Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iplaynaked
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-06-2023
Mijn vraag ( eigenlijk 2 vragen )
ik heb mijn kapper overtuigd dat ik goed ben met technologie en nu wilt hij dat ik 2 tv's naast de spiegels in zijn kapsalon plaats. De afstand tussen de 2 spiegels is ongeveer 40cm. Kennen jullie een goeie monitor dat een smalle rand heeft en ongeveer 40cm groot is? Ik heb een beetje rond gezocht en AOC lijkt goed.

Hij wilt ook niet dat de kabels zichtbaar zijn dus moet ik de feed van de main tv draadloos op deze 2 tv's laten afspelen. Ik dacht om een soort van Chromecast te gebruiken maar misschien kennen jullie iets beters.

Wat ik dus al gevonden heb:
AOC monitors lijken goed voor dit project, maar welk model het wordt moet ik nog beslissen (zeker niet de curve en 1 dat vast kan gemaakt worden aan de muur)

Edit: pricewatch: AOC I1601FWUX Zwart

Is dit een goeie keuze ?

Ik wil Chromecast of een gelijkaardig systeem gebruiken om de feed van de grote tv op de twee kleinere schermen te laten afspelen.

Alvast bedankt voor u hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door iplaynaked op 20-06-2020 01:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik snap dat t technisch niet anders kan, maar ik denk niet dat je dit moet willen. Een 15,6 inch 'laptopscherm', op 90(?) cm van de kijker, zonder audio, en diegene moet ook nog eens gedraaid zitten om het beeld te kunnen zien. Althans, ik mag er van uitgaan dat de spiegels recht voor de kapstoel gepositioneerd zijn?

Technische uitvoering dan toch: De input voor die monitor is USB 3.2, en een chromecast is HDMI, dus je dient een kabel zoals de volgende te gebruiken: https://www.hardwarewebwi...4k60hz-plus-usb-c-pd.html

Aan de andere kant zou ik eerder kijken voor het ophangen van tablets, die komen compleet met OS en geluid, eventueel met eigen bluetooth headphones. my 0.02$

pricewatch: Hannspree HANNSpad Titan 3 Zwart
pricewatch: Xoro MegaPAD 1564 V4 Zwart
pricewatch: Xoro MegaPAD 1404 V4 Zwart

zelfs 21 inch tablet

pricewatch: Xoro MegaPAD 2154 V4 Zwart

*nee, ik ben geen geen 'Xoro' dealer, maar er is weinig anders blijkbaar. :)

[ Voor 29% gewijzigd door millman op 20-06-2020 02:10 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iplaynaked
millman schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 02:02:
Ik snap dat t technisch niet anders kan, maar ik denk niet dat je dit moet willen. Een 15,6 inch 'laptopscherm', op 90(?) cm van de kijker, zonder audio, en diegene moet ook nog eens gedraaid zitten om het beeld te kunnen zien. Althans, ik mag er van uitgaan dat de spiegels recht voor de kapstoel gepositioneerd zijn?

Technische uitvoering dan toch: De input voor die monitor is USB 3.2, en een chromecast is HDMI, dus je dient een kabel zoals de volgende te gebruiken: https://www.hardwarewebwi...4k60hz-plus-usb-c-pd.html

Aan de andere kant zou ik eerder kijken voor het ophangen van tablets, die komen compleet met OS en geluid, eventueel met eigen bluetooth headphones. my 0.02$

pricewatch: Hannspree HANNSpad Titan 3 Zwart
pricewatch: Xoro MegaPAD 1564 V4 Zwart
pricewatch: Xoro MegaPAD 1404 V4 Zwart

zelfs 21 inch tablet

pricewatch: Xoro MegaPAD 2154 V4 Zwart

*nee, ik ben geen geen 'Xoro' dealer, maar er is weinig anders blijkbaar. :)
Bedankt voor alle advies!

Ik zal binnenkort de scherm bestellen.
De kabel kan ik verbergen achter de tv dus dat is geen probleem.

Ik zal morgen nog een beetje onderzoek doen en hopelijk vindt ik een goeie manier om de scherm van de main tv te mirroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:38
Wat is de bron van die “feed”? Hoe ga je het signaal uit die tv halen?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iplaynaked
guido66 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 06:27:
Wat is de bron van die “feed”? Hoe ga je het signaal uit die tv halen?
Dat weet ik nog niet de feed komt van een kleine box en die noemt ''ip tv'' ik kan niet veel informatie vinden hoe ik dit precies kan doen dus ik ben momenteel nog aan het zoelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22

BCC

Denk je ook even aan de buma? Tv in een publieke ruimte is niet gratis.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iplaynaked
BCC schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:43:
Denk je ook even aan de buma? Tv in een publieke ruimte is niet gratis.
Dit is niet mijn zaak en hij speelt daar tv jaren lang zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iplaynaked
Dit lijkt echt goed maar ik denk niet dat hij die prijs zal betalen :/ toch bedankt voor de advies ,ik heb hem net gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
iplaynaked schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:59:
[...]

Dit lijkt echt goed maar ik denk niet dat hij die prijs zal betalen :/ toch bedankt voor de advies ,ik heb hem net gevraagd
Dit was het eerste resultaat wat ik kon vinden. Zijn wellicht ook nog andere / goedkopere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:38
Van uit een iptv box? Toch wel een legale mag ik hopen.

Hoe dan ook: deze zal enkel een HDMI uitgang hebben, no way dat je iets met een chromecast uit gaat richten. Een HDMI splitter en dan de HDMI verbinding weer draadloos maken. Lijkt me redelijk wat gedoe.

Die monitor heeft toch ook stroom nodig, kan je net zo goed er ook een HDMI kabel naast leggen...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iplaynaked
guido66 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:24:
Van uit een iptv box? Toch wel een legale mag ik hopen.

Hoe dan ook: deze zal enkel een HDMI uitgang hebben, no way dat je iets met een chromecast uit gaat richten. Een HDMI splitter en dan de HDMI verbinding weer draadloos maken. Lijkt me redelijk wat gedoe.

Die monitor heeft toch ook stroom nodig, kan je net zo goed er ook een HDMI kabel naast leggen...
Er is wel een stopcontact juist waar de tv moet komen. Ik dacht echt dat er een makkelijke oplossing zou zijn maar blijkbaar niet. Die xoro tv's hebben wifi dus ik dacht 1 Chromecast aansluiten op de main tv zou genoeg zijn om de screen te mirroren
maar blijkbaar niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
iplaynaked schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 01:05:
ik heb mijn kapper overtuigd dat ik goed ben met technologie
Misschien kan je beter eerlijk tegen je kapper zijn ;)
Want uit het hele topic heb ik niet echt het idee gekregen dat je "goed bent met technologie"

Zelfs de basis google-fu lijkt te ontbreken.

Een Chromecast ontvangt signalen, dus zal niet vanaf je TV kunnen verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iplaynaked
FreshMaker schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Misschien kan je beter eerlijk tegen je kapper zijn ;)
Want uit het hele topic heb ik niet echt het idee gekregen dat je "goed bent met technologie"

Zelfs de basis google-fu lijkt te ontbreken.

Een Chromecast ontvangt signalen, dus zal niet vanaf je TV kunnen verzenden.
Dit is ook niet iets moeilijk
Ik moet gewoon de juiste materiaal samen gebruiken.
Na een beetje te zoeken heb ik dit gevonden: https://www.bol.com/nl/p/...I9CJQ.1_11.12.ProductPage

Deze product zou moeten werken met IPTV box maar de schermen die vast gaan naast de spiegel hebben wifi nodig.

Ik heb de extra geld nodig en als je niet wilt helpen dan is dat geen probleem, laat gewoon geen comment achter ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
iplaynaked schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:30:
[...]

Dit is ook niet iets moeilijk
Ik moet gewoon de juiste materiaal samen gebruiken.
Na een beetje te zoeken heb ik dit gevonden: https://www.bol.com/nl/p/...I9CJQ.1_11.12.ProductPage

Deze product zou moeten werken met IPTV box maar de schermen die vast gaan naast de spiegel hebben wifi nodig.

Ik heb de extra geld nodig en als je niet wilt helpen dan is dat geen probleem, laat gewoon geen comment achter ;)
GOT is geen helpdesk
Als jij een product wilt wegzetten, zal je het moeten begrijpen.
Nu ga je wat van een forum plukken, en (misschien) aanbieden.

Als het over 2 maanden even niet werkt ?
kom je weer terug .... mogen "wij" het zeker weer oplossen ?

Ik wist vanaf post één al dat het commercieel was, succes met je technische kennis en vakkundige oplossing.

on topic :
nogmaals .... doe productkennis op, ook dat dure gadget "airtame" is niet wat je zoekt.
Je zou er dan per scherm één nodig hebben ... gaat je kapper dat betalen, 2 x scherm + 2x airtame, wordt bijna 1200 euro ....
Ik zie niet in hoe JIJ dan nog een paar centen gaat verdienen daar aan

( nogmaals, bij problemen, komt hij weer bij jou terecht, en mag je het 'gratis'oplossen, want je kapper wil je niet weigeren .... stel je voor dat hij een keer per ongeluk uitschiet :+ )

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 20-06-2020 16:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:45

LankHoar

Langharig tuig

iplaynaked schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:30:
Hoe zit het met verantwoordelijkheid? Stel je krijg het zaakje niet werkend? Je laat de TV vallen? Heb je dit soort zaken al eerder gedaan? Gezien de ideën die je hebt en het ogenschijnlijke gebrek aan kennis van zaken, lijkt me van niet. Voor je jezelf in de problemen werkt zou ik je aanraden om hier gewoon niet aan te beginnen. Je kunt dat soort comments wel niet leuk vinden want je ziet geld, maar toch denk ik dat dit het verstandigste advies is dat je kunt krijgen aangaande dit vraagstuk.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1