Afzender perikelen bij e-mail.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 10:56

henri8096

BIM is not a software!

Topicstarter

Mijn vraag:

Mijn vriendin heeft onlangs een bestuursfunctie binnen een vereniging overgenomen.
Daarbij hoort van die vereniging een e-mail adres, laten we functie.vereniging@gmail.com als voorbeeld nemen.
De vorige gebruiker van dat e-mail adres heeft als voorbeeld de naam Piet Modaal.
Mijn vriendin als voorbeeld maar even Clara Snapthetniet.

Mijn vriendin heeft als lid van de vereniging in het verleden mail gehad van Piet Modaal vanaf het e-mailadres functie.vereniging@gmail.com.

Bij gmail zijn alle verwijzingen naar Piet Modaal omgezet naar Clara Snapthetniet.
Vanuit gmail e-mail versturen gaat prima. Alle mail komt aan met Clara Snapthetniet als afzender.

Nu gebruikt mijn vriendin de outlook app op de ipad. Ook daar heeft ze dat e-mail account van functie.vereniging@gmail.com aan toegevoegd. Om van daaruit al haar e-mail accounts te gebruiken/beheren.
Echter als zij vanuit die app een mail verstuurt (met functie.vereniging@gmail.com als e-mail adres)
Dan komt bij iedereen die mail met als afzender naam Piet Modaal binnen.
Ook bij mij is dit het geval en ik heb in het verleden nooit e-mail gehad van functie.vereniging@gmail.com.

Dus ook bij mij als ontvanger:
- mail via g-mail aan mij verstuurd, Clara Snapthetniet als afzender.
- mail via outlook app aan mij verstuurd Piet Modaal als afzender.

Er blijft ergens een verwijzing naar Piet Modaal hangen.
Ik kan nergens vinden waar dit op de achtergrond blijft hangen.

Dus wie weet waar op de achtergrond die naam halsstarrig bijgehouden wordt en nog belangrijker hoe ik die koppeling er uit kan gooien.

Hellup, wie weet raad?
( |:( inmiddels gefrustreerd van alle zogenaamde intelligente auto aanvulling, geschiedenis, cloud koppeling etc. etc. zonder fatsoenlijke beheerfuncties, want wij maken het de gebruiker makkelijk |:( )

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Office 365, ipad, gmail, outlook.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Alle verwijzingen in outlook contact personen naar dit e-mail adres verwijderd, zowel binnen de app als op outlook.com.
- gecontroleerd of de ipad dit contactpersoon had, wat niet het geval was.
- google met allerlei vragen gezocht, geen oplossing gevonden.
- gezocht naar een of andere geschiedenis wis functie.
- in gmail dit als contactpersoon verwijderd op alle gmail accounts.

P.S. Mijn excuses als dit biet in het juiste topic staat. Het is een mix van apparaten services etc. Geen idee waar ik daar mee heen moet.

[ Voor 3% gewijzigd door henri8096 op 21-06-2020 11:06 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:54

EvH

Toevallig een opgeslagen contactpersoon bij de ontvanger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat als je de verschillende e-mails (van beiden situaties) naar mail-tester.com stuurt? (Let op dat daar een limiet van 3 per dag per IP op zit.) Zie je dan ook nog referenties naar Piet Modaal?

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 21-06-2020 11:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Log eens in op Gmail (webinterface) met die vereniging email en kijk naar de naam e.d. Je zal waarschijnlijk als je de gmail app gebruikt mailen met Clara namens vereniging en met de outlook app direct als vereniging sturen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De Outlook app is een nasty app.
In plaats van contact te maken met de smtp van gmail, verstuur je de e-mail naar Microsoft.
Microsoft heeft ook je gmail login gegevens (dus ook wachtwoord).
Vervolgens past Microsoft de mail aan en maakt verbinding met gmail.

Probeer even een fatsoenlijk mail programma op de iPad en vermijd het gebruik van Outlook.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En om daar op in te haken: Mail, wat standaard op de iPad staat is een prima mailprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Suggestie...:
Microsoft "weet" vast wie Piet Modaal is...
Als die Piet Modaal nou eens zelf zegt bij Microsoft dat functie.vereniging@gmail.com over gaat naar Clara Snapthetniet.

Ik zou dit eens proberen:
Als Clara Snapthetniet het password voor functie.vereniging@gmail.com wijzigt dan heeft Piet Modaal er geen vat meer op. Zou ik denken.

