Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-06 21:53

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik heb al jaren een LibreELEC-setup op mijn Raspberry Pi. Momenteel is dit de oudste versie van de Raspberry Pi 3.

Sinds kort echter kreeg ik geen beeld meer op mijn televisie. Vandaag heb ik eindelijk tijd om daar weer eens naar te kijken. Ik dacht dat de SD-kaart weer eens corrupt was, dus ik heb al een andere SD-kaart gepakt, en ook de huidige SD-kaart opnieuw geflasht met LibreELEC.

Ik krijg echter geen beeld met deze nieuwe kaarten, noch met zijn huidige eigen kaart. De Raspberry Pi geeft een rood ledje (normaal) en heel even 1 keer een groene led, die daarna nooit meer komt.

Het gekke is dat ik bestaande SD-kaarten met Raspberry Pi installaties er op wèl kan booten. Zo kan ik mijn HASSIO SD-kaart (die ik gebruikte in een andere Raspberry 3 B+) gewoon booten, en ook mijn RecalBoxOS installatie SD-kaart doet het gewoon.

De SD-kaarten die ik echter beide vers heb geïnstalleerd met LibreELEC leveren weer geen doorstart op. Dit terwijl de andere Raspberry Pi (3 B+) deze wel gewoon pakt.

Resumerend:
- Raspberry Pi 3 pakt ineens zijn eigen SD-kaart niet meer met LibreELEC
- Pakt ook geen gloednieuwe SD-kaart met LibreElec, die in een andere Raspberry Pi wèl werkt
- Bij de steevast werkende Raspberry Pi, zie ik dat het groene ledje langer aan blijft, of tussentijds nog wel knippert. Bij de niet-goed-werkende Raspberry Pi 3 gaat deze alleen heel even aan 1 keer, behalve bij de SD-kaarten die hij wel pakt.

Ik ben een beetje ten einde raad, ik zie niks geks op de printplaat, ik meet ook gewoon 3.3 volt op de GPIO's en 5V op de 5 volt lijn. Ook de voeding al uitgewisseld met de andere Raspberry Pi 3B+

Iemand nog oplossingsrichtingen of dingen die ik kan proberen om de Raspberry Pi 3 weer goed werkend te krijgen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:20

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Is je voeding afdoende? Bij voorkeur 2.5A of meer.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Jazeker ik gebruik de officiële voeding, en heb de voeding ook al uitgewisseld met een andere. Ik heb nu echt een testlab met de altijd werkende Raspberry en de gek-doende Raspberry, waarbij alles wel werkt met de goede, maar de andere dus maar heel selectief boot.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:03

Brahiewahiewa

boelkloedig

MsG schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:42:
...
Het gekke is dat ik bestaande SD-kaarten met Raspberry Pi installaties er op wèl kan booten. Zo kan ik mijn HASSIO SD-kaart (die ik gebruikte in een andere Raspberry 3 B+) gewoon booten, en ook mijn RecalBoxOS installatie SD-kaart doet het gewoon...
Wat gebeurt er als je een kopie maakt van zo'n bestaande kaart? Kan-ie dan ook booten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Wat gebeurt er als je een kopie maakt van zo'n bestaande kaart? Kan-ie dan ook booten?
Dat ga ik nog even proberen. Even kijken waar je zo'n kaart mee kan klonen zonder dat de SD-kaart minimaal net zo groot is.

[Voor 46% gewijzigd door MsG op 20-06-2020 18:41]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Damn ik voel me heel dom. Blijkbaar is er een iets kapot in LibreELEC 9.2.3 gecombineerd met de firmware. Waardoor mijn andere Raspberry Pi 3 hem wel pakt. Nu ik een LibreELEC 9.2.1 download boot hij gewoon.

Tja, dat was niet het eerste wat ik verdacht.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True