Welke laptop heb ik nodig voor mijn opleiding?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanna-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-08-2020
Hoi, ik heb echt hulp nodig want ik zie door de bomen het bos niet meer!

Ben mij al weken (ik denk inmiddels maanden) aan het verdiepen in welke laptop ik nodig heb.

En waarschijnlijk denken jullie nu gaan we weer, doe je eigen research.

Maar ik vind het heel moeilijk om de knoop door te hakken.

Dus graag zou ik nog advies willen vragen, over welke laptop ik nu het beste kan aanschaffen voor school.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken voor school (opleiding crossmediale communicatie) Er moeten progamma’s op kunnen draaien zoals Photoshop en Videobewerkings progamma’s

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16 gb geheugen en een intel core i7

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken, maar lees wel steeds dat je te veel betaald voor apple dus mijn keuze neigt naar een windows

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
rond de 15 inch, rond de 2 kilo moet hem dagelijks meenemen, lange batterijduur maar weet dat het snel kan gaan als je met bepaalde progamma’s werkt dus vind het niet erg om hem vaker op te moeten laden. Moet tegen een stootje kunnen ivm meenemen. (Schaf natuurlijk een case aan) Het liefst een stille laptop

Dit zijn de specificaties die school geeft:

Aandachtspunten laptop
De laptop moet voorzien zijn van een:
• Toereikende recente processor voor vlotte verwerking van code of beelden (minimaal recente i5 of gelijk).

• Intern geheugen: advies minimaal 8 GB.

• Voldoende opslagruimte (250 GB of meer), bij voorkeur Solid State Disk (SSD) in verband met
snellere dataverwerking.

• Videokaart: let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ gebruikt.

• Mogelijkheid van aansluiten van USB-devices, bij voorkeur twee poorten.

• Wireless internet verbindingsmogelijkheid. Voor de opleiding TI en INF dient ook een
ethernetpoort aanwezig te zijn (mag ook via een USB adapter zijn).

• Mogelijkheid van aansluiting voor externe monitor/beamer (zorg ook voor een eventuele
verloopstekker naar VGA/HDMI i.v.m. aansluiting op de beamers indien nodig)

• Adobe Creative Cloud pakketten kunnen goed draaien.
• Overige aanbevelingen: beeldscherm groter dan 15.6 inch, lange batterijduur, HDMI aansluiting.

Let op de duurzaamheid van de behuizing en scharnieren. De laptop wordt enkele malen per dag in en uit de tas gehaald en vervoerd en het scherm wordt vele malen per dag geopend en gesloten. Het openen en sluiten moet soepel kunnen, maar er mogen geen 'dode punten' zijn waarbij het scherm heen en weer kan worden bewogen

Software
Buiten de laptop zelf moet je ook bepaalde software aanschaffen.

Wat verwacht je van ons?? de beste latop voor de prijs van rond de €1000 en met de specificaties die school geeft

Alvast heeeeeeeel erg bedankt! _/-\o_

Groetjes Shanna

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je maanden research hebt gedaan, heb je vast ook wel een aantal modellen op het oog. Welke die je wel zitten?

Verder horen laptops in LAA. Schopje de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanna-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-08-2020
Oh wat is Laa?

Klopt

asus vivobook n580gd-e4045t NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
Ik lees veel goede dingen over Lenovo ideapad 5

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15IIL05 (81YK00DFMH)

Deze heeft alles wat je in je wensenlijstje hebt en tevens krijg je bij campusshop snellere studentengarantie. Heeft backlight. Extra grote batterij, losse videokaart. Mooi scherm en is niet te groot en zwaar. En je houdt nog 100€ over andere leuke dingen 😊