Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennny
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-03-2024
Beste,

Ik heb onlangs een refurbished iPhone 8 (A-grade) met nieuwe batterij gekocht. Echter geeft het systeem een max batterijcapaciteit van 86% aan en niet de verwachte capaciteit van 100%.

Na contactname met de verkoper krijg ik via mail onderstaande uitleg.

"... de software op de iPhone is een indicatie en geen exacte 100% weergave van de status van de batterij.
Zelfs wanneer het toestel helemaal nieuw is laat hij meestal geen 100% zien. Dit ligt altijd ergens tussen de 85-95. Dit komt doordat het een softwarematige indicatie is die op meerdere factoren worden geschat zoals de leeftijd van het toestel, het aantal keren opgeladen, laadgedrag, etc.

Iemand hier ervaring mee of kan er iemand bevestigen dat ik wel degelijk 100% zou moeten zien?
Kan ik de status van de batterij nog op een andere manier testen? App?

Mvg Benny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 22:00
Als het toestel helemaal nieuw is laat hij 100% zien. Als je je batterij bij een AASP/PSP laat vervangen laat die ook 100% zien. Dus dat deel van het verhaal klopt niet. Ik heb wel mijn twijfels bij de claim van 'nieuw' en die capaciteit. Alsof de BMS dus wel vervangen is (en dus van een originele accu komt) en de cellen nieuw zijn, dan zou de claim wellicht kloppen. Hoe lang gaat ie mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bennny schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:15:
Beste,

Ik heb onlangs een refurbished iPhone 8 (A-grade) met nieuwe batterij gekocht. Echter geeft het systeem een max batterijcapaciteit van 86% aan en niet de verwachte capaciteit van 100%.

"... de software op de iPhone is een indicatie en geen exacte 100% weergave van de status van de batterij.
Zelfs wanneer het toestel helemaal nieuw is laat hij meestal geen 100% zien. Dit ligt altijd ergens tussen de 85-95. Dit komt doordat het een softwarematige indicatie is die op meerdere factoren worden geschat zoals de leeftijd van het toestel, het aantal keren opgeladen, laadgedrag, etc.

Iemand hier ervaring mee of kan er iemand bevestigen dat ik wel degelijk 100% zou moeten zien?

Mvg Benny.
toon volledige bericht
Veel ref. hebben minimaal een nieuwe batterij, en die geeft echt 100% aan.
85% lijkt eerder bij een +-2-2.5j oud toestel te passen.
Als je iTunes gebruikt, kun je oa een tool als 3u- tools gebruiken om veel meer uit te lezen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennny
Aangezien ik het toestel nog maar een paar dagen heb kan ik nog niet zo goed oordelen over hoe lang die meegaat. Alleszins veel langer dan de vorige IPhone maar die batterij was dan ook versleten. Ik stel me gewoon nu de vraag dat wanneer deze nu al maar op 86% levert en er aangeraden wordt onder de 80% te vervangen wat nut dat deze batterij heeft. Is volgens mij dan maar een kwestie van maanden, misschien half jaar en dan voldoet deze ook niet meer. De website vermeldt duidelijk dat elk toestel voorzien wordt van een nieuwe batterij. Dus dan verwacht ik ook prestaties van een nieuwe batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Dan zou ik de telefoon terug sturen en je geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennny
Terugsturen ben ik ook aan het overwegen, heb 14 dagen de tijd om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zou hem ook terug sturen en kijken voor een 2 de hands die er netjes uit ziet en zelf de batterij laten vervangen.
Als dat past in hetzelfde budget.

