Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

onduidelijkheid over maximale grootte werkgeheugen laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• glimps
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 16-04 10:44
Mijn vraag:

Bij de specificaties van laptops op tweakers staat vaak een maximaal aantal werkgeheugen aangegeven, betekent dit dat je het werkgeheugen dus niet kunt uitbreiden, ook al is het geheugenslot niet vastgesoldeerd? Komt dit omdat het moederbord het niet aankan?

Als dit klopt, heb ik een vraag over een Tweakersartikel. Bij deze compacte roundup staat bijvoorbeeld dat bij de Lenovo ideapad S340-14IIL (81VV00FYMH) het werkgeheugen is uit te breiden doordat een van de 4gb niet zit vastgesoldeerd, deze zou je dus kunnen vervangen voor een 8gb of 16gb volgens het artikel. Maar bij de specificaties van het product zelf staat dat het maximaal werkgeheugen 8gb is. Kan ik er vanuit gaan dat deze uitbreiding van het werkgeheugen niet zou aanslaan? Of zie ik dit verkeerd?

...

[Voor 16% gewijzigd door glimps op 19-06-2020 15:00]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:58
Het (mobiele) DDR4 platform kan in ieder geval 64 GB aan, als er sprake is van 4 Dimm-sloten. Dus minimaal 16 GB per Dimm.

Zolang de fabrikant 4 GB vastsoldeert en 1 slot met 4 GB Dimm vult en niet aangeeft wat het maximum is, dan zal er iets ingevuld moeten worden en is dat dus 8 GB.
Het is immers nog niet 100% zeker dat iets anders werkt.

Soms is er net een nieuwe generatie geheugen-chips uit met grotere capaciteit en dan testen ze die niet extra.

Zowel Crucial als Kingston bieden overigens 16 GB aan als zijnde compatible.

https://www.crucial.com/c...lenovo/ideapad-s340-15iil

Volgens deze site: https://forums.lenovo.com...ntel-platform/m-p/4476958

heeft iemand 20 GB in een S430 zitten met de So-Dimm: pricewatch: Crucial CT16G4SFD824A

Maar volgens mij zou iedere normale So-Dimm van 2400 MHz of hoger moeten werken.

• glimps
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 16-04 10:44
Dank voor je antwoord.

Je zal het uiteindelijk niet met zekerheid kunnen zeggen van tevoren of het zal werken, klopt dat? of kan je die verkopers zoals Crucial vertrouwen als zij zeggen dat het compatible is? Ik heb lenovo nog gebeld, en zij zeggen ook 8gb is de max..

Ik koop 'm liever niet als ik niet zeker weet dat het zou werken. Die persoon op het lenovo-forum heeft 'm in een IWL ipv IIL in elk geval.

[Voor 21% gewijzigd door glimps op 22-06-2020 13:26]

• Rensjuh
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:45
IdeaPad S340 (15", Intel)
Geheugen Tot 12 GB DRAM met dubbele kanalen
edit; Oeps, volgens mij heb ik een ander type dan jij bedoelt.

https://www.bol.com/nl/p/...4/#product_specifications
Volgens Bol zou ie 16GB aan moeten kunnen.

https://download.lenovo.c...PSP:ProductInfo:UserGuide
Pagina 7:
Geheugen
• Type: dubbele transmissiesnelheid 4 (DDR4) Synchronous Dynamic Random
Access Memory (SDRAM)
• Sleuf: 1
Hier zeggen ze dan weer dat er maar 1 sleuf in zit.
Word je dus ook niet veel wijzer van... 8)7

[Voor 41% gewijzigd door Rensjuh op 22-06-2020 13:08]

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:58
Er zit 4 GB op het moederbord en een So-Dimm-slot op. Daar kan dus een 16 GB stick in, totaal 20 GB.

Ik zou de laptop en So-Dimm bestellen en als het niet werkt (wat ik zeer betwijfel), dan stuur je beide artikelen binnen 14 dagen weer terug.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True