Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 10 vertraging in sommige menu's

Pagina: 1
Acties:

• jimh307
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:30
Lijstje van gebruikte hardware:

Intel Core i7-9700KF processor
Noctua NH-L9x65 processorkoeler
MSI GeForce RTX 2080 Sea Hawk X videokaart
MSI MPG Z390i Gaming Edge AC ITX moederbord
32 GB DDR4 werkgeheugen DDR2666
1 TB Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD
Corsair SF600 600 Watt voeding
Phanteks Evolv Shift behuizing
Microsoft Windows 10 Home
Acer predator xb271hubmiprz
Windows 10 Home

Zelf gedaan:

Diverse profielen van monitor getest.

Het is namelijk zo dat als ik het startmenu open dat er een sterke framedrop is. Dit kan zo ver gaan dat hij uitkomt op 1 Hz. Ik kan dit zien omdat de monitor een ingebouwde overlay heeft welke de framerate weergeeft. Als je dan even wacht heb ik weer 144 Hz. Dit doet zich voor bij zowel de oude Windows 10 als de nu geïnstalleerde 2004 versie. In games heb ik deze drops niet. Het is alleen op het bureaublad en heel erg in de app To Do. De prestatie in games is hiermee niet aangetast. Het doet zich alleen voor op het bureaublad. Daarbij heb ik ook een beeldschaling van 200% omdat ik van grote letters hou.

Het euvel is dus continue op te roepen. In Office 365 heb ik het niet, maar wel in de oude OneNote en niet in de OneNote van Office 365.

Hierbij wil de muis ook soms laggen tijdens deze lage refreshrate.

Is er iemand die een vermoeden heeft of zelf heeft?
Hulp zal bijzonder gewaardeerd worden want ik weet echt niet waar ik het moet zoeken en met Google kom ik er ook niet uit.

Alvast enorm bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:30
Opgelost

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True