Samsung ue48h5500 tv uit 2014, ik geloof een IPS scherm.
Mijn tv geeft een soort zwarte waas over het scherm heen. Bij beeld met kleuren valt het niet direct zo op maar als je een grijs of wit vlak hebt valt het best wel op.
Nu dacht ik aan blacklight Bleeding, maar dat is bij een zwart beeld dat je dan licht ziet in de hoeken. Maar dat is hier niet het geval.
Als ik op Google zoek kom ik van alles tegen maar dat is meestal dat 1 kant van het scherm is uitgevallen (blacklight kapot).
Is in dit geval ook de blacklight kapot of is een soort inbranding?
Ik heb al wat met de instellingen lopen spelen maar dat lijkt niks te doen.
Getest met de volgende Youtube video:
YouTube: Gray To White, Grey Uniformity, Clouding, Banding, Bleed Test - For ...
Het is ook te zien met een externe HDMI bron.
-edit-
aanvulling:
- firmware is ook up to date
- tv al een rest gegeven.
De foto’s:
Mijn tv geeft een soort zwarte waas over het scherm heen. Bij beeld met kleuren valt het niet direct zo op maar als je een grijs of wit vlak hebt valt het best wel op.
Nu dacht ik aan blacklight Bleeding, maar dat is bij een zwart beeld dat je dan licht ziet in de hoeken. Maar dat is hier niet het geval.
Als ik op Google zoek kom ik van alles tegen maar dat is meestal dat 1 kant van het scherm is uitgevallen (blacklight kapot).
Is in dit geval ook de blacklight kapot of is een soort inbranding?
Ik heb al wat met de instellingen lopen spelen maar dat lijkt niks te doen.
Getest met de volgende Youtube video:
YouTube: Gray To White, Grey Uniformity, Clouding, Banding, Bleed Test - For ...
Het is ook te zien met een externe HDMI bron.
-edit-
aanvulling:
- firmware is ook up to date
- tv al een rest gegeven.
De foto’s: