Toon posts:

Heeft Google de extensie Proctorio verwijderd uit de store?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -World-
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01-01 20:53
N.a.v. dit bericht:
nieuws: Spyware-campagne gebruikte 70 malafide Chrome-extensies met 32 miljoe...

Betekent dit dat Proctorio, dat veel studenten moesten installeren om online tentamens te mogen maken, onbetrouwbaar is? Terwijl veel universiteiten nog steeds door linken naar de pagina waar het te installeren is?

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:19

De Nelis

en anders maar niet...

time is infinite, but each week is ten hours short..

• -World-
Als ik het intyp in de zoekbalk van de store krijg ik het niet als resultaat
Via een omweg kan ik het nog wel vinden

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

-World- schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Als ik het intyp in de zoekbalk van de store krijg ik het niet als resultaat
Via een omweg kan ik het nog wel vinden
Maar de extensie staat nog steeds online en kan geïnstalleerd worden, dus is hij niet offline gehaald.
Als je het zeker wilt weten kun je het best contact opnemen met Proctorio natuurlijk.

• -World-
Het is wel vreemd, alsof ze het 'half' verwijderd hebben.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Wat is het doel van dit topic?

• -World-
Napo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:48:
Wat is het doel van dit topic?
Het zou bewijs kunnen zijn dat veel studenten (tegen hun wil) misschien spyware geïnstalleerd hebben op aanraden van universiteiten etc.
(En dat een rechter dit goedgekeurd heeft)

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

-World- schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Het zou bewijs kunnen zijn dat veel studenten (tegen hun wil) misschien spyware geïnstalleerd hebben op aanraden van universiteiten etc.
Aangezien er niet bekend is om welke extensies het gaat kunnen we niet weten of deze extensie verwijderd is. De extensie kan gewoon gedownload en geïnstalleerd worden vanuit de chrome store maar word enkel niet getoond in zoekresultaten. Heb je eerder gezocht in de store en werd hij toen wel getoond?

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Staat nog gewoon op https://getproctorio.com, lijkt me heel stug als deze plugin onder die spyware-groep zou vallen.

Dat het niet vindbaar is in de store vind ik wel uit te leggen trouwens: het is niet een plugin die je uit jezelf zou opzoeken of willen installeren - alleen als dat vanuit je school of organisatie nodig is. En ik persoonlijk zou het alleen installeren via separate installatie via bv OS op bootable USB die daarna weg kan, maar dat terzijde.

Edit: dat de lijst foute plugins niet publiek is gemaakt vind ik overigens faudt. En misschien zelfs tegen de AVG in gaan (datalek, risico's voor de betrokkenen)

[Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2020 11:03]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• -World-
De Nelis schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Aangezien er niet bekend is om welke extensies het gaat kunnen we niet weten of deze extensie verwijderd is. De extensie kan gewoon gedownload en geïnstalleerd worden vanuit de chrome store maar word enkel niet getoond in zoekresultaten. Heb je eerder gezocht in de store en werd hij toen wel getoond?
Een paar weken geleden heb ik het ingetypt en toen kwam het wel tevoorschijn.
Een vergelijkbare extensie, ProctorExam, komt nog wel in de resultaten naar voren als je die intypt

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

-World- schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:03:
[...]

Een paar weken geleden heb ik het ingetypt en toen kwam het wel tevoorschijn.
Een vergelijkbare extensie, ProctorExam, komt nog wel in de resultaten naar voren als je die intypt
Dan zou ik als je het echt zeker wil weten contact opnemen met Proctorio, zij kunnen je prima vertellen of hun extensie erbij hoort.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
-World- schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Ik weet niet of je hier van spyware moet spreken.
Bij spyware wordt er zonder dat de gebruiker het weet data verzameld van de gebruiker.

Dat is hier niet het geval.
De gebruiker, ook al is het 'tegen hun wil', is bewust van wat deze software doet, ook geeft de popup tijdens het installeren van de extensie aan welke rechten het allemaal wil hebben (zoals camera, microfoon en rechten op het bestandssysteem).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:19

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hoewel ik de discussiewaarde niet echt in zie, is dit niet een onderwerp voor PFSL, hooguit voor P&B. Schopje die kant op dus, hoewel ik me afvraag of het daar een lang leven beschoren is.

Note to self: being good is often more important than being right.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee