Geïmpregneerde gevel schilderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:50
Hallo,

Inmiddels anderhalf jaar al erg tevreden over de geïmpregneerde gevels. Doet wat het moet doen.

Na het renoveren van de tuin is echter 1 stukje muur van de garage een doorn in t oog. Deze is ronduit lelijk door verschillende voegen en gerepareerde stenen. We willen dit muurtje gaan schilderen, maar hoe werkt dat net een geïmpregneerde muur? Alle vocht wordt immers afgestoten.
Ik lees over voorstrijk wat kan helpen. Anderen zeggen dat het niet mogelijk is.

Hier toevallig mensen die er ervaring mee hebben ?
Is het wel of niet mogelijk? En zo ja, waar moet ik rekening mee houden?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Je bent bang dat de verf niet hecht op de geïmpregneerde muur?

Je kunt de hechting verbeteren door op te schuren of extra hechtlaag op te brengen.

Mijn ervaring met gevelverf is dat het heel goed hecht. Als mijn muur zou zijn zou ik het er zo op smeren na wat opruwen en goed ontvetten.

Eerste laag wat verdunnen en dan nog 2 lagen om af te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Sethro op 20-06-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Inderdaad, omdat een geïmpregneerde muur geen vocht opneemt. Water ketst er zo af. Met verf denk ik dat het er dus ook op blijft liggen.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Een echte schilder zou zich er vaak niet zo snel aan wagen ivm het risico van niet goed hechten.

Opruwen en voorstrijk kunnen je idd helpen, maar garantie op echt goed hechten van de verf zal je vaak niet hebben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
Je zou kunnen kijken naar Keim verf. Dat is verf op basis van waterglas (impregneermiddel), en hecht dus dieper. Krijg je er daarna ook nooit meer af..

Is dat muurtje opnieuw voegen niet een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
brokenp schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:54:
Je zou kunnen kijken naar Keim verf. Dat is verf op basis van waterglas (impregneermiddel), en hecht dus dieper. Krijg je er daarna ook nooit meer af..

Is dat muurtje opnieuw voegen niet een optie?
Ik heb al wat voegen gerepareerd, en daar zie je nu het verschil. Alles uithakken en opnieuw voegen zie ik niet zitten, ook omdat enkele stenen verschillend zijn i.v.m. vervangen van kapotte steen en er zitten ook veel boorgaten in de stenen die later weer zijn dichtgesmeerd.

Iemand hier diezelf wel eens een geimpregneerde gevel heeft geschilderd?

Pagina: 1