Wat nu???

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08
Hallo, bij een kennis van me, liep een athlon 1200 (266 axia)
maar op 900, (9X100)
dus ik stel in de bios gewoon 9x132 in (hoger ging de MSI turbo bios niet)
en dan stopt de pc er ineens mee, hij geeft geen signal output meer staat er op monitor, en laad ook niet verder. Weet iemand wat dit kan zijn? de specs zijn btw:

CL geforce 64 DDR Pro
Athlon 1200 (266 axia)
Fob 32
Maxtor 30 GB 7200 RPM.
128MB 133 SD-ram
Msi turbo

Ik d8 zelfd dat hij naar een aantal x resetten (en aan/uit) uit zichzelf de CMOS zou legen.
dit doet hij dus niet, hij blijfgt hetzelfde geven, Nu d8 ik aan handmatig resetten, maar er zaten 2 van die soortgelijke clips op dat mobo, en het is van een anders, en hij heeft geen mobo boekje ofzo, dus d8 riskeer ik maar niet, weet iemand wat er aan de hand is, of misschien zelfs een oplossing? alvast bedankt.

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

de batterij uit je mobo halen zorgt altijd voor wonderen! :)

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
gebruik het type van het mobo om te zoeken op internet naar de specs en reset dan met de jumper het bios
en dan dus vervolgens voortaan de multiplier pakken, niet de fsb

Verwijderd

Ja zou je niet eerst eens terug naar de winkel gaan met zo'n (hoe breng ik dat tactvol) onding?
Klinkt alsof het moederbord totaal ongeschikt is voor de config.

Maar misschien dat iemand anders nog een tip heeft

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18

Cr3ator

1 bar is geen bar

ff de bios resetten op het mobo door:

1. De baterij er ff uit te halen, of
2. even een jumper (J13?) om te zetten.

Als je de powerknop een tijdje ingedrukt houdt reset je bij sommige pc's ook de bios.
Gewoon ff bij de site van de fabrikant kijken werkt meestal het beste. :)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 07 augustus 2001 20:44 schreef FFF het volgende:
Hallo, bij een kennis van me, liep een athlon 1200 (266 axia)
maar op 900, (9X100)
dus ik stel in de bios gewoon 9x132 in (hoger ging de MSI turbo bios niet)
en dan stopt de pc er ineens mee, hij geeft geen signal output meer staat er op monitor, en laad ook niet verder.
Op het moederbord zit een jumper om hem te schakelen tussen 100 en 133 MHz. Standaard staat die op 100, dus moet je alleen even die jumper verzetten.
Daarna kun je in de bios de FSB instellen tussen 133 en 166

De FSB verhoog je daarna alleen om hem te OC'en

edit:

Owja en de jumper om de CMOS te legen is in 99% van de gevallen de jumper die het dichts bij de batterij zit

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zegt dat je geen boekje bij het mobo had?

Als je de fsb op 133 mhz wil laten lopen (en dat moet je ;)) dan moet je bij de MSI k7t turbo het jumpertje die onder het geheugen zit weg halen. (Die zit dus naast de streepjecode)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik durf er bijna om te wedden dat dit een voedingsprobleem is. Ik heb ook een kombinatie MSI TB 1,2 Geforce etc. Met een 300 Watt voeding wilde deze al niet stabiel lopen op 1200 MHz. Na het plaatsen van een enermax 430watt. Ga ik met gemaak naar de 1400 en mijn temperatuur is stressed 48 graden ipv 52 met een slechte voeding.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Ik had dit probleem gisteren ook.

Ik ging van 12*100 naar 12*105 en mijn pc startte gelijk niet meer op.

Ik heb van alles geprobeerd gisteravond, maar niets hielp.

Vannachtend start ik mijn pc op en hij start gewoon door en ik kon in de bios alles terug zetten.

Je zou dus kunnen proberen om een uur te wachten ofzo en het dan nog is te proberen

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:42
Ik heb ook een MSI moederplank, en heb dezelfde problemen ook meegemaakt.
Een boekje zit er niet bij, maar als het goed is wel een CD waarop je alle gegevens kunt vinden.

Jouw bord staat duidelijk op 100 MHz, dus even een jumper verzetten zodat de FSB 133 wordt.

Verder is het zo dat een MSI bord altijd opstaart. Ik bedoel hiermee, dat als je een setting hebt ingevoerd waarmee hij te hoog is geklokt en niet wil starten, zet je de PC gewoon even uit, en vervolgens zal hij bij opstarten als een soort "fail-safe" mode gewoon opstarten met de standaard multiplier, FSB en voltage settings.

Ik heb dat al meerdere malen ERRUG handig gevonden :)

• FFF
Bedankt, er zitten erug nuttige reacties tussen :D ik zal ff de site van msi bekijken.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:40
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:03 schreef Towbitis het volgende:
Je zegt dat je geen boekje bij het mobo had?

Als je de fsb op 133 mhz wil laten lopen (en dat moet je ;)) dan moet je bij de MSI k7t turbo het jumpertje die onder het geheugen zit weg halen. (Die zit dus naast de streepjecode)
Juist :)

FFF, bekijk deze quote maar eens goed :)

Verwijderd

Ik weet het ik ben geen modje (is maar goed ook >:) ). Maar zou je een wat betere topictitel kunnen verzinnen. Zoiets als Help en Spoed!! en Wat nu dat omschirjft het probleem niet. (het is geen flame hoor en het is ook niet speciaal op jouw gericht : ). Suc6 met het zoeken van een oplossing :

• FFF
Wat ik zelf het vreemdste vond, is dat hij helemaal nix meer doet op 9x132 ook geen beeld geeft, en hoe vaak ik hem ook reset hij nog niets doet, maar zelfs op 10x100 deed hij het niet, maar toen stelde hij alles weer normaal in, en nu niet meer, heeft iemand daar een verklaring voor?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Als je een bios update hebt gedaan, dan zal de pc niet meer in de oude situatie terugkeren zoals eerder in de topic is vermeld.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1