Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Duurzame aluminium HAVO/HBO laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Pokémom
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 24-01 13:23
Aangezien de basisschool laptop (Skoolmate; https://www.paradigit.nl/skoolmate-4-0/80011962/product) na 7 jaar echt af is, zoeken we een nieuwe Laptop voor onze zoon.
Hij krijgt nu nog onderwijs via afstandsonderwijs, dus redelijk intensief gebruik.
Over twee of drie jaar gaat hij hopelijk naar het HBO en het doel is dat hij ten tijde van die opleiding geen nieuwe hoeft te kopen.
We zoeken dan ook vooral een laptop die lang mee kan, ook vooral qua behuizing.
Deze laatste heeft het bij de Skoolmate nu begeven.

Wat ga je met je laptop doen?

Al ben ik zelf een groot voorstander van Apple, mijn zoon heeft liever een Windows om ook zijn trading card games (Pokemon, Magic) te kunnen blijven spelen. Verder speelt hij geen pc games, ik verwacht ook niet dat hij dit zal gaan doen. Voor zijn school gebruikt hij nu openoffice ipv microsoft office. Voor zijn HBO vermoeden wij dat hij geen video's of foto's zal hoeven bewerken, maar surfen, mailen, tekstverwerken, powerpoint maken ed, zal hij wel moeten. Door het afstandsonderwijs is goed gebruik kunnen maken van Skype ed wel een must.

Wat is je budget?

Lastig te zeggen, maar we zochten telkens op de gemiddelde prijsklasse hier op Tweakers, dus zo'n €500,- tot €800,-. Als het goedkoper kan is dat zeer welkom, maar is duurder noodzakelijk moeten we daarvoor een oplossing vinden. Tweede gratis zou het leukste zijn. :P

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, vooral in de tijd van het HBO. Maar ook nu moet hij flink tegen een stootje kunnen, omdat de Skoolmate ook nogal eens een duik maakt tijdens het meenemen. En daar zit een handvat aan....

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Zoals al gezegd ligt mijn voorkeur bij Apple (heb zelf een MacBook air 2014 en nog steeds heel tevreden mee, al wordt de accu snel minder), maar de voorkeur van zoon niet.
Apple is fijn qua duurzaamheid precies wat we zoeken in een laptop.
Verder ben ik geen voorstander van Dell, omdat die behuizing het eerder begeeft dan de laptop.

Helaas zijn alle zoekmachines en websites vooral gericht op de mogelijkheden van de laptop en niet op basis van duurzaamheid van bv de behuizing. Dat maakt het zoeken erg lastig, want een AMD processor is qua prestaties misschien beter dan een Intel processor, maar welke is het duurzaamste geeft niemand antwoord op.... :? Maar de accu moet ook niet af zijn als de HBO tijd begint. En daar zoeken we eigenlijk naar.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga er vanuit dat het ding over drie jaar gewoon afgeschreven is. Meenemen richting HBO kan, maar tegen die tijd zal ie vermoedelijk ook zelf een centje bijverdienen en zelf iets willen kopen. Bovendien is er niks te zeggen over de systeemeisen van dan. Geen idee wat ie wil gaan studeren, maar ga maar eens autocad draaien ofzo ;)
Apple is mooi maar duur en past lang niet altijd in een schoolsysteem. Zelf zou ik me orienteren op de zakelijke lijnen van Dell, HP en Lenovo. En je budget opschroeven. I3 is nu voldoende, straks waarschijnlijk niet meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pokémom
Autocad of dure ICT programma's zullen er niet op hoeven draaien.
Maar het gaat ons er juist om dat hij duurzaam is, over drie jaar afgeschreven is echt geen optie.....
Onderwijs in Nederland is heel duur als je geen cent van de overheid krijgt, dus duurzaam is nu echt belangrijker. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farezz
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:32
Weet hij al wat die gaat studeren dan? Zo niet, zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat er geen 'zware' programma's op moeten draaien.

En echte duurzaamheid bestaat tegenwoordig bijna niet meer, veel goedkopere laptops zijn gemaakt als wegwerpproducten

[Voor 31% gewijzigd door Farezz op 19-06-2020 15:02]

• Pokémom
Vermoedelijk Hotelschool.

"En echte duurzaamheid bestaat tegenwoordig bijna niet meer, veel goedkopere laptops zijn gemaakt als wegwerpproducten"

Juist daarom zoeken we een beetje hulp. ;)

[Voor 88% gewijzigd door Pokémom op 19-06-2020 15:09]

• 3ssjuh
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 09-06 19:19
Misschien zoiets:
pricewatch: HP Pavilion 15-cw1948nd
Deze komt uit de BBG, bij alternatieven voor het basissysteem. Heeft een vrij goede processor en wat extra werkgeheugen (wat misschien handig kan zijn voor over 7 jaar, al is dat wel gokken. 7 jaar is echt lang in hardwareland). Videokaart is minder krachtig maar die hoeft niet zo krachtig te zijn voor surfen en office. Verder geen idee van de behuizing, maar zou goed geboeg moeten zijn als je er niet lomp mee gaat doen. Lijkt me eigenlijk voor de meeste behuizingen wel

• Pokémom
Dat lijkt inderdaad een fijne!
"stevige aluminium behuizing" :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pokémom
Na even zoeken vonden we het broertje van deze laptop, namelijk de HP 15s-eq0022nd.
Deze had een jaar garantie extra, dus hebben we hiervoor gekozen.
Dank iedereen!!! :*) :*) :*) :*)

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-06 10:20
Ik zou deze aanraden:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 14IIL05 (81YH00DQMH) Betere processor, fingerprint, backlight keyboard, langere batterijduur, privacy shutter voor de cam

Of anders deze:
https://www.mediamarkt.nl...-512gb-grijs-1656554.html
Een 15” met ryzen 4000 serie. Heel veel sneller dan de 3000 serie.

Het zgn broertje is helemaal niet het broertje. Eerder het achterneefje ofzo. Die je nu hebt gekozen is echt wel stuk lager gepositioneerd. De Hp 15/15s zijn de instappers van HP en qua behuizing een stuk minder dan de pavilion lijn van HP of de ideapad 5 serie van Lenovo.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:51

Yucon

*broem*

Pokémom schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:59:
Autocad of dure ICT programma's zullen er niet op hoeven draaien.
Maar het gaat ons er juist om dat hij duurzaam is, over drie jaar afgeschreven is echt geen optie.....
Onderwijs in Nederland is heel duur als je geen cent van de overheid krijgt, dus duurzaam is nu echt belangrijker. ;)
Dan kun je beter een gebruikte business laptop kopen. Lenovo T of X serie of een HP elitebook of iets dergelijks. Dan ben je voor 200 euro die drie jaar klaar. En waarschijnlijk nog wel langer want die dingen zijn steviger dan de gemiddelde consumentenlaptop.

En voor die prijs is het ook minder vervelend als er toch iets ergs mee zou gebeuren.

[Voor 7% gewijzigd door Yucon op 20-06-2020 20:36]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True