Vraag

• Chris S.
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2022
Tijdens het spelen van CoD MW, zowel multiplayer als warzone, loopt soms random mijn spel vast voor een welgetelde 20 seconden. Dit is sinds ik mijn CPU van de week heb geüpgrade van Intel Core i5-6500 & Gigabyte GA-B150M-D3H naar AMD Ryzen 5 3600 & Asrock B450M Pro4. Voorheen had ik hier geen last van. CoD staat op een SSD en verder gebruik ik de GTX 1060 6GB en heb ik 16 GB ram.

Wat ik zelf al heb geprobeerd is om de graphic settings te tweaken (zoals cache opslag van shadows/lighting uit), scannen of CoD een repair nodig heeft (niet nodig volgens battle.net), drivers geïnstalleerd, command prompt sfc /scannow en in een document in de CoD map (adv_options) de threads verandert van 4 naar 12. Sinds het laatste heb ik wel minder vaak de freezes, maar ze zijn nog steeds aanwezig. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Bij een cpu en mobo upgrade geef ik zelf de voorkeur om hier gelijk een schone windows installatie bij mee te pakken.
Dit om te voorkomen dat er geen driver conflicten kunnen voorkomen.
Vooral bij het het wisselen van intel naar amd of andersom.

Deze haperingen/vastlopers is dit alleen bij cod mw of ook bij andere spellen/taken.
Je geeft aan de nieuwe drivers te hebben geinstalleerd, ben je ook zeker dat de oude intel drivers goed zijn verwijderd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris S.
Hey, sorry dit was ik vergeten te melden. Ik heb inderdaad ook Windows opnieuw geïnstalleerd. Voor de rest heb ik nog geen andere games gespeeld/taken uitgevoerd (buitenom FL Studio, waarbij ik voorheen wel wat haperingen had bij sommige projecten, maar die zijn nu niet meer aanwezig).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 09:57

De Nelis

en anders maar niet...

Welk merk/type geheugen is het?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris S.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:45
Drivers allemaal up2date?
Windows Updates bijgewerkt?

Verder zeg je dat CoD op een SSD staat. Hoe veel ruimte heb je nog over van de schijf en hoe groot is de totale opslagcapaciteit?
Heb je OverProvisioning toegepast op de SSD?

Temperaturen gemeten tijdens het gamen?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Chris S.
Wylana schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:02:
Drivers allemaal up2date?
Windows Updates bijgewerkt?

Verder zeg je dat CoD op een SSD staat. Hoe veel ruimte heb je nog over van de schijf en hoe groot is de totale opslagcapaciteit?
Heb je OverProvisioning toegepast op de SSD?

Temperaturen gemeten tijdens het gamen?
- Drivers zijn up to date.
- Windows is ook up to date.
- Ik heb een SSD van 500 gb, waarvan nog 200 gb vrij is.
- Nee ik heb geen overprovisioning toegepast op de SSD.
- Temperatuur van GPU is rond de 60 graden tijdens het gamen.

Ik heb wel een kleine update: vandaag heb ik ook nog wat CoD gespeeld (4 uurtjes ongeveer) en in multiplayer vrijwel geen lagg gehad. Warzone daarentegen had ik wel lagg, maar niet de freezes van 20 seconden. Ik had meer last van die stutters/haperingen die hooguit 1 seconde duren, maar dan wel meerdere in één minuut. Na het spelen van 2 warzone rondes had ik maar mijn PC herstart en dat hielp goed, daarna amper nog lagg gehad. Ik heb de afgelopen dagen niks aan mijn settings of pc gedaan in het bijzonder dus kan het niet goed verklaren. Misschien dat de CPU/moederbord nog moesten wennen/warm draaien ofzo?

Bedankt allemaal trouwens voor het meedenken! :*)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee