Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikesem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-07-2020
Hallo allemaal,

ik heb nu WSUS op mijn windows server. ik wil ervoor zorgen dat mijn gebruikers niet meer de toestemming hebben om zelf hun computer up te daten
Ik wil graag dat de gebruikers de melding (""Are managed by your organisation") ik heb op internet gezocht hoe die policy heet en welke instellingen ik moet gaan wijzigen alleen vindt ik niet hoe ik die policy moet aanmaken.?

Weet iemand waar ik die Grouppolicy kan gaan vinden

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
Gpo’s maak je met de Group policy manager welke is geïnstalleerd op je domein controllers of via rsat op je eigen systeem.

Ook voor de configuratie van wsus en de policy’s heeft Microsoft documentatie. Ik zou zeggen neem het eens door https://docs.microsoft.co...ws-server-update-services

[ Voor 50% gewijzigd door HKLM_ op 19-06-2020 14:50 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikesem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik heb die link al doorgenomen ik kan nergens vinden hoe ik dat krijg ingesteld. Ik wil gewoon heel simpel kunnen zien als ik inlog met een gebruiker en dan naar windows updates ga dat ik dan dit te zien krijg: ""Are managed by your organisation")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
mikesem schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:24:
Ik heb die link al doorgenomen ik kan nergens vinden hoe ik dat krijg ingesteld. Ik wil gewoon heel simpel kunnen zien als ik inlog met een gebruiker en dan naar windows updates ga dat ik dan dit te zien krijg: ""Are managed by your organisation")
Wat snap je niet dan? Alle beschikbare policy’s staan daar in als je niet weer hoe gpo’s werken dan zal je eerst aan je basis kennis moeten gaan werken. Je zult via een gpo de wsus policy’s moeten instellen. Deze koppelen aan je ou waar de clients instaan en dan worden ze beheerd via de wsus manager en heb je ook je aangepaste tekst.

Basis Wsus policy’s waar je naar moet kijken zijn, intranet Microsoft update service location en Configure automatic updating maar dat staat ook in de tekst.

Als het niet duidelijk is zijn er op Google ook step by step handleidingen te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 19-06-2020 17:18 ]

Cloud ☁️