Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vervanger iPhone 7 gezocht - Xiaomi - max 300 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cy-gor25
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:33
Ik zoek een vervanger voor de iPhone 7 van mijn vrouw die van haar werk is maar na 2,5 jaar toch wel
achterloopt vooral met de kleine batterij en het idem klein Het ziet er niet naar uit daar haar werkgever het toestel snel gaat vervangen. Ze zoekt iets gelijkaardigs als mijn Redmi Note 5.

Budget is max 3000 euro,

Ze gebruikt vooral veel apps van media (bbc,the guardian, NRC) en social media en online shopping (helaas).

Wat de telefoon moet hebben:

- 3.5 mm koptelefoon aansluiting
- grote batterij minimaal 4000 mAh

Ik heb zelf goede ervaringen met Xiaomi, de note 5 was voor mijn beleving premium voor een budget prijs.
Hier ligt dan ook mijn voorkeur.

Onderstaande wat ik al vond.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SmartphonesXiaomi Mi 9T 64GB Blauw€ 294,-€ 294,-
1SmartphonesXiaomi Mi Note 10 Lite (6GB ram) 64GB Zwart€ 309,-€ 309,-
1SmartphonesXiaomi Redmi Note 9 Pro (6GB intern) 64GB Wit€ 268,62€ 268,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 871,62

Wat al afviel:

Realme 6 >> MediaTek
Pixel 3a > te kleine batterij en te duur
Pocophone f1 > niet meer te krijgen precies, productie stopgezet heb ik begrepen.

Wat me doet twijfelen:

Afgerond scherm van de Note 10 Lite > gaat het tempered glass er niet snel vanaf zoals destijds bij de galaxy edge. Mijn vrouw laat haar telefoon soms vallen, maar de Otterbox cover heeft gelukkig schade voorkomen.

9t > ook al uit productie en de achterkant van glas met cover schijnt fragiel te zijn plus die pop up selfie camera.

Note 9 Pro: weinig reviews van te vinden omdat in India het de max heet en dat is ....verwarrend. Wlan issue schijnt wel opgelost te kunnen worden.

Bedankt!

Beste antwoord (via cy-gor25 op 22-06-2020 12:04)

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik heb ze naast elkaar gezet en de verschillen zijn klein (doordat Xiaomi gewoon heel veel modellen heeft).
https://tweakers.net/pric.../1405554;1551260;1551324/

Een belangrijk verschil is wel formaat. De Note 9 Pro is een stuk groter dan de rest. iPhone 7 past daar 2 keer in. De Note 10 Lite heeft de grootste accu capaciteit en is wat compacter (ook dankzij de omgebogen randen).
gezien de Otterbox die je er omheen wil doen zie ik geen issue met de gebogen randen, maar ik heb geen schreenprotector op mijn 2,5 jaar oude telefoon met omgebogen randen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• swhnld
Ik heb ze naast elkaar gezet en de verschillen zijn klein (doordat Xiaomi gewoon heel veel modellen heeft).

Een belangrijk verschil is wel formaat. De Note 9 Pro is een stuk groter dan de rest. iPhone 7 past daar 2 keer in. De Note 10 Lite heeft de grootste accu capaciteit en is wat compacter (ook dankzij de omgebogen randen).
gezien de Otterbox die je er omheen wil doen zie ik geen issue met de gebogen randen, maar ik heb geen schreenprotector op mijn 2,5 jaar oude telefoon met omgebogen randen.

• cy-gor25
swhnld schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:31:

Thx, wel de screenprotector is el een must. Het hoesje wordt nog zoeken, otterbox maakt enkel hoesjes voor premium toetstellen, maar misschien komt Spigen nog met een rugged armor.

Ze wilt vooral een gsm met een groter scherm omdat dat beter leesbaar is dus het formaat is geen probleem.

Ik zag wel een aanbieding op amazon.de voor de note 9 Pro voor 249 euro, maar dat is dat DE versie > geen idee wat dat betekent. Dan is het verschil 50 euro tussen de 9 note pro en 10 lite

https://www.amazon.de/Xia..._product_top?ie=UTF8&th=1

[Voor 5% gewijzigd door cy-gor25 op 20-06-2020 15:51]

• swhnld
DE versie betekend dat je mee loopt met updates als Duitsland die krijgt. Dus die kunnen eerder of later zijn dan andere landen updates. Betekend ook dat het geen grijze import is.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Grijze import, is de handel via distributiekanalen die -hoewel ze legaal zijn-tevens onofficieel, ongeautoriseerd of onbedoeld zijn door de fabrikant. Zegt verder niets, en consumentenkoop geeft je het recht op conformiteitsvereiste.’ wettelijk garantie’ In onze regio heb je ook niet te maken met zgn regio-lock.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• cy-gor25
Hackus schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:02:
Grijze import, is de handel via distributiekanalen die -hoewel ze legaal zijn-tevens onofficieel, ongeautoriseerd of onbedoeld zijn door de fabrikant. Zegt verder niets, en consumentenkoop geeft je het recht op conformiteitsvereiste.’ wettelijk garantie’ In onze regio heb je ook niet te maken met zgn regio-lock.
Is regio lock hetzelfde als simlock? Ik dacht dat die praktijk al verleden tijd was (was altijd verboden in België, in Nederland niet).

• swhnld
Samsung werkt met regiolock, gaat er pas vanaf nadat de telefoon gebruikt is in die regio of met een sim uit die regio.

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:56
Moet hij nieuw zijn? Zou persoonlijk even op V&A kijken en gaan voor iets als V&A aangeboden: OnePlus 6T (6GB ram, 128GB opslag) Glanzend Zwart

edit:
Of, omdat je een 3.5mm jack wilt en nog goedkoper uit kan zijn; https://tweakers.net/smartphones/oneplus/6_p760671/aanbod/

[Voor 21% gewijzigd door danslo op 20-06-2020 22:06]

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-06 09:00

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Je hebt eventueel de Mi 10 Lite (let op, dit is NIET de Note 10 Lite) ook nog in datzelfde prijssegment.

Even in het vergelijk erbij gezet:
https://tweakers.net/pric...;1405554;1551260;1551324/

Voordeel zou kunnen zijn dat ie al op Android 10 zit, geen gebogen randen heeft, qua afmetingen tussen de rest inzit en nog een net iets snellere processor heeft.

Wel even opletten of je NFC nodig hebt. Dat is bij lang niet alle Xiaomi's het geval namelijk.
En ook de keuze of je wel/geen SD card kunt gebruiken kan belangrijk zijn. Je zou dan eventueel de 128GB uitvoeringen kunnen bekijken ipv de 64GB.

[Voor 24% gewijzigd door hars73 op 22-06-2020 08:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cy-gor25
hars73 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:40:
Je hebt eventueel de Mi 10 Lite (let op, dit is NIET de Note 10 Lite) ook nog in datzelfde prijssegment.

Even in het vergelijk erbij gezet:
https://tweakers.net/pric...;1405554;1551260;1551324/

Voordeel zou kunnen zijn dat ie al op Android 10 zit, geen gebogen randen heeft, qua afmetingen tussen de rest inzit en nog een net iets snellere processor heeft.

Wel even opletten of je NFC nodig hebt. Dat is bij lang niet alle Xiaomi's het geval namelijk.
En ook de keuze of je wel/geen SD card kunt gebruiken kan belangrijk zijn. Je zou dan eventueel de 128GB uitvoeringen kunnen bekijken ipv de 64GB.
Thx! Het is compleet chaotisch wat betreft het aanbod van Xiaomi, maar ik snap nu wel waarom ze de productie van bepaalde toestellen snel stopzetten zoals de mi 9t, de pocophone F1. Het wordt ook moeilijker degelijke hoesjes te vinden.

Ik heb ondertussen de Note 9 pro gekocht, komt vrijdag binnen. Ik hou je suggestie wel in het achterhoofd want mijn eigen Note 5 is ondertussen ook 2 jaar oud dus mss ook aan zijn laatste jaar bezig of ik moet de batterij veranderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-06 09:00

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

cy-gor25 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:04:
[...]
Ik heb ondertussen de Note 9 pro gekocht, komt vrijdag binnen. Ik hou je suggestie wel in het achterhoofd want mijn eigen Note 5 is ondertussen ook 2 jaar oud dus mss ook aan zijn laatste jaar bezig of ik moet de batterij veranderen.
Mijn Note 5 is komende september 2 jaar oud. En hoe vaak ik ook kijk naar een vervanger.. Ik zie nog geen echte noodzaak. USB-C en NFC zouden voor mij de enige redenen kunnen zijn om iets nieuws aan te schaffen. Mijn vrouw heeft net de Oppo Reno 2 aangeschaft. Ook een leuk toestel, maar uiteindelijk ook gewoon weer een telefoon, waarvan ik 95% van de dingen ook gewoon met mijn Note 5 kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:23
Weinig toevoeging aan dit topic; maar ik heb zelf de Xiaomi Mi 9T Pro 128GB en dat is écht een aanrader. Zeker voor het geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:29
hars73 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Mijn Note 5 is komende september 2 jaar oud. En hoe vaak ik ook kijk naar een vervanger.. Ik zie nog geen echte noodzaak. USB-C en NFC zouden voor mij de enige redenen kunnen zijn om iets nieuws aan te schaffen. Mijn vrouw heeft net de Oppo Reno 2 aangeschaft. Ook een leuk toestel, maar uiteindelijk ook gewoon weer een telefoon, waarvan ik 95% van de dingen ook gewoon met mijn Note 5 kan.
Ik heb een Note 4 van 2,5 jaar oud en heb zo ongeveer hetzelfde. Ik moest voor iemand anders een telefoon uitzoeken en ben toen ook gaan denken om rond te kijken.

Naast NFC en USB-C denk ik dat een nieuwe foon ook wel weer wat sneller is en dit per keer laden misschien wel meevalt maar alle apps + alle keren laden op een dag, dat tikt uiteindelijk toch wel aan.

Ik heb zelf de 8pro of 9pro op het oog.

Louzy#2475

• cy-gor25
234FaTaLiTy schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:27:
Weinig toevoeging aan dit topic; maar ik heb zelf de Xiaomi Mi 9T Pro 128GB en dat is écht een aanrader. Zeker voor het geld.
De 9t was ook een optie maar wordt dus weinig meer verkocht. Ik heb gelezen dat de pop up camera traag kan zijn dus een risico bij het vallen en dat mensen met een gebroken achterkant zaten toen het toestel viel zelfs met cover.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:11
Ja, hij kan niet goed tegen vallen dat is waar.
Wat belangrijker is: de prijs is de lucht in geschoten. Hij is nu zelfs een stuk duurder dan mijn mi 9t pro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:23
cy-gor25 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:12:
[...]

De 9t was ook een optie maar wordt dus weinig meer verkocht. Ik heb gelezen dat de pop up camera traag kan zijn dus een risico bij het vallen en dat mensen met een gebroken achterkant zaten toen het toestel viel zelfs met cover.
Mijn telefoon heeft serieuze klappers gemaakt, en alles is nog heel. Pop up camera ervaar ik ook weinig hinder van.

• cy-gor25
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:59:
[...]

Mijn telefoon heeft serieuze klappers gemaakt, en alles is nog heel. Pop up camera ervaar ik ook weinig hinder van.
Good to know, mijn vrouw is echt niet voorzichtig, maar ze haat die iPhone dan ook wel.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:11
dan zou ik een case eromheen kopen / eentje pakken zonder glazen achterkant.
Alles kan kapot natuurlijk, maar glas breekt sneller dan alluminium / kunststof.

• cy-gor25
99ruud99 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:10:
dan zou ik een case eromheen kopen / eentje pakken zonder glazen achterkant.
Alles kan kapot natuurlijk, maar glas breekt sneller dan alluminium / kunststof.
Yup heb ik gedaan. Ik heb niet zo goede ervaringen met Spigen Rugged Armor, maar voor deze telefoon is er ook de Spigen Liquid Crystal. Ziet er goed uit op andere modellen
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True