Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat is de naam van horizontale vertekening door filmen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Uruk-Hai
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 03-06 22:16
Ik heb een vraag waar ik al zoekend op internet niet uit kom.

Als ik zoek op 'video horizontale vertekening' dan kom ik uit op interlaced en perspectief lijnen, maar dat is niet wat ik bedoel.

Wat is de naam van horizontale vertekening door filmen met een niet-optisch / niet-hardwarematige lensstabilisatie?

Wij hebben namelijk videocamera's op het werk die alleen softwarematige beeldstabilisatie hebben en dat werkt slecht. Het had er net zo goed niet in hoeven zitten, zo slecht werkt het.

Als ik kijk naar een uit de hand genomen opname waarbij de videocamera van links naar rechts en weer terug zwenkte, dan zie ik een horizontale licht schuine "streep" in beeld komen, alsof de boven -en onderkant van het videobeeld over elkaar heen schuiven.

Dat is niet hetzelfde als interlaced videobeelden, want bij interlaced heb je meerdere horizontale strepen in beeld, over het gehele beeld heen.

Wat ik bedoel zijn van die horizontale vertekeningen op de helft of een derde van de beeldhoogte.

En weet iemand hier of deze problemen zijn te ondervangen met bijvoorbeeld een hardwarematige oplossing zoals een gimbal?

Beste antwoord (via Uruk-Hai op 19-06-2020 22:31)

• OnTracK
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:03
Aan je omschrijving te lezen kan het ook zijn dat je tearing bedoelt, maar dat ligt eigenlijk nooit aan de camera maar dat je videoplayer op een andere framerate weergeeft dan het is opgenomen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 16:20
Rolling shutter : Wikipedia: Rolling shutter

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:11

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

• Uruk-Hai
Rolling shutter beschrijft volgens mij niet goed wat ik bedoel.

Ik plaats komende werkweek wel even een verse video online van een van deze camera's.

[Voor 28% gewijzigd door Uruk-Hai op 19-06-2020 22:28]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• OnTracK
  • Laatst online: 17:03
Aan je omschrijving te lezen kan het ook zijn dat je tearing bedoelt, maar dat ligt eigenlijk nooit aan de camera maar dat je videoplayer op een andere framerate weergeeft dan het is opgenomen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Uruk-Hai
Ja! Het gaat inderdaad om tearing :)

[Voor 8% gewijzigd door Uruk-Hai op 19-06-2020 22:32]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True