Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Patrick_88
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 20-04 13:26
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een degelijke windows-laptop. De laptop wordt gebruikt voor studie, gamen en af en toe grafisch design. Ik wil graag de laatste games goed kunnen runnen.

Wat is je budget?
+- €1500 vind ik een mooie prijs. Zolang het onder de €2000 blijft ben ik ook tevreden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vooral tijdens mijn studie en waarschijnlijk uiteindelijk ook voor werk. Maar ik ben niet heel kritisch op gewicht.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben graag met grafisch design bezig, dus een kleurrijk scherm vind ik belangrijk. Zelf heb ik 2 laptops op het oog met een redelijk groot prijsverschil en soortgelijke specs:

Lenovo Legion 5: pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60093MH)
MSI Stealth GS66: pricewatch: MSI GS66 10SE-092NL Stealth

Wat ik mij bij deze twee laptops vooral af vroeg, is of het prijsverschil van +-500 euro het wel waard is. Anders hou ik dat geld natuurlijk veel liever in mijn zak.

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:25
Wat ik zo zie is dat de MSI een sneller scherm heeft. Namelijk 240hz vs 144Hz bij de Legion. Het keyboard is bij de MSI per key RGB en de legion heeft 4 zone RGB. Er zullen vast nog wel veel kleine features verschillen maar ik vind 550€ meerprijs erg veel. Voor bijna 2000€ zou ik altijd eerder een RTX2070 verwachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-06 12:47

• Patrick_88
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 20-04 13:26
Ziet er goed uit voor z'n prijs! Vind het alleen een beetje eng om een dure laptop aan te schaffen met weinig reviews. Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-06 12:47
Ik heb het gedaan en kan je melden dat het echt goed is.
Zowel de laptop als de webshop.

Ze hebben de laptop keurig getest en nog met het geheugen overlegd. Ze dachten goed mee en waren er voor mij.

De laptop zelf is degelijk en de behuizing is van metaal. Er zit een vingerafdrukscanner onder de muispad en het scherm is van goede kwaliteit. Ook de accuduur valt niet tegen. Heb er al 5 uur kantoor/programmeer werk op gedaan.

Het enige is dat de laptop best warm wordt op het moment dat je alles op ultra zet in een spel. Maar dit heeft iedere high-end laptop wel, vooral als die een beetje dun zijn. De prestaties zijn dan nog steeds heel goed (3840x1200 op 65 fps in Far Cry 5)

Mocht je nog meer willen weten over de laptop, dan laat het maar weten.
Succes met de keuze!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True