Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[KPN] 4G/4G+ snelheid is slecht op meerdere telefoons

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lesley84
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22-06-2020
Goedemorgen,

Ik heb een vraag: al geruime tijd valt mij op dat mijn 4g/4g+ snelheid van KPN onwijs slecht is.
Hebben meer mensen hier last van? Snelheid is zo laag dat je het niet eens 4g kunt noemen?

Mijn snelheid is onder de 10mb/ps en heel af en toe eens een piek naar 30. Tijd geleden was het gewoon 45.
Nu heb ik verschillende telefoons gebruikt en heeft mijn vrouw ook kpn die heeft het zelfde.
Zelf gebruik ik de Samsung S20+.

Weet iemand wat de minimale snelheid minimaal moet zijn?

Hebben meer mensen hier last van?

Alle reacties

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04:48
@Lesley84 het is heel belangrijk dat we weten waar je dit getest hebt.

Kun je op deze kaart aangeven waar je getest hebt?
https://antennekaart.nl/k...650&zoom=11&providers=kpn

Je kunt inzoomen en dan de link opnieuw posten, dan kunnen we vertellen wat mogelijk is.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Lesley84 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-06 14:36
Is dit overal zo of alleen op bepaalde locaties? Ik haal hier op dit moment (met "twee streepjes") 100Mbps down.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
148,74 hier in Didam, eigenlijk heb ik nooit last van netwerkproblemen op KPN.

[Voor 4% gewijzigd door Fable op 20-06-2020 08:58]

Doe eens iets anders met je geld en doneer voor de kinderen op www.cliniclowns.nl

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:11
@Lesley84 Als het "gewoon normaal" 45Mbps is, dan is dat al niet heel denderend en dat doet mij vermoeden dat je in ieder geval niet in een stad woont. Heb je het ook wel eens op een andere locatie getest?

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-06 17:12
Ik werk in de buitendienst dus heb geen vaste werkplek en altijd op pad. Onze ervaring met KPN is dat het idd zoals alle onderzoeken roepen het netwerk met de beste dekking is. Maar dat gaat vooral om voor telefonie. De andere laten hier gaten vallen waar KPN wel werkt.
Op het gebied van data zijn onze ervaringen zeer wisselend omdat we telkens op een andere plek zijn. Maar doorgaans haal ik in de steden waar het netwerk is ge-upgrade (5G ready) tussen de 200 en 400Mb. Op het 'oude' netwerk is dat een stuk minder. Met goed bereik is dat bij mij ook 100 down en 50 up. Wat met slecht bereik en fallback naar 3G kan teruglopen naar een teleurstellende 4 down en 1 up.

Als ik de E van ellende (Edge) in beeld zie dan stop ik m'n toestel maar weer weg, daar kan je echt niks mee. Maar dat komt voor op plekken zoals op de Veluwe of in bedrijfspanden met betonnen muren en met metaal ge-coate ramen waar niks doorheen komt.

Het toestel dat ik momenteel gebruik is een S10-5G

• Lesley84
neeecht schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:35:
@Lesley84 het is heel belangrijk dat we weten waar je dit getest hebt.

Kun je op deze kaart aangeven waar je getest hebt?
https://antennekaart.nl/k...650&zoom=11&providers=kpn

Je kunt inzoomen en dan de link opnieuw posten, dan kunnen we vertellen wat mogelijk is.
https://antennekaart.nl/k...553&zoom=14&providers=kpn

Hier ongeveer, in Apeldoorn.

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04:48
@Lesley84 ik zie in het midden van je selectie een alleen B20 site.
Ook ten zuid/westen maar maximaal B20+B3.

Ten noord/oosten wel meerdere sites met 4CA (4 banden).
Dus ja, het kan kloppen dat je richting het zuiden en westen minder snelheid hebt.

Het wordt tijd voor de 5G veiling en KPN moet daar nog overal upgraden naar Huawei.
Helaas nog even geduld voor hogere snelheid nog dus.

Oorzaak? Steeds meer gebruikers en/of meer bandbreedte die gebruikt wordt.

Vodafone zal het in dat gebied niet veel beter doen.
T-Mobile lijkt daar wel meerdere sites met meerdere banden ingebruik te hebben.
Dus afhankelijk van je doel, er zijn opties.
Enige oplossing is dat KPN gaat upgraden.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:59
Lesley84 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:07:
Ik heb een vraag: al geruime tijd valt mij op dat mijn 4g/4g+ snelheid van KPN onwijs slecht is.
Euhm, wellicht door Corona? Je hebt geen idee hoe veel thuiswerkers er nu zijn, die het 4G netwerk natuurlijk belasten. Daarnaast heeft KPN niet iedere antenne op glas aangesloten, maar is er hier en daar nog een mast die point to point verbonden is.

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Trommelrem schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:35:
[...]

Euhm, wellicht door Corona? Je hebt geen idee hoe veel thuiswerkers er nu zijn, die het 4G netwerk natuurlijk belasten. Daarnaast heeft KPN niet iedere antenne op glas aangesloten, maar is er hier en daar nog een mast die point to point verbonden is.
Euhm, dan zitten die mensen toch juist op wifi? ;) Uitzondering zijn de buitengebied mensen die DSL combineren met 4G, maar lijkt me eerder uitzondering dan regel.

Goedkoop bellen via VoIP

• Lesley84
Bedankt voor jullie bericht. Ik heb ook een melding bij KPN gedaan. Eerder had ik gewoon goed internet. Wellicht misschien door de thuiswerkers. Laat 5G maar komen ;)

• Lesley84
vind het alleen raar dat me telefoon wel 4g/4g+ aangeeft. Je zou toch denken dat je dan ook wel wat meer snelheid hebt en geen 7mb...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True