Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzzt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik werk in het voortgezet onderwijs.
Het is verplicht om elk jaar een PTA (programma van toetsing en afsluiting) op te stellen dat aan bepaalde voorwaarden moet voldoen (zie ook PTA checklist van de vo-raad).
De onderwijsinspectie constateert dat op veel scholen het PTA niet voldoet aan de regelgeving.

Mijn vraag is:

Welke software kun je gebruiken om een PTA op te stellen, waarbij de kans op menselijke fouten verkleind wordt?

Ik heb nu zelf een opzetje gemaakt met Excel, waarbij bijvoorbeeld wegingsfactoren nagerekend worden en de subdomeinen per vak.

Ik vraag me af of andere software beter geschikt zou zijn en ben op zoek naar tips.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kende de PTA niet maar als ik https://www.vo-raad.nl/sy...TA_2019-2020_juli2019.pdf zo zie dan heb je het meest aan checklists zoals in die pdf, Word om het doc als 1 geheel te delen (als pdf/a zou ik zeggen, niet als docx :P ), niet per se een bepaald tool waar je dan of je werkwijze moet aanpassen aan het tool of dat tool helemaal er op inrichten. En iets als Excel kan inderdaad m.i. prima passen voor rekenkundige delen.

Maar nogmaals: ik heb geen verstand van zaken wat betreft de praktijk van zo'n PTA ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzzt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Bedankt voor de reactie.
Misschien is dit inderdaad de beste oplossing.
Er zijn wel veel scholen waarbij het PTA niet op orde is, ondanks de aanwezige checklist van de vo-raad.
Wellicht dat een aparte tool ook best rendabel zou kunnen zijn.