Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boriez
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-06-2020
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag omtrent gamen op 144hz. Ik heb net een nieuwe GPU binnen, omdat mijn oude kapot is gegaan. De GPU die ik nu heb is de GTX 1660 super, deze heeft 3 displayport ingangen en een hdmi ingang.
Mijn monitor met 144hz, heeft alleen een hdmi, vga en dvi ingang. Voorheen gebruikte ik de DVI om 144 hz te halen, met een hdmi kabel haal ik max 60hz.
Het punt is nu dat ik opzoek ben naar een kabel waarbij ik 144hz haal. Ik heb via www.allekabels.nl ook al een aantal vragen gesteld, maar zij gaven helemaal geen antwoord op mijn vraag. Weten jullie of er een DisplayPort --> DVI of DisplayPort --> hdmi beschikbaar is waarop ik de 144hz haal? Bij alle webshops vind ik de informatie zeer gering en ik kom er dus niet achter wat nou wel kan.
Monitor die ik gebruik is de BenQ Zowie XL2411.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 18:50
https://www.reddit.com/r/...hout_displayport/edhj32v/

Hier heeft iemand het over DP naar DVI. Maar het lijkt ook af te kunnen hangen van je GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-07 15:21
Een HDMI kabel of DisplayPort kabel is passief.
Mits van voldoende kwaliteit, zit daar geen beperking.
Ik denk eerder dat je monitor op HDMI de beperking is.
Dat is een bekend fenomeen.
Veel LG monitors kunnen op DisplayPort ook hogere framerates dan op HDMI.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarschijnlijk slechts een HDMI1.4 ingang op je monitor, terwijl je videokaart een 2.0 uitgang heeft. Meeste moderne schermen gebruiken gelukkig displayport, maar daar heb je niets aan. DVI kan dual link zijn, terwijl HDMI single link is. Waarschijnlijk heeft je monitor een DVI Dual Link input, en zal dat dan ook je beperking zijn (uitgaande dat we VGA gewoon afschrijven). Je zult ergens dus HDMI 2.0 (!) naar DVI-Dual Link moeten gaan converteren, of hetzelfde voor displayport.

Iets als dit zal je dus kunnen gebruiken: pricewatch: Club 3D DisplayPort to Active DVI Dual-Link Cable

https://www.alternate.nl/...pter/html/product/1561804

Geen stock bij pricewatch dus ook nog maar even een alternate link waar ik hem vond...

Duur geintje voor een oude monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Boriez je zult een convertor/adapter nodig hebben van Display port - DVI-DL
Let wel op, dat je dual link hebt, en niet dvi of dvi-i

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boriez
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-06-2020
Dank voor alle hulpvolle reacties!
Inderdaad @Umbrah, duur geintje voor een oude monitor.. Als ik hierop had gelet had ik waarschijnlijk een gtx 2060 super gekocht en dan een nieuwe monitor met quad hd 144hz...

Maar goed, hier kan ik in ieder geval mee verder, nogmaals dank!
Pagina: 1