Irritante piep/kraak wisselend over de speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 11:32

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Hi all!!

De afgelopen weken ervaar ik een issue met mijn audio set maar lijk maar niet te kunnen vinden wat het veroorzaakt.

Ik heb de volgende combi:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Versterkers en receiversPioneer VSX-S500-K€ 0,-€ 0,-
1SpeakersBoston Acoustics A 25 set (Zwart)€ 0,-€ 0,-
1SpeakersCambridge Audio Minx Min 12 (Zwart)€ 75,-€ 75,-
1SpeakersJamo SUB 210 (Zwart)€ 179,95€ 179,95

Gebruik ik naar volle tevredenheid, maar de laatste tijd hadden we bij het Netflixen via de KPN decoder af en toe een harde krakerige pieptoon over een speaker (front). Puur willekeurig, maar altijd bij Netflix.

Dus conclusie: zit iets in de decoder mis. Die een F/D gegeven en het probleem leek korte tijd weg.

De laatste tijd kregen we het vaker dus overgeschakeld naar de PS4 voor Netflix.

TV kijken en radio luisteren ging goed.

Tot vandaag. Vrouw stuurt appje dat normaal TV kijken niet meer mogelijk is. Om de x minuten komt die toon uit een willekeurige speaker. Voor en achter.
Ook Netflix op decoder en PS4.

Radio (stereo via decoder) gaat overigens nog wel goed.

Nu ben ik bang dat, gezien de verschillende bronnen en geen issues bij puur stereo, dat er iets in de versterker kaduuk is.

Maar gezien ik geen kenner ben, heb ik geen benul waar ik naar zou moeten zoeken.

Is de versterker stuk? Heeft deze een aparte stereo module die wel werkt maar de surround optie is doorgefikt??
Geen idee :?

Iemand tips? Morgen ga ik de shop bellen waar ik m 7 jaar (ish) geleden gekocht heb om te vragen of ze iets weten/kunnen doen. Maar hoopte op de kenners hier met een idee.

Dank alvast!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even met een andere bron (radio, cd, desnoods telefoon) proberen en uitsluiten waar het probleem zit. Aangezien je het op je decoder en op de PS4 hebt zou ik ook zeggen check je kabels even, kan zijn dat er iets los zit. Probeer desnoods een andere hdmi ingang op je receiver.
Check verder ook zeker je netwerkverbinding en sluit uit of het bij alle streaming bronnen is. Youtube bijvoorbeeld ook last of niet?

De kans dat het in netflix zelf zit bestaat, maar is heel klein.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:51:
Even met een andere bron (radio, cd, desnoods telefoon) proberen en uitsluiten waar het probleem zit. Aangezien je het op je decoder en op de PS4 hebt zou ik ook zeggen check je kabels even, kan zijn dat er iets los zit. Probeer desnoods een andere hdmi ingang op je receiver.
Check verder ook zeker je netwerkverbinding en sluit uit of het bij alle streaming bronnen is. Youtube bijvoorbeeld ook last of niet?

De kans dat het in netflix zelf zit bestaat, maar is heel klein.
Dank voor je reactie.

Het stomme is dus, gewone TV en Netflix op de decoder geeft de pieptonen.
Radio via dezelfde decoder geeft geen pieptonen.
Spotify via de PS4 ook niet.

Raspberry Pi met MusicBox, geen issues.
Kabels heb ik nagelopen.

Zal eens wisselen van kabel/source zodra het weer gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Bijvoeging.
Net eens mijn rasplex een DTS film opgestart.

Hele leuke geluiden....
YouTube: Volgens mij is de versterker stuk :(