Mocht accu duur belangrijk zijn dan zijn er ook android of mi toestellen voor 200 euro nieuw die een grote capaciteit hebben.
(Zelf van een iPhone 8 naar redmi note 7 gegaan en ben na een jaar nog steeds blij met de telefoon ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-06 01:07
Download 3utools voor windows , sluit je iphone aan en je ziet hoeveel X de batterij is opgeladen . Tevens zie je ook wat er vervangen is aan je iphone.

http://www.3u.com/

[ Voor 6% gewijzigd door Azmodann op 19-06-2020 01:03 . Reden: link erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nieuwe accu = 100 % in de settingspagina, hoogstens schommelend tussen 98/99
Hier een Iphone X waar nog 96% staat ( maand na release gekocht )
Een XS met 98% ( 1e week release )

Onlangs een iPhone7 verkocht, waar de accu op 77% staat ( aanschaf okt 2016 )
Deze gaf ook aan 'reparatie' en beperkte piek-prestatie, de nieuwe eigenaar weet dit ;) en gaat zelf vervanging regelen.

Een refurbished toestel zou minimaal op 95% of meer moeten staan imho, vooral als het toestel nét 2 jaar oud is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bennny schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:40:
Terugsturen ben ik ook aan het overwegen, heb 14 dagen de tijd om uit te proberen.
Dat ook. maar verder ligt er ook wat aan de voorwaarden die je besproken zijn.

Dit is in elk geval BS.

Let wel op dat men een bedrag in mindering kan brengen, en je niet altijd het gehele aankoopbedrag terug krijgt. Dit zal moeilijk zijn voor hen om te beoordelen omdat het in dit geval om een Ref. toestel gaat. Ik zou dat dan ook zsm doen. de 14 dagen gaan in op de dag van ontvangst bij online aankoop, en geldt als je er duidelijk op bent gewezen. Is dit niet het geval is de termijn langer dan 14 dagen(maar zal daar niet verder op ingaan). de 14 dagen geldt als melding dat je gebruikt wilt maken van bedenktijd vanuit consumentenrecht. Daarna heb je nog 14 dagen de tijd om het toestel terug te sturen. in beide geldt als de termijn vervalt op zon of feestdagen, dat die niet meetellen. maar normaal gesproken kun je met een paar dagen het gekocht goed retourneren. Dit geschied op eigen kosten van retour voor koper(of je moet anders zijn overeengekomen). Het beste is om retoursinstructies van de verkoper op te volgen.

edit: retour op dzelfde wijze hoe jij de factuur hebt voldaan, evt. shoptegoed hoef je niet mee akkoord te gaan. evt. verzendkosten aan jou, krijg je wel terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 19-06-2020 09:33 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 13:39

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hackus schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:32:
[...]

Veel ref. hebben minimaal een nieuwe batterij, en die geeft echt 100% aan.
85% lijkt eerder bij een +-2-2.5j oud toestel te passen.
Als je iTunes gebruikt, kun je oa een tool als 3u- tools gebruiken om veel meer uit te lezen.
Ik denk je spot on bent. Net even gecheckt op mijn 8 plus, 2,5 jaar oud, 84% maximale capaciteit.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels1093
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 23:06
Even de app Coconut op je telefoon zetten? Daarmee kun je heel makkelijk ook zien hoeveel laadcycli de batterij heeft gehad. Bij een nieuwe batterij zou dit nagenoeg nihil moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:45
Alles alles 95% en hoger is prima voor ref.
85% is onacceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

niels1093 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:34:
Even de app Coconut op je telefoon zetten? Daarmee kun je heel makkelijk ook zien hoeveel laadcycli de batterij heeft gehad. Bij een nieuwe batterij zou dit nagenoeg nihil moeten zijn.
Coconutbattery is voor Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
85% betekent "bijna dood" voor een iPhone batterij.
Zie bv
Now, as far as peak performance capability goes, it is the ability of your iPhone's battery to supply adequate charge. If your iPhone's battery maximum capacity is under 80 per cent, then its health has been significantly degraded and it needs replacing.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Wat een gel*l zeg, die is de term ("a-grade") niet waard.

Die 86% zag ik ook langskomen op mijn oude SE, wel na 2,5 jaar gebruik. En dan is hij al flink gedegradeerd (en dat gaat natuurlijk niet meer minder worden).

