Toon posts:

Traprenovatie Hout of HPL (Fedi/Teenovo)?

Pagina: 1
Acties:

• Alfa159
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-03 14:51
Onze nieuwbouw woning heeft een trap van vuurhout. Ik heb het een paar keer geschilderd, maar het slijt relatief snel omdat het hout te zacht is.

Ik wil de trap laten bekleden/renoveren. Ik twijfel tussen echt hout (eiken) en een HDF variant met een HPL toplaag (Fedi of Trenovo). Ik wil sowieso geen zwarte anti-slip strips.

Echt hout lijkt mooier en je kunt alle kanten op qua kleur. Wordt het te glad zonder anti-split strips? Slijt hout (eiken) snel?

Welke zouden jullie aanraden en waarom?

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34
Ik heb uiteindelijk zelf gekozen voor Eiken. Voornamelijk omdat het toch wel een stuk mooier is en makkelijker in een oud huis waar niets recht is (stukje eraf schuren om zaken pas te maken enz.). Ook geen antislip strips hier. Ben nog bezig met bekleden maar zo kaal werkt het eigenlijk al prima. Voldoende stroef.

Uiteindelijk ga ik de trap nog behandelen met https://www.traelyx.nl/product/trappenlak-mat-antislip/

tja...

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:47

NDF82

Doomed Space Marine

n=1 wij hebben eiken houten trap treden zonder anti slip. Deze zijn gelakt met een ultra matte traplak. Heb de treden in anderhalf jaar tijd nog nooit te glad ervaren.

...leeg...

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:08

Foamy

Fulltime prutser

Hoe oud is je huidige trap, en hoe heb je deze afgewerkt? Enkel met verf? Of gebruik je daadwerkelijk trappenlak?

blub

• Alfa159
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-03 14:51
Foamy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:29:
Hoe oud is je huidige trap, en hoe heb je deze afgewerkt? Enkel met verf? Of gebruik je daadwerkelijk trappenlak?
Sigma S2U Nova Traplak met anti-slip gebruikt. Het ziet er strak uit, maar het slijt snel. Niet door de kwaliteit van het lak, maar van de zachte vurenhouten traptreden.

Huis is drie jaar oud. Achteraf had ik vanuit de bouw beter een hardhouten trap moeten nemen.

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:16
Onze trap is bekleed met HPL. Daarmee kun je ook echt alle kanten mee op hoor.. De onze heeft ook reliëf om de houtlook nog meer na te maken.

Glad? Nee.. denk het niet. Als ik op mijn sokken loop, glijd ik nooit uit. Maar ik ren dan ook niet de trap op en af als Flash..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee