Ik zoek een?
Nieuw moederbord, cpu en geheugen.
Wat is je budget?
Max 600 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind MSI en Corsair fijne merken waar ik goede ervaringen mee heb. Ik sta wel open voor andere merken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ter vervanging van mijn i7 4790k met Gigabyte Gaming 5 moederbord.
Zie huidige systeem 'Game PC Bureau' in mijn inventaris: Madhouse1979
Ik heb 2 setjes samengesteld, zie onderstaande. Het doel van het systeem is gaming en office en wat eenvoudige video bewerking en photoshop. Ik heb een GTX1080 in mijn huidige systeem en merk toch wel dat de CPU nu de bottleneck is. Ik heb goede ervaringen met AMD (heb een 2e PC met een 3600X er in), maar ben niet perse gebonden aan AMD.
Eén set is aan de "budget" kant, dit omdat ik positieve ervaringen heb met dit moederbord. De tweede set bevat een moederbord met de B550 chipset. Het prijsverschil tussen beiden is ongeveer 120 euro.
Hebben jullie een voorkeur?
Zo ja, waarom?
Of zou je dan toch iets anders kiezen?
Daarnaast een vraag over het geheugen, de gekozen AMD CPU's ondersteunen max 3200Mhz geheugen. Toch zie ik mensen vaak sneller geheugen op hun moederbord prikken. Waarom zou je die keuze maken?
Wel even handig te vermelden, ik heb een kast met een window, wat RGB details zijn daarom wel gaaf maar geen must.
"Budget"
Nieuwe B550 chipset
Nieuw moederbord, cpu en geheugen.
Wat is je budget?
Max 600 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind MSI en Corsair fijne merken waar ik goede ervaringen mee heb. Ik sta wel open voor andere merken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ter vervanging van mijn i7 4790k met Gigabyte Gaming 5 moederbord.
Zie huidige systeem 'Game PC Bureau' in mijn inventaris: Madhouse1979
Ik heb 2 setjes samengesteld, zie onderstaande. Het doel van het systeem is gaming en office en wat eenvoudige video bewerking en photoshop. Ik heb een GTX1080 in mijn huidige systeem en merk toch wel dat de CPU nu de bottleneck is. Ik heb goede ervaringen met AMD (heb een 2e PC met een 3600X er in), maar ben niet perse gebonden aan AMD.
Eén set is aan de "budget" kant, dit omdat ik positieve ervaringen heb met dit moederbord. De tweede set bevat een moederbord met de B550 chipset. Het prijsverschil tussen beiden is ongeveer 120 euro.
Hebben jullie een voorkeur?
Zo ja, waarom?
Of zou je dan toch iets anders kiezen?
Daarnaast een vraag over het geheugen, de gekozen AMD CPU's ondersteunen max 3200Mhz geheugen. Toch zie ik mensen vaak sneller geheugen op hun moederbord prikken. Waarom zou je die keuze maken?
Wel even handig te vermelden, ik heb een kast met een window, wat RGB details zijn daarom wel gaaf maar geen must.
"Budget"
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Plus Max | € 103,90 | € 103,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 67,90 | € 67,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 460,80 | ||
Nieuwe B550 chipset
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 320,42 | € 320,42 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 91,52 | € 91,52 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 580,94 | ||