucht door de AIO in de kast laat stromen. Draai dit om en dat probleem is opgelost. Ik weet niet hoe de verdere luchtstroom in je kast zit, dus je zal misschien dan wat meer moeten veranderen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gekkemarc
Catch22 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:11:
Welke case heb je? Kan je de radiator niet zo monteren dat hij zijn lucht naar buiten blaast?

Met 100 euro ga je niet ver komen trouwens
Ik heb de Phanteks eclipse p400s. Die 100 euro voor een koeler leek me wel voldoende
TTLCrazy schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:13:
Dit is wel een goed punt waar ik nog niet over heb nagedacht en vind het best stom van mezelf. Ik zal straks eens kijken of ik de radiateur aan de bovenkant kan bevestigen in plaats van het voorpaneel. dan 2 noctua's voor en het zou beter moeten zijn.

Dit is dan wel een tijdelijke oplossing omdat ik nog steeds veel cpu power tekort kom. op dit moment draaien alle coren 90%+ als ik dat spel speel en daarmee wordt het ook aardig warm. Mijn huidige koeler is trouwens de Cooler master masterliquid lite 240. had vorig jaar niet gedacht spellen te gaan spelen met deze pc dus niet echt veel geinvesteerd op de koeling

• gekkemarc
TTLCrazy schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:13:
Een late reactie maar heb dit advies uiteindelijk opgevolgd. Met de p400s was een top mount niet mogelijk en omdat ik dan toch een nieuwe behuizing moest heb ik de cpu en koeling ook meteen gedaan. Heb nu een phanteks p600 met een nzxt x72 in top mount configuratie en het bevalt me heel goed. Met 2 noctua's voorin lijkt het me dat er genoeg luchtverplaatsing is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True