Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Usb security dongle via internet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mijn vraag.
Voor mijn werk heb ik een steeds groter wordend aantal usb dongles om software te activeren.
Tot op heden geen probleem want ze zaten in de desktop, en bleven daar zitten.

Nu wij (tijdelijk?)een 2e lokatie openen heb ik weinig zin om de dongles telkens mee te moeten sleuren.
Plannen zijn dat over een tijd de machines van lokatie 1 vervangen worden door nieuwe, welke dan op de 2 lokatie komen en uiteindelijk 1e lokatie sluit.

Graag zou ik dus de dongles kunnen benaderen via internet.

"Probleem" vind ik hierbij de prijzen voor de oplossingen.

-Een dedicated apparaat voor enkel dit doel is zeer prijzig.

-meeste software welke ik vind betaal je al gauw €150 per dongle, noet eens lige-time.

-betaalbare oplossing komt van virtualhere, $49 , maar gekoppeld aan server hardware-id.
Dus stel volgende maand brand de raspberry/pc door welke als server dient ben je ook je licentie kwijt.
Kosten vallen dan uiteraard nog mee, maar heeft niet de voorkeur.

Voor ik dus overga op een van deze opties, zijn er mensen met ervaring hiermee?
Liefst dus 1x aanschaf (of open-source, nog beter ;) ) , voor een redelijke prijs. En waarbij ik de licentie mee kan nemen naar andere server hardware.

Ik begrijp uiteraard dat software niet gratis is, en ook wel bereid te betalen hiervoor, het gaat mij immers ook helpen in de productiviteit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows client,
Server mag evt. Ook draaien onder linux.

3x sentinel dongle
1x dinkey usb dongle
Nog software in de planning waarbij nog een onbekende dongle.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Al diverse software voor dit doel gevonden, maar met of te hoge prijzen voor het tijdelijke gebruik (1 á 2 jaar).
Of gebonden aan HW-id dus niet flexibel in wisselen van de server HW bij defect of vervanging.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:58
Als iemand anders die pc niet nodig heeft als jij er niet achter zit zou remote desktop een makkelijke optie zijn?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-04 10:01
Mag dat uberhaupt met die dongles? Zo nee: dan is het niet 'minder' illegaal om het stiekem toch te doen.
Als het wel mag is er waarschijnlijk ook wel gewoon een ondersteunde methode van de fabrikant.

Het hele idee van die dongles is juist dat je bewijst dat je de licentie maar op 1 plek tegelijk hebt. Zo heeft sentinel zelf een netwerkserver programma dat dit doet.

[Voor 29% gewijzigd door johnkeates op 21-06-2020 01:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!
NESFreak schreef op zondag 21 juni 2020 @ 01:47:
Als iemand anders die pc niet nodig heeft als jij er niet achter zit zou remote desktop een makkelijke optie zijn?
Heb ik inderdaad ook aan zitten denken, maar geniet niet de voorkeur, andere werknemer dient hier nog wel gebruik van te kunnen maken op dat moment.
johnkeates schreef op zondag 21 juni 2020 @ 01:53:
Mag dat uberhaupt met die dongles? Zo nee: dan is het niet 'minder' illegaal om het stiekem toch te doen.
Als het wel mag is er waarschijnlijk ook wel gewoon een ondersteunde methode van de fabrikant.

Het hele idee van die dongles is juist dat je bewijst dat je de licentie maar op 1 plek tegelijk hebt. Zo heeft sentinel zelf een netwerkserver programma dat dit doet.
Heb er de licentievoorwaarden niet op nagelezen, maar zover ik kon zien kan de dongle ook maar aan 1 client tegelijk toegewezen worden. Dus fysiek gebeirt er niets tegen de regels.

Inderdaad bij sentinel zelf had ik eigenlijk nog niet gekeken, zal eens kijken of dit doet wat ik wil, dan zounik in het slechtste geval alleen nog de dinkey dongle mee hoeven nemen mocht deze leverancier daar geen support voor hebben

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:21
Wij gebruiken deze https://www.seh-technolog...ver/dongleserver-pro.html

En een hand vol 2 Ports varianten. Ideaal, wel binnen het netwerk.
Erbuiten kan maar denk dan goed na over je beveiliging.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-06 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere invalshoek: wat als je de boel virtualiseert? Weet even niet welk hardware adres die dingen exact koppelen, maar een cm moet je zo kunnen moven. Zou ik ook zeker even bij de leverancier navragen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True