En mijn 8 die ik een half jaar geleden heb aangeschaft stond gewoon netjes op 100% (en staat dat nog steeds).
Nee, hier zit een luchtje aan. Ook aan de manier van re-furben want je gaat mij niet wijs maken dat hij nieuwe accu's gebruikt (zoals Apple zelf wel doet bij 're-manufacturen').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb een jaar geleden een A-grade 6s gekocht en die had 86%, nu een jaar later staat ie nog steeds op 86%. Ik denk dat de namaak accu gewoon iets minder capaciteit heeft waardoor de iphone denk dat ie al een stuk versleten is.
Of je er genoegen mee neemt is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:45
Ernemmer schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:58:
Ik heb een jaar geleden een A-grade 6s gekocht en die had 86%, nu een jaar later staat ie nog steeds op 86%. Ik denk dat de namaak accu gewoon iets minder capaciteit heeft waardoor de iphone denk dat ie al een stuk versleten is.
Of je er genoegen mee neemt is aan jou.
Het is een namaak accu die geen sensor heeft, en daarom een fixed getal doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennny
Bestaat er dan geen App voor iPhone om de laadcycli te checken?

De verkoper heeft nu gevraagd het toestel terug te sturen zodat ze kunnen nagaan of de batterij in goede staat verkeert. Nu als zij ervan uit gaan dat 85% - 95% normaal is dan moet ik hier dus niet veel van verwachten en zal ik gewoon mijn geld terug vragen. Gewoon jammer dat men al niet kan vertrouwen op de info die op hun officiële website staat en hetgeen ze in hun mail vermelden. Ze garanderen dat het een nieuwe batterij betreft maar kan dit dus niet zomaar checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bennny schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:17:
Bestaat er dan geen App voor iPhone om de laadcycli te checken?
coconutBattery.

edit:

*kuch* dat is natuurlijk alleen voor een Mac, niet als app op je iPhone :X

[ Voor 15% gewijzigd door Daedalus op 19-06-2020 14:22 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Haruhi schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Het is een namaak accu die geen sensor heeft, en daarom een fixed getal doorgeeft.
Dat zou ook kunnen, ik heb er verder geen verstand van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:49
Elke iphone waarvan ik de accu ooit heb vervangen gaf na een volledige laadcycle 100% capacity aan op de toestellen. Dit doe ik al sinds de iPhone 4

Een toko die een refurb A grade verkoopt met een 86% capacity accu krijgt van mij dat ding terug met de mededeling accu niet vervangen. Refurb= als nieuw en niet we hebben het display vervangen dus is het een refurb nee dan is een toestel met een vervangen scherm (wat misschien een refurb scherm is maar meer ook niet )

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Spacecowboy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Ik denk je spot on bent. Net even gecheckt op mijn 8 plus, 2,5 jaar oud, 84% maximale capaciteit.
Mijn iPhone 8 Plus is ook 2,5 jaar oud en geeft nu 90% aan, was ook 100% toen ik ‘m net nieuw had gekocht.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
Bennny schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:15:
Beste,

Mvg Benny.
toon volledige bericht
Wat jammer van die toko dat zij zichzelf zo in dekken!
Dit houdt gewoon in dat de batterij niet vervangen is en dat de iphone er vanbuiten al goed uitzag. Daarom hebben ze waarschijnlijk niks vervangen/gerepareerd en is het maximaal cashen voor dat bedrijf.

Zelfs al zou je je batterij bij Ali op de hoek (of zelf doen) laten vervangen door een B-merk, dan nog heb je 100% batterij leven. Toegegeven: daarna kan het snel teruglopen als het van slechte kwaliteit is, maar jij hebt recht op 100% al het een refurbished is. En niet tussen de 85-95%.

Mijn advies: terugsturen en bij een ander bedrijf of tweaker een andere aanschaffen.
Pagina: 1