Mijn vraag:
Mijn vriendin heeft onlangs een bestuursfunctie binnen een vereniging overgenomen.Daarbij hoort van die vereniging een e-mail adres, laten we functie.vereniging@gmail.com als voorbeeld nemen.
De vorige gebruiker van dat e-mail adres heeft als voorbeeld de naam Piet Modaal.
Mijn vriendin als voorbeeld maar even Clara Snapthetniet.
Mijn vriendin heeft als lid van de vereniging in het verleden mail gehad van Piet Modaal vanaf het e-mailadres functie.vereniging@gmail.com.
Bij gmail zijn alle verwijzingen naar Piet Modaal omgezet naar Clara Snapthetniet.
Vanuit gmail e-mail versturen gaat prima. Alle mail komt aan met Clara Snapthetniet als afzender.
Nu gebruikt mijn vriendin de outlook app op de ipad. Ook daar heeft ze dat e-mail account van functie.vereniging@gmail.com aan toegevoegd. Om van daaruit al haar e-mail accounts te gebruiken/beheren.
Echter als zij vanuit die app een mail verstuurt (met functie.vereniging@gmail.com als e-mail adres)
Dan komt bij iedereen die mail met als afzender naam Piet Modaal binnen.
Ook bij mij is dit het geval en ik heb in het verleden nooit e-mail gehad van functie.vereniging@gmail.com.
Dus ook bij mij als ontvanger:
- mail via g-mail aan mij verstuurd, Clara Snapthetniet als afzender.
- mail via outlook app aan mij verstuurd Piet Modaal als afzender.
Er blijft ergens een verwijzing naar Piet Modaal hangen.
Ik kan nergens vinden waar dit op de achtergrond blijft hangen.
Dus wie weet waar op de achtergrond die naam halsstarrig bijgehouden wordt en nog belangrijker hoe ik die koppeling er uit kan gooien.
Hellup, wie weet raad?
(

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Office 365, ipad, gmail, outlook.Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Alle verwijzingen in outlook contact personen naar dit e-mail adres verwijderd, zowel binnen de app als op outlook.com.- gecontroleerd of de ipad dit contactpersoon had, wat niet het geval was.
- google met allerlei vragen gezocht, geen oplossing gevonden.
- gezocht naar een of andere geschiedenis wis functie.
- in gmail dit als contactpersoon verwijderd op alle gmail accounts.
P.S. Mijn excuses als dit biet in het juiste topic staat. Het is een mix van apparaten services etc. Geen idee waar ik daar mee heen moet.
[ Voor 3% gewijzigd door henri8096 op 21-06-2020 11:06 ]
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--