Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Digibyter
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 02-06 15:25
Ik zoek een?
Nieuwe tv om op te gamen van ongeveer "50.

Wat is je budget?
Ik zoek iets rond de €700, goedkoper is beter maar wanneer de performance dermate hoger wordt met een iets hogere prijs is dat ook geen probleem.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb op dit moment een game pc en in november wil ik graag de PS5 halen. Input lag en de refresh rate zijn dus belangrijk. Daarnaast wordt er wat Netflix op gekeken. De tv staat op +/- 2m kijkafstand. Verder staat de tv nooit in direct zonlicht. Tot slot wil ik vermelden dat Ziggo mijn tv provider is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf had ik de onderstaande tv's in gedachten.

LG 49SM9000PLA Zwart€ 695,63
Philips 50PUS7304 Zilver€ 538,72
Samsung 49Q70R Zwart€ 789,-
Samsung UE55RU7470 Zilver€ 629,-

Welke vragen heb je hier nog over?
Hebben jullie ervaring met de bovenstaande tv's? Op de LG tv zit een HDMI 2.1 ingang wat handig kan zijn voor de ps5. Echter, daar moet je schijnbaar niet te zwaar aan tillen.

https://tweakers.net/pric...;1402986;1329688;1330114/

[Voor 28% gewijzigd door Digibyter op 20-06-2020 12:27]

Beste antwoord (via Digibyter op 21-06-2020 09:57)

• benbaba
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Digibyter schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:17:
[...]

De RU800 is een stuk goedkoper dat de LG. Daarnaast weet ik niet of het zoveel uitmaakt dat de LG 4k 120hz dat alleen in sdr kan leveren. Bij deze prijsklasse kom je daar veelal niet onderuit.

Ik lees mij altijd goed in alleen ik zie direct dat jij stukken meer verstand ervan hebt dan ik, waar gaat jou keuze naar uit? Hardware info is ook lovend over de Samsung UE55RU7470
In de meeste gevallen is de RU8000 beter dan de LG's. Simpelweg door lcd-technologie. T.o.v. de RU7-serie win je op bewegingsscherpte (motion blur) en gaming features en de prijs is momenteel ook zeer scherp. Mijn voorkeur zou dan ook naar de RU80 gaan. De RU74 is op een breed kleurenbereik na niet beter dan de RU70/71. Nadeel van de 55 inch 7 serie is dat Samsung zowel VA als PLS panelen gebruikt in dezelfde tv's. Wil je hdr-content probleemloos kijken en er meerwaarde van ondervinden dan is de Q70R de beste keuze.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De Q70R is de enige in het lijstje die daadwerkelijk wat met hdr kan, maar is in 49'' 60Hz en verliest hierdoor ook alle extra motion- en gaming features. Alternatief is de 55 inch met 120Hz-paneel met VRR en 1440p@120Hz ondersteuning.

De RU74 en 7304 zijn vergelijkbare (sdr) 60Hz VA instap tv's, al is er een kans dat de Samsung met PLS (IPS) komt. De LG heeft als enige een contrastloos IPS-paneel, maakt 4K@120Hz mogelijk, maar mogelijk alleen in sdr omdat de chipset een limitatie kan zijn. Zolang er nog geen 2.1 bronnen zijn valt dit niet met zekerheid te zeggen.

Uiteindelijk moet je kiezen tussen degelijke hdr-weergave, refresh rate (met hdmi-input) en lcd-type. 49/50 inch en hdmi 2.1 is bijna niet mogelijk. Samsung heeft nog steeds 60Hz panelen, de XH90 komt niet in 49''. LG heeft 2 IPS opties en hun oled is ruim boven budget. De meerwaarde van 4K@120Hz support voor (casual) console gaming is inderdaad een onderwerp van gesprek.

Voor sdr en 120Hz kun je ook nog de 55 inch RU8000 overwegen.

[Voor 5% gewijzigd door benbaba op 20-06-2020 13:12]

• Digibyter
benbaba schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:01:
De Q70R is de enige in het lijstje die daadwerkelijk wat met hdr kan, maar is in 49'' 60Hz en verliest hierdoor ook alle extra motion- en gaming features. Alternatief is de 55 inch met 120Hz-paneel met VRR en 1440p@120Hz ondersteuning.

De RU74 en 7304 zijn vergelijkbare (sdr) 60Hz VA instap tv's, al is er een kans dat de Samsung met PLS (IPS) komt. De LG heeft als enige een contrastloos IPS-paneel, maakt 4K@120Hz mogelijk, maar mogelijk alleen in sdr omdat de chipset een limitatie kan zijn. Zolang er nog geen 2.1 bronnen zijn valt dit niet met zekerheid te zeggen.

Uiteindelijk moet je kiezen tussen degelijke hdr-weergave, refresh rate (met hdmi-input) en lcd-type. 49/50 inch en hdmi 2.1 is bijna niet mogelijk. Samsung heeft nog steeds 60Hz panelen, de XH90 komt niet in 49''. LG heeft 2 IPS opties en hun oled is ruim boven budget. De meerwaarde van 4K@120Hz support voor (casual) console gaming is inderdaad een onderwerp van gesprek.

Voor sdr en 120Hz kun je ook nog de 55 inch RU8000 overwegen.
De RU800 is een stuk goedkoper dat de LG. Daarnaast weet ik niet of het zoveel uitmaakt dat de LG 4k 120hz dat alleen in sdr kan leveren. Bij deze prijsklasse kom je daar veelal niet onderuit.

Ik lees mij altijd goed in alleen ik zie direct dat jij stukken meer verstand ervan hebt dan ik, waar gaat jou keuze naar uit? Hardware info is ook lovend over de Samsung UE55RU7470

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Digibyter schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:17:
[...]

In de meeste gevallen is de RU8000 beter dan de LG's. Simpelweg door lcd-technologie. T.o.v. de RU7-serie win je op bewegingsscherpte (motion blur) en gaming features en de prijs is momenteel ook zeer scherp. Mijn voorkeur zou dan ook naar de RU80 gaan. De RU74 is op een breed kleurenbereik na niet beter dan de RU70/71. Nadeel van de 55 inch 7 serie is dat Samsung zowel VA als PLS panelen gebruikt in dezelfde tv's. Wil je hdr-content probleemloos kijken en er meerwaarde van ondervinden dan is de Q70R de beste keuze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Digibyter
benbaba schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:45:
[...]

Ik stel voor beide modellen een prijs alarm in en ga naar aanbiedingen struinen, bedankt!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True