Toon posts:

gegevens vanuit e-mail naar excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een oplossing zodat er vanuit binnenkomende email berichten gegevens kunnen worden gefilterd en geëxporteerd naar excel / word / andere sjabloon.

Het komt er op neer dat ik gegevens vanuit de email naar een offerte / werkbon wil kunnen transporteren zonder te veel omwegen .

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook / excel / word .
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al best veel gezocht op google maar ik kan de juiste pagina maar niet vinden.

Ik hoop dat iemand mij de juiste weg op kan sturen.

Bedankt alvast. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Heeft de e-mail altijd dezelfde indeling? Bij voorkeur, kun je de inhoud (indeling) van de mail beïnvloeden? Anders kun je het wel vergeten denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Patrick_6369 op 20-06-2020 11:43 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:24
Ik heb geen idee of en hoe het kan, maar misschien kun je als je Microsoft Office 365 hebt iets met de Flow of Automate functionaliteit.
En als de opmaak niet hetzelfde is kun je dat misschien iets meer forceren door mensen een formulier in te laten vullen ipv een mail opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom. Je zult inderdaad een stuk concreter willen zijn over die mails. Hoe vaak: een per dag zodat copypaste prima is, een per minuut zodat het volautomatisch moet of iets er tussen? Gestructureerd?

Makkelijkste is de verstuurder vragen de gegevens in een .xlsx te sturen ;) Haast onmogelijk is het als het in enige willekeurige ongestructureerde lap tekst kan gebeuren.

Er van uitgaande dat die mails inderdaad gestructureerd zijn: kijk naar een commandline mail client, gebruik die om de mail op te halen, maak een script in de gewenste taal om de juiste velden op te pakken en op te slaan in een csv.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)