Toon posts:

Hoe is een printkop in een Pixma Pro-1 printer te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views

Vraag

• HJL22
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-06-2020
Mijn Canon Pixma Pro-1 printer levert prints met schaduw-achtige strepen. De normale reinigingsprocedures
zijn via de computer uitgevoerd. Helaas zonder enig resultaat. Om die reden schafte ik een nieuwe printkop aan.
Maar hoe die te plaatsen? Volgens de (installatie) handleiding moet na het openen van de printerklep de printkop bereikbaar worden. Helaas is dat ook niet het geval. In de handleiding of op het web kan ik geen andere tip vinden. Ook op YouTube zie ik geen relevante filmpjes. Heeft iemand de juiste tip?
...

...

[Voor 0% gewijzigd door HJL22 op 19-06-2020 00:14. Reden: fout]

Alle reacties

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-03 01:09
Hmm, google stuurde mij naar dit op pagina 1 van de results... :|

• HJL22
Dank! Dit is de installatiehandleiding, die dus helaas niet werkt. De printkop komt niet onder de opening van
de printer te staan. Hij beweegt wel even maar keert snel terug naar de uitgangspositie zodat verwisselen
niet mogelijk is. Canon laat mij overigens volledig in de steek. Dat bedrijft heeft blijkbaar geen enkel gevoel
voor service. Ook niet na mijn melding dat ik deze fotoprinter voor mijn werk nodig heb.
H.J.L

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:05
Heb je de printkop al een keer in demi-water laten weken? Geen idee of het werkt, maar als de printkop verstopt is, wil dat nog eens helpen, dus misschien helpt het ook wel in deze situatie.

Ik zou in ieder geval niet direct een nieuwe printkop plaatsen.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:05
https://www.printerknowle...ve-pro-1-printhead.11180/

Deze al gevonden? In dat topic claimt iemand te weten hoe je de printkop moet vervangen. Als die nog actief is op dat forum, kun je het vragen.

• HJL22
Dank! Nee, dat heb ik niet. Ik kan de printkop er ook niet uithalen omdat hij niet voor het open deel van de
printer verschijnt. En dat laatste is beslist noodzakelijk. Overigens is de printkop niet verstopt, hij doet gewoon
zijn werk maar er verschijnen dus schaduwachtige smalle streepjes (op enkele plaatsen). Deze geavanceerde
printkop zal ik zeker niet in het water leggen. De nieuwe printkop heb ik al in huis. Dat is de stap die nu genomen moet worden, wellicht werkt het niet. Dat is er met de printer wat anders aan de hand.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:35
De printkop beweegt en valt bij idle stand in een slot aan de zijkant van de printer. Ik zou zeggen dus: voorkom dat. Je geeft aan:
Hij beweegt wel even maar keert snel terug naar de uitgangspositie zodat verwisselen
niet mogelijk is.
Dus: trek de stekker er op tijd uit. Daarna kan je de printkop vrij bewegen want de servomotor in de printer geeft geen weerstand.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• HJL22
Dank! Het leek mij even een goede tip maar helaas... Na het verwijderen van de stekker uit het stopcontact
zit de printkop muurvast. Ik trok de stekker er uit op het moment dat de printkop even in beeld kwam, hij
bleef dan natuurlijk staan maar zit dus muurvast. Geen beweging in te krijgen!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:35
Dan rest er niets anders dan de gehele kap van de printer af te halen, denk ik.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• HJL22
Dat onderzocht ik ook al. Ik vrees echter dat het dan zal gaan om het volledig ontmantelen van de printer.
Canon doet er (blijkbaar) alles aan om deze handelingen zo goed als onmogelijk te maken. Bovendien:
de printkoppen zijn gewoon te koop. Ik neem toch aan dat verwisseling relatief eenvoudig zou moeten zijn.
Dat zou iedereen toch gewoon moeten kunnen. In de hele handleiding komt het verwisselen overigens niet
voor. Alleen dus het aanbrengen bij de installatie van de printer. Nu werkt dat allemaal niet!

• HJL22
Helaas heeft niemand een oplossing. Canon overigens ook niet! Volgens Canon moet de printer naar een
servicecentrum gebracht worden. De eindconclusie moet dus zijn dat er wel losse printkoppen te koop zijn, ook in Nederland, maar dat ze niet zelf te plaatsen zijn! Hoe vreemd kan het zijn?

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 21:18

Xanax959

relax...

Papier er in en dan een printopdracht geven, als de kop halverwege is de stekker er uit, zou dat werken? Anders inderdaad de behuizing er af halen.

Atari portfolio Dos 2.11

• bbinnend
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11-2022
stekker uit het stopcontact. 30 min wachten en dan kun je wel de printkop verwijderen zonder enig geweld. ik heb nu hetzelfde probleem. b200 melding. nu nog ergens een nieuwe kop tegen een redelijke prijs

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:20
Het onderdeel wat je nodig hebt is QY6-0081, even Googelen, er is voldoende aanbod:

Volgens deze franstalige bron is het vervangen evenwel niet zo eenvoudig:

https://blog.eparts.fr/20...mpression-canon-qy6-0081/

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Alright, laten we niet een 2 jaar oud topic gaan reviven. Of het probleem is opgelost of de printer is weggedaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee