Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Operations
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:04
Ik heb hier een DS3615xs (nieuw) waarvan de bays 7-12 led's oranje blijven branden. Ook wanneer ik er schijven in doe, die schijven worden vervolgens ook niet herkend. Wanneer ik een SSD uit bay 2 (alles onder de 7) verplaatst naar bay 8 (alles boven de 6) dan blijft de bay led oranje branden en komt de bay ook niet online.

Ik heb alles connectoren richting het moederbord al na gelopen (zijn er 6) die zitten allemaal vast, een factory reset haalt ook niks uit.
Ik bedoel dus NIET het status lampje wat oranje knippert wanneer je DSM niet geïnstalleerd hebt of zonder dat je de schijven geconfigureerd hebt.

Iemand nog een suggestie? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit ding gewoon defect is. Maar wil niks over het hoofd zien.

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- Optane 900P 480GB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• jerjer
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:37
Ik denk dat je wel gelijk kan hebben over het defecte apparaat. Het beste kan je bij Synology een support ticket inschiete.

Groet,
Jerjer

• jerjer
Beste TS,

Is het nog gelukt?

• Operations
Nee nog niet Synology doet moeilijk over de garantie. Dat is helaas een verhaal wat ik wel vaker hoor / mee maak bij Synology. Echt zonde van de mooie spullen die ze maken, dit soort problemen geeft het bedrijf een slechte naam in de markt.

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- Optane 900P 480GB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• jerjer
Operations schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Nee nog niet Synology doet moeilijk over de garantie. Dat is helaas een verhaal wat ik wel vaker hoor / mee maak bij Synology. Echt zonde van de mooie spullen die ze maken, dit soort problemen geeft het bedrijf een slechte naam in de markt.
Aah das balen! Heb zelf nog nooit problemen gehad met Synology over de garantie. Stuur mij een DM en misschien kan ik je helpen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:37

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

[...]

Ehm heb nog nooit moeite gehad met garantie of service van Synology

Maar het model wat jij hebt is een 2015 model? Hoe heb je die nieuw verkregen? Als jij gewoon een factuur hebt van de winkel zal Synology niet moeilijk doen.

Voor zover ik weet werden deze machines geleverd met standaard 3 jaar garantie en een optie om 2 jaar extra te nemen. Is dat gebeurt?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:36
[...]

Ik herken dit ook. Wanneer een nas EOL is krijg je 0 op het verhaal bij synology. Ze deden mij een aanbieding die nog duurder was dan een volledig nieuwe nas kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Operations
SpoekGTi schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:02:
[...]

Ehm heb nog nooit moeite gehad met garantie of service van Synology

Maar het model wat jij hebt is een 2015 model? Hoe heb je die nieuw verkregen? Als jij gewoon een factuur hebt van de winkel zal Synology niet moeilijk doen.

Voor zover ik weet werden deze machines geleverd met standaard 3 jaar garantie en een optie om 2 jaar extra te nemen. Is dat gebeurt?
Ja ik heb een factuur, ja is een 2015 model waar standaard 5 jaar garantie op zit. Zelfs Next Business Day garantie. Maar helaas doet Synology toch moeilijk, maar aangezien het nog loopt wil ik dat eerst nog even afwachten voordat ik het hele verhaal hier neer zet.

Mocht Synology het toch gewoon netjes oplossen dan vind ik het niet zo netjes om daar dan toch al negatief over gesproken te hebben.

Komt er heel kort gezegd op neer dat een product (deze nas)wat voor mij als eindgebruiker/koper 100% nieuw is cq. lijkt toch de status "secondhand" heeft bij Synology. Iets wat ik niet han kunnen weten op voorhand, los van deze case vind ik het een zorgelijke ontwikkeling als het echt zo zo werken.

Waarbij ik dan overigens nog steeds zou denken geen probleem want garantie zit op een product en niet op een persoon.... Mits de garantie dan uiteraard niet verlopen is, iets wat in dit geval niet zo is / lijkt te zijn.

Mocht je heel nieuwgierig zijn ;) stuur maar een DM.

[Voor 5% gewijzigd door Operations op 06-07-2020 07:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Operations
grote_oever schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:10:
[...]

Ik herken dit ook. Wanneer een nas EOL is krijg je 0 op het verhaal bij synology. Ze deden mij een aanbieding die nog duurder was dan een volledig nieuwe nas kopen.
De 3615 en 17 zijn op dit moment nog steeds de meest actuele modellen uit die serie. Schijnt wel iets nieuws aan te komen, daar zullen ze alleen zeer waarschijnlijk de speciale synology hoofdprijs voor vragen. Dit zal de 3615 en 17 alleen maar nog populairder maken.

Het defect is overigens best bijzonder. De NAS doet het prima, echt een monster ding met wat extra geheugen. Alleen het probleem is dat maar 6 bays werken. Bay 7-12 branden oranje en doen niks.

Mocht iemand daar een oplossing voor weten dan is het uiteraard ook prima ;)

Ik merk overigens om mij heen helaas ook dat garantie afhandeling niet het gene is waar Synology in uitblinkt. QNAP doet dat naar mijn (bescheiden) ervaring een stuk beter, en die lopen ook qua hardware een stuk voor. Maar ja DSM :) Zolang een Synology product het doet, vind ik het persoonlijk hele mooie devices!

[Voor 14% gewijzigd door Operations op 06-07-2020 07:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:37

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Operations schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:12:
[...]

Ja ik heb een factuur, ja is een 2015 model waar standaard 5 jaar garantie op zit. Zelfs Next Business Day garantie. Maar helaas doet Synology toch moeilijk, maar aangezien het nog loopt wil ik dat eerst nog even afwachten voordat ik het hele verhaal hier neer zet.

Mocht Synology het toch gewoon netjes oplossen dan vind ik het niet zo netjes om daar dan toch al negatief over gesproken te hebben.

Komt er heel kort gezegd op neer dat een product (deze nas)wat voor mij als eindgebruiker/koper 100% nieuw is cq. lijkt toch de status "secondhand" heeft bij Synology. Iets wat ik niet han kunnen weten op voorhand, los van deze case vind ik het een zorgelijke ontwikkeling als het echt zo zo werken.

Waarbij ik dan overigens nog steeds zou denken geen probleem want garantie zit op een product en niet op een persoon.... Mits de garantie dan uiteraard niet verlopen is, iets wat in dit geval niet zo is / lijkt te zijn.

Als Synology zegt dat hij secondhand is dan betekent dat dat hij sowieso al een keer retour is geweest voor een reparatie of dat iemand hem dus al geregistreerd heeft gehad.

Ik zou sowieso de verkoper hierbij ook gaan betrekken en die het laten uitzoeken met Synology, zeker als je aangeeft dat apparaat nieuw te hebben aangekocht

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Operations
SpoekGTi schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:41:
[...]

Als Synology zegt dat hij secondhand is dan betekent dat dat hij sowieso al een keer retour is geweest voor een reparatie of dat iemand hem dus al geregistreerd heeft gehad.

Ik zou sowieso de verkoper hierbij ook gaan betrekken en die het laten uitzoeken met Synology, zeker als je aangeeft dat apparaat nieuw te hebben aangekocht
Beetje mijn eigen schuld dit ;) maar zoals ik zei inhoudelijk laat ik het hier nog even bij.

Wat je zegt is 100% logisch maar gaat in mijn geval (nu nog) niet op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Operations
Edit weg.

[Voor 92% gewijzigd door Operations op 06-07-2020 07:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 23:03
Sowieso gaat garantie in Nederland via de verkoper, daar liggen dus ook je eventuele wettelijke rechten. Fabrieksgarantie is in Nederland niet wettelijk vastgelegd en is in principe dus een gunst van de fabrikant en deze mag daar eigen, strenge, regeltjes aanhangen, bijvoorbeeld dat je eerste eigenaar moet zijn.

Ik sluit me dus aan bij @SpoekGTi en betrek hier z.s.m. de verkoper bij. Wil je het toch via Synology spelen zorg dan dat je heel goed hun voorwaarden voor fabrieksgarantie doorneemt voordat je mogelijk nat gaat door zaken te eisen die zij juist uitsluiten.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
Operations schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:12:
[...]

Hier ga je mis.
In NL verleend een winkel wettelijk gezien garantie.

Fabrieksgarantie is geen wettelijke verplichting vanuit de fabrikant. Veel fabrikanten hebben wel iets als fabrieksgarantie maar mogen daar dus allerlei voorwaarden aan stellen.
Een voorwaarde kan zijn dat je oorspronkelijke koper bent, dit is niet ongewoon.
Jij moet je dus gewoon bij winkel melden voor garantie.

Nu als er op de doos/reclame uitingen fabrieksgarantie staat genoemd kan fabrikant zich er niet helemaal aan onttrekken maar kunnen er nog steeds voorwaarden aan zitten.
Bij auto's was dit bijvoorbeeld een tijdje bij Kia met 7 jaar garantie die was alleen voor 1e eigenaar, tegenwoordig vermeldt kia dat deze overdraagbaar is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True