Windows 10 blijft naar beneden scrollen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-07 10:25
Mijn vraag
Als mijn Windows een paar minuten actief is dan scrolt in de windows vensters alles constant naar beneden. Dat gebeurt in het windows menutje, in alle andere menu's (bijvoorbeeld bij instellen) en dat blijft. Pas als ik opnieuw opstart is het even weg en even later komt het probleem terug.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Legale Windows 10, rest ook legaal, windows is up to date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- automatisch kleuren (accent kleuren staat uit) in Windows
- bij muis instellingen: "inhoud van niet actieve vensters omlaag schuiven staat uit
- virusscan gedaan (niks gevonden)
- muis in een andere usb poort gedaan (geen verandering)

Ik hoop dat jullie willen mee denken en mij een tip geven!
Alvast bedankt! _/-\o_

Edit: 11:44 ik zit nu dus al een paar minuten in Windows 10, alles werkt normaal maar straks komt 't ineens weer terug :X :?

Edit : 12 51 aanvulling:

Aanvulling:
Ik heb muis en toetsenbord los gekoppeld. Onafhankelijk van elkaar en beiden tegelijk. Helaas blijft probleem zich voortdoen. Alles blijft naar beneden gaan.

Edit: keyboard tester ook geprobeerd, ook daar werd bevestigd dat er niet constant een knop op 't toetsenbord werd ingedrukt. Ik ben niet verbaasd want toen mijn toetsenbord en muis waren los gekoppeld ging 't naar beneden scrollen door.

[ Voor 26% gewijzigd door MetalSonic op 19-06-2020 22:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

De Nelis

en anders maar niet...

Misschien blijft er een toets, pijl naar beneden bijv. hangen? Of wellicht de scrollwheel van de muis, andere muis geprobeerd?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:51

g0tanks

Moderator CSA
Stopt het als je muis en toetsenbord ontkoppelt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:17
Snelle greep, ontkoppel de muis eens als het zich voordoet, en houd het dan op?
Heb je toevallig een grappige collega op het werk?
Wellicht heeft hij of zij een draadloze muis of toetsenbord aan jou pc gekoppeld.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Bedankt voor jullie reacties. Ik kijk even wanneer het terug komt wat er gebeurt als ik muis en toetsenbord biede heb los gekoppeld en of het dan blijft gebeuren. Toetsenbord is een oudje , vind 't niet erg om die te vervangen. Muis is nog maar een paar jaar oud en was best duur..

@The_Greater werk van huis uit ;-) geen collegae of andere hier

Aanvulling:
Ik heb muis en toetsenbord los gekoppeld. Onafhankelijk van elkaar en beiden tegelijk. Helaas blijft probleem zich voortdoen. Alles blijft naar beneden gaan.

Achtergrond stond eerst op diavoorstelling dat heb ik ook maar uitgezet. Daarna computer opnieuw opgestart. Ik vind het vreemd dat ik het "naar beneden gaan probleem" steeds krijg na ongeever 10 minuten ".

Het is ook niet zo dat er dan pas een programma is opgestart dat eerst niet actief was ofzo

EDIT: 14: 38
Nu iets van een half uur geen naar beneden scrollend gebeuren. Lijkt dat ik dus last heb van een bug in verband met verwisselende bureaublad achtergronden. Maar ik kijk 't nog even aan.

Edit: 22: 39, heel lang geel last gehad van het scrollen (meerdere uren). Echt heel wat uren dus ik dacht al dat het weg was. Maar helaas net zag ik dat het er weer was. Jammer..

Edit: zaterdag 11:10

Misschien..... heb ik het opgelost. Googl'n leerde mij dat er iemand op Reddit hetzelfde probleem postte. Reboot loste het tijdelijk op en daarna kwam het terug. Bij hem was het opgelost door de game controller los te koppelen van de usb poort.

Dat heb ik gisteren gedaan nadat ik de computer had afgesloten en deze ochtend staak de computer al een paar uur aan zonder dat het probleem zich herhaalt. *fingers crossed*

[ Voor 74% gewijzigd door MetalSonic op 20-06-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ok oplossing (daarom aparte reactie) was volgens mij los koppelen game controller! Ik heb ook al gevonden dat 't te maken heeft met een Steam update maar dat je dat weer kan uitzetten. Moet ik mij nog eens in verdiepen.

Topic mag in principe dicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertVeijer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-02 15:32
Ik had het probleem ook in Windows 10Prof.
Het was zo vreselijk vervelend dat het scrollen automatisch ging.

Ik heb het volgende gedaan:

ga via start naar Instellingen - persoonlijke instellingen - kleuren -

Daar moet je "automatisch een accentkleur uit mijn achtergrond selecteren" uitschakelen.
Staat het al uitgeschakeld, schakel dit dan weer in en daarna weer uit.
Bij mij was het probleem gelijk opgelost.

Succes ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@AlbertVeijer Zeker met zo'n, relatief, oud topic, is het wel handig om even alle antwoorden te lezen. Zeker die van de topicstarter zelf. Dan had je gezien dat het probleem al opgelost is. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1