Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti & Gramofon] Gramofon niet toegelaten op WiFi

Pagina: 1
Acties:

• overcasttt
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-03 20:25
Beste mede Tweakers,

Ik ben al een tijd bezig met het troubleshooten van een spontaan issue dat ontstaan is tussen mijn Gramofon devices (welke ik gebruik voor spotify) en mijn Ubiquiti netwerk (bestaande uit 3 UniFi access points en een cloudkey).

Van het ene op het andere moment bleken mijn Gramofon’s (2 stuks) geen verbinding meer te hebben met mijn WiFi netwerk. Na een factory reset van de gramofon’s en het volgen van het configuratie process krijg ik elke keer de melding ‘WiFi password incorrect’ en kan ik de setup niet afronden. (Ik gebruik de gramofon’s enkel voor spotify en niet als WiFi extender).

Al mijn andere devices ondervinden geen problemen met het WiFi netwerk en werken naar behoren.
Het vreemde is wanneer ik voor mijn ‘guest ssid’ kies maken ze zonder problemen verbinding. Ik heb dus het gevoel dat mijn reguliere WiFi netwerk de apparaten op een of andere manier niet toelaat echter kan ik dit niet achterhalen... Ik heb zelfs nog een compleet nieuw ssid opgezet met een andere naam maar dit leidt tot hetzelfde probleem...

Any advice is welcome...

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:29

Swordlord

Act first, think never

Schakel auto optimize networks eens uit.

Soms wilt dat te aggresief zijn en dingen blokkeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• overcasttt
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-03 20:25
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het gecontroleerd maar " Auto Optimize Networks" staat reeds uit...

Update;
Ik ben nogmaals door de settings gegaan en gezien het feit dat Gramofon een wat ouder device is viel mijn oog nog op " Combine Name/SSID" (1 ssid voor zowel 5ghz en 2.5ghz band). Uitgezet nogmaals verbinding proberen te maken naar het aparte 2.4ghz SSID en dat blijkt te werken zonder problemen...

Ik ben blij dat dit iig. het probleem oplost echter verbaas ik mij dat dit de oplossing is gezien "Combine Name/SSID" altijd al heeft aangestaan... Ook voor het ontstaan van het probleem...

[Voor 70% gewijzigd door overcasttt op 20-06-2020 11:15]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True