Philips 55OLED934 of LG OLED55CX6LA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6illes
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-05 21:28
Ik zoek een?
4K HDR TV

Wat is je budget?
2k max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV, Netflix, Disney+, Plex of games streamen vanaf PC via Nvidia gamestream

Wat heb je zelf al gevonden?
Philips 55OLED934 of LG OLED55CX6LA

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou de Philips voornamelijk kiezen voor ambilight en HDR+. Maar is HDR+ echt nodig?
LG is dan weer G-SYNC Compatible, moest ik de PC toch eens rechstreeks aansluiten.
Apple Airplay 2 is ook handig op de LG denk ik, werkt dit goed?
In verschillende reviews lees ik dat het geluid van de LG alsnog beter is dan de soundbar bij de Philips?
LG heeft HDMI 2.1 (wel geen volledige bandbreedte maar is overbodig lees ik), Philips niet denk ik?
nieuws: LG's oled-tv's van 2020 hebben geen hdmi 2.1 met volledige bandbreedte
DTS decoder is niet meer aanwezig in de LG, heeft Philips dit wel? Is denk ik wel belangrijk indien ik via Plex films in DTS afspeel? Ik heb nl. een 2.1 set die Dolby Virtual Surround en THX ondersteunt, aangesloten via optische kabel aan de TV.

De voornamlijkste vraag die ik hier wil stellen: waarom zou ik de Philips verkiezen boven de LG of andersom?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor de soundbar c.q. beter geluid, Android app-aanbod, Ambilight en de beeld- en motionverwerking van de P5-processor.

HDR format-ondersteuning zou ik niet teveel waarde aan hechten en 10+ content is er niet veel. Gamestream is gelimiteerd tot 60 fps en voor input moet je pc ook een 2.1 GPU hebben met voldoende rekenkracht. Waarom de 934 als je al een geluids-set hebt? De 804/854 zijn goedkoper en hetzelfde minus soundbar. Via ING-rentepunten momenteel scherp verkrijgbaar. Waarom specifiek de CX6? De B9 of C9 zijn nagenoeg gelijk én hebben DTS ondersteuning.

Oled's verschillen enkel in details zoals smartplatform, motion- en beeldverwerking en bepaalde features en functies. Dit in combinatie met de prijs zal meestal de doorslaggeven. Wat uiteindelijke beeldkwaliteit zal de niet kritische kijker amper verschil waarnemen.

De LG's ondersteunen (met Sony's) als enige overigens ook een 120Hz 1080p/1440p input. Voor gamers verder interessant door hdmi 2.1 en bijbehorende gaming features.

[ Voor 8% gewijzigd door benbaba op 20-06-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kies de LG als je WebOS wilt of spelfanaat bent. Dat spelfanaat betreft een PC direct met de televisie verbinden, voor streaming zul je de specificaties van de LG niet nodig hebben. Kies de Philips als je Android wilt of meerwaarde in Ambilight ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6illes
benbaba schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:40:
Voor de soundbar c.q. beter geluid, Android app-aanbod, Ambilight en de beeld- en motionverwerking van de P5-processor.

HDR format-ondersteuning zou ik niet teveel waarde aan hechten en 10+ content is er niet veel. Gamestream is gelimiteerd tot 60 fps en voor input moet je pc ook een 2.1 GPU hebben met voldoende rekenkracht. Waarom de 934 als je al een geluids-set hebt? De 804/854 zijn goedkoper en hetzelfde minus soundbar. Via ING-rentepunten momenteel scherp verkrijgbaar. Waarom specifiek de CX6? De B9 of C9 zijn nagenoeg gelijk én hebben DTS ondersteuning.

Oled's verschillen enkel in details zoals smartplatform, motion- en beeldverwerking en bepaalde features en functies. Dit in combinatie met de prijs zal meestal de doorslaggeven. Wat uiteindelijke beeldkwaliteit zal de niet kritische kijker amper verschil waarnemen.

De LG's ondersteunen (met Sony's) als enige overigens ook een 120Hz 1080p/1440p input. Voor gamers verder interessant door hdmi 2.1 en bijbehorende gaming features.
Bedankt voor je reactie!

De GPU in mijn desktop is een MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio.
Als speakers heb ik momenteel de Razer Nommo Pro, eigenlijk was die voor de PC bedoeld maar terwijl ik nog op de andere componenten zat te wachten had ik de speakers al maar aangesloten op de TV en sindsdien nooit meer verplaatst omdat ze geweldig goed klinken. Dus ik twijfel nu of ik dat opnieuw ga doen, de Philips komt dan als pluspunt naar boven. Ik besef ook wel dat die soundbar van de 934 nooit zo goed gaat zijn als de Razer speakers.
ING rentepunten is denk ik iets specifiek voor NL? Ik ben nl. van BE
Ik heb de CX6 gekozen omdat dit het recentste model is, nieuwe CPU etc, verder geen specifieke reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laarhoven88
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
@benbaba

Jou advies koop een B9SLA ipv CX? Omdat de verschillen minimaal zijn? En flink scheelt in kosten.

Zelf twijfel ik tussen de zelfde tv’s namelijk. 65oled854 o de twee bovenstaande opties.
Voor Mij gaat het puur om films en Netflix en normale tv, zou je dan in het bijzonder een type adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6illes
Volgende nog teruggevonden:
https://www.test-aankoop....-s/nieuws/philips-lg-oled

Enigste reden om voor de Philips te kiezen is dus Ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is meer een niets zeggende 'beschrijving' die wat met percentages gooit. Tweakers heeft zelf een betere test en hier, hier en hier ook. Voor de 804/854 hier nog een goede video van HDTVTest.

De gemiddelde kijker zal denk ik voor Philips gaan voor Ambilight en AndroidTV en wellicht multi-hdr support. En de 934 voor zijn soundbar. LG voor gaming (2.1 features), prijs en wellicht WebOS/smartfeatures.
Pagina: 1