Toon posts:

2e stick ram niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bouha
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 01-09-2020
Ik ben bezig met een nieuwe pc in elkaar te zetten.

Ik loop dus nu tegen een probleem aan nadat ik alles in elkaar heb gezet.

Mijn pc start wel op in de bios, maar herkent de 2e stick ram niet. Ik dacht dat het een ram probleem was, dus ik pakte 2 nieuwe ram sticks, maar hier ervaar ik dezelfde probleem.
Ik heb elke dim slot apart geprobeerd en ben erachter gekomen dat B1 en B2 niks doen. Als ik hier 1 stick in aan breng en probeer te booten dan hou ik alleen een zwarte scherm.

Wat zou nu het probleem kunnen zijn? Alles is nieuw en goed aangesloten.

Cpu 3900x
X570 taichi
32 GB 3600 ram

Alle reacties

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:27

DataGhost

iPL dev

Nieuwste BIOS al geprobeerd? Zijn alle pinnetjes op de CPU recht en aanwezig? Geen traces op het moederboard kapot? Geen stukje stof in die slots? Heb je al geprobeerd de geheugensnelheid op een 'safe' snelheid in te stellen voordat je B1 en B2 probeert?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bouha schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:04:
Ik ben bezig met een nieuwe pc in elkaar te zetten.

Ik loop dus nu tegen een probleem aan nadat ik alles in elkaar heb gezet.

Mijn pc start wel op in de bios, maar herkent de 2e stick ram niet. Ik dacht dat het een ram probleem was, dus ik pakte 2 nieuwe ram sticks, maar hier ervaar ik dezelfde probleem.
Ik heb elke dim slot apart geprobeerd en ben erachter gekomen dat B1 en B2 niks doen. Als ik hier 1 stick in aan breng en probeer te booten dan hou ik alleen een zwarte scherm.

Wat zou nu het probleem kunnen zijn? Alles is nieuw en goed aangesloten.

Cpu 3900x
X570 taichi
32 GB 3600 ram
RAM in bankje 2en4 vanaf CPU. (je hebt geen Corsiar toch ?)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bouha
DataGhost schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:07:
Nieuwste BIOS al geprobeerd? Zijn alle pinnetjes op de CPU recht en aanwezig? Geen traces op het moederboard kapot? Geen stukje stof in die slots? Heb je al geprobeerd de geheugensnelheid op een 'safe' snelheid in te stellen voordat je B1 en B2 probeert?
Die tracés waar moet ik dan naar kijken? En hoe zet je de geheugensnelheid op safe?

• Bouha
Hackus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:08:
[...]

RAM in bankje 2en4 vanaf CPU. (je hebt geen Corsiar toch ?)
Nee ik heb geen corsair, heb g skill.

Wat bedoel je precies met 2 en 4 vanaf cpu?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bouha schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:14:
[...]

Nee ik heb geen corsair, heb g skill.

Wat bedoel je precies met 2 en 4 vanaf cpu?
je hebt 4 dimm slots/bankjes, en je moet de 2e en de 4e hebben vanaf CPU bekeken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bouha
Hackus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:15:
[...]

je hebt 4 dimm slots/bankjes, en je moet de 2e en de 4e hebben vanaf CPU bekeken.
Ja dat weet ik. Heb em in A2 en B2 zitten. Maar de 2 meest rechtse doen niks.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RMA met het bordje

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Bouha schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:21:
[...]

Ja dat weet ik. Heb em in A2 en B2 zitten. Maar de 2 meest rechtse doen niks.
Ook niet als je switched van reepje? En hoelang laat je de pc opstarten met 2 reepjes? Memory training kan wel even raar zijn de eerste keer. Reboot of 2 en geen beeld tot 1 minuut ofzo.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Bouha
millman schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:19:
[...]

Ook niet als je switched van reepje? En hoelang laat je de pc opstarten met 2 reepjes? Memory training kan wel even raar zijn de eerste keer. Reboot of 2 en geen beeld tot 1 minuut ofzo.
Ja heb nieuwe sticks geprobeerd ook niks. Heb em ook best lang gelaten, deed ook niks

• DennisH82
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 26-08 23:49
Als hij opstart zijn de ram modules goed, heb ooit probleem gehad dat 1 stick van set van 2 niet werkte (corsair) RMA geruild en toen werkte het wel.
Heb je al geprobeerd met 1 reepje in A2 en dan 1 in B2 ? als ie in a2 wel en b2 niet opstart is B2 kapot, en inderdaad RMA moederbord.
En staat de xpm uit of aan ?, eerst uit zetten tot alles werkt dan pas aanzetten.

• ArranChace
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 29-08 12:42
Klinkt als

A: verbogen CPU pins,

of

B: defect bord.

Ik zou echt de CPU eens heel goed nakijken of er geen gebogen pinnen op zitten, anders het bord retour sturen.
igg zelf regelmatig meegemaakt met reparaties van zelfbouw systemen, en in nagenoeg alle gevallen was het een van deze twee opties die de oorzaak waren

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee