Beste, Allereerst onwijs bedankt voor het lezen van deze topic en hopelijk kan jouw kennis ons verder helpen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn buurman wilt graag een nieuwe pc, hiervoor een laptop die nu wel echt oud is. Nu graag een desktop voor muziek in te laden / uit te zoeken als DJ zijnde. Administratie en af en toe een video te kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tot €750, met de gedachte om in de toekomst nog dingen te kunnen upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, zoals gezegd van laptop naar desktop. Wel heeft hij al 2 HD IPS monitoren van Dell.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD van tussen de 250gb - 500gb (Eventueel uitbreiden in de toekomst). Ram kan 8 liefst wel 16 i.v.m. preloaden nummers in Virtual DJ en rekordbox: [vereisten]https://rekordbox.com/nl/download/#system[/url].
Gezien de eerdere opmerkingen update ik hier de build met Intel, vraag mij wel af of de externe geluidskaart echt nodig is. Verder is de SSD van 1 tb misschien niet direct de beste optie, deze is niet vooraf vereist.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, alle merken zijn prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral het soepel inladen van nummers en preloaden van nummers, zijn belangrijk. Verder zijn de nummers nu op meerdere externe SSD schrijven geplaatst dus enige snelheid met schrijven en lezen is aangenaam. Ook zoals aangegeven hieronder moet het werken met recordbox die alleen op intel processors werkt.
Ga je overklokken?
Nee, daar zijn we niet bekend mee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op goede adviezen betreft de houdbaarheid van het moederboard, videokaart, geluidskaart & SSD. Dit vooral omdat mijn technische kennis wat goed met elkaar werkt maar vooral dat het wat meer toekomst proef is ontbreekt. Ook wel benieuwd naar of de kosten wat gedrukt kunnen worden en wat dan een toekomstige update volgens jullie zou zijn.
Super bedankt voor het meedenken en helpen voor deze build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn buurman wilt graag een nieuwe pc, hiervoor een laptop die nu wel echt oud is. Nu graag een desktop voor muziek in te laden / uit te zoeken als DJ zijnde. Administratie en af en toe een video te kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tot €750, met de gedachte om in de toekomst nog dingen te kunnen upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, zoals gezegd van laptop naar desktop. Wel heeft hij al 2 HD IPS monitoren van Dell.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD van tussen de 250gb - 500gb (Eventueel uitbreiden in de toekomst). Ram kan 8 liefst wel 16 i.v.m. preloaden nummers in Virtual DJ en rekordbox: [vereisten]https://rekordbox.com/nl/download/#system[/url].
Gezien de eerdere opmerkingen update ik hier de build met Intel, vraag mij wel af of de externe geluidskaart echt nodig is. Verder is de SSD van 1 tb misschien niet direct de beste optie, deze is niet vooraf vereist.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-9100 Boxed | € 106,04 | € 106,04 |
1 | Moederborden | ASRock B365 Phantom Gaming 4 | € 109,05 | € 109,05 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC Low Profile 4G | € 145,- | € 145,- |
1 | Geluidskaarten | Creative Sound Blaster Z (retail) | € 75,90 | € 75,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,86 | € 64,86 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 59,89 | € 59,89 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 64,62 | € 64,62 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 133,90 | € 133,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 829,21 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, alle merken zijn prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral het soepel inladen van nummers en preloaden van nummers, zijn belangrijk. Verder zijn de nummers nu op meerdere externe SSD schrijven geplaatst dus enige snelheid met schrijven en lezen is aangenaam. Ook zoals aangegeven hieronder moet het werken met recordbox die alleen op intel processors werkt.
Ga je overklokken?
Nee, daar zijn we niet bekend mee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op goede adviezen betreft de houdbaarheid van het moederboard, videokaart, geluidskaart & SSD. Dit vooral omdat mijn technische kennis wat goed met elkaar werkt maar vooral dat het wat meer toekomst proef is ontbreekt. Ook wel benieuwd naar of de kosten wat gedrukt kunnen worden en wat dan een toekomstige update volgens jullie zou zijn.
Super bedankt voor het meedenken en helpen voor deze build.
[ Voor 15% gewijzigd door raymonr op 02-07-2020 17:44 ]