[ Voor 30% gewijzigd door Bruin Poeper op 21-06-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 10:56

henri8096

BIM is not a software!

Topicstarter
EvH schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:14:
Toevallig een opgeslagen contactpersoon bij de ontvanger?
Nope, alle contact gegevens met die persoon zijn verwijderd op alle apps/mailpogramma's, etc.
Hero of Time schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:47:
Log eens in op Gmail (webinterface) met die vereniging email en kijk naar de naam e.d. Je zal waarschijnlijk als je de gmail app gebruikt mailen met Clara namens vereniging en met de outlook app direct als vereniging sturen.
Al gedaan, namen in de webinterface allemaal gewijzigd. In google contactpersonen (webinterface) alle verwijzingen naar Piet Modaal weggegooid.
DJMaze schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:55:
De Outlook app is een nasty app.
In plaats van contact te maken met de smtp van gmail, verstuur je de e-mail naar Microsoft.
Microsoft heeft ook je gmail login gegevens (dus ook wachtwoord).
Vervolgens past Microsoft de mail aan en maakt verbinding met gmail.

Probeer even een fatsoenlijk mail programma op de iPad en vermijd het gebruik van Outlook.
sypie schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:20:
En om daar op in te haken: Mail, wat standaard op de iPad staat is een prima mailprogramma.
Helaas, de keuze voor het mailprogramma staat vast.
Vriendin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbM-o7yDEiYUV7G0fd_7rR08wT4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Inw74cuJtCt2Bb7WCcnRno8e.jpg?f=user_large
Bruin Poeper schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:08:
Suggestie...:
Microsoft "weet" vast wie Piet Modaal is...
Als die Piet Modaal nou eens zelf zegt bij Microsoft dat functie.vereniging@gmail.com over gaat naar Clara Snapthetniet.
Hoe, wie, wat, waar?
Ik zoek me al suf naar een mogelijkheid om dit ergens te veranderen.
Bruin Poeper schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:08:
Ik zou dit eens proberen:
Als Clara Snapthetniet het password voor functie.vereniging@gmail.com wijzigt dan heeft Piet Modaal er geen vat meer op. Zou ik denken.
Dat wachtwoord is als eerste aangepast natuurlijk. . . . . . .
Je wil niet dat een niet-bestuurslid nog bij informatie kan waar deze niets meer mee te maken heeft en waar eventueel van allerlei mensen privé gegevens voorbij komen.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je toch even tijdelijk de account in het standaard mail programma opneem en een test mail stuurt, dan kan je uitsluiten dat het aan Outlook app ligt. Creëer ook even een nieuw gmail/outlook account en gebruik die als ontvanger en kijk hoe de mail aankomt in de web interface, dan sluit je uit dat het aan je lokale device ligt

Als blijkt dat het nog steeds fout is, dan ligt het aan de caching die outlook doet, zoals gezegd. Wat kan helpen is het outlook account een paar dagen verwijderen in de outlook app, verander ook het wachtwoord daarna, mogelijk dan goed gaat, als het systeem dan doorheeft dat het niet meer bij de account kan.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het klinkt meer alsof er een microsoft-account is aangemaakt met dat gmail-adres. Log eens in bij microsoft...

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
henri8096 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:53:
Helaas, de keuze voor het mailprogramma staat vast.
Vriendin:
[Afbeelding]
Om de relatie met je vriendin positief te houden, raad ik je aan dat ze hulp bij een ander gaat zoeken.
Het laatste wat je wil is een ruzie om koppigheid.

Mijn vriendin is in ieder geval om bij alles wat ik over beveiliging brabbel, nadat haar linkedin was gehackt...

[ Voor 9% gewijzigd door DJMaze op 22-06-2020 14:13 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
@henri8096
Misschien moet je bij Google eens kijken bij: https://myaccount.google.com/device-activity

In mijn geval had ik er 5 apparaten staan, terwijl ik slechts 1 Windows10 laptop en 1 Smartphone(+Gmailaccount) heb.

Windows en Smartphone stonden er dubbel in, en er was een WindowsPhone (die niet bij mijn Androidversie past).
Als je er te veel uit gooit moet je misschien nieuwe passwords aanmaken; moest ik doen voor Google/Gmailaccount.
Maar het ruimt wel op, en het helpt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bruin Poeper op 25-06-2020 12:27 ]

Pagina: 1