Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

probleem grafische kaart? Laptop hangt vast bij videos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Busjes
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2020
Beste,

Ik had er al een tijdje last van, maar het lijkt steeds erger te worden.
Ongeveer een half jaar geleden als ik een filmpje op youtube op fullscreen wilde kijken, sprong het beeld na enkele seconden op zwart. Vreemd genoeg als ik vervolgens op ESC drukte en hierdoor de video weer kleiner was, was er geen probleem.
De laatste paar dagen lijkt mijn laptop het zwaarder te hebben; bij het ook maar open hebben van bijv. een filmpje op Youtube hangt het scherm vast om vervolgens over te gaan naar ''is not responding'' en uiteindelijk wel weer doet. Ditzelfde ervaar ik ook bij bijv. het openen van een Excel bestand van > 1 MB.
Persoonlijk heb ik een vermoeden dat dit ligt aan mijn grafische kaart, omdat dit probleem zich alleen lijkt voor te doen bij grafisch semi-uitdagende opdrachten.
Ik gebruik Toshiba Satellite P-50C, videokaart: GeForce 930M, 8GB werkgeheugen, Intel Core i7-6500U. Naar mijn mening een redelijk goede specificaties voor zo nog relatief eenvoudige werkzaamheden.
Wat heb ik al gedaan: mijn grafische kaart geupdated, laptop opgeschoond zover mogelijk, hij is altijd redelijk clean geweest (zowel qua bestanden als programma's) en voor de zekerheid de virusscanner maar eens laten lopen, maar dit mocht niet baten.

Wie kan mij helpen aan een oplossing, het lijkt voor mijn relatief oke specs voor dit soort werkzaamheden dat dit niet gebruikelijk is.
Alvast bedankt!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True