Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen signaal nieuwe monitor aangesloten op desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• negena
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-02 16:12
Hallo Tweakers-vrienden *O* ,

Ik heb een nieuwe monitor gekocht ( iiyama ProLite XUB2492HSU-B1). Als ik die op mn desktop aansluit , dan zie ik staan 'geen signaal'. Het maakt niet uit of ik kies voor vga of hdmi (ik heb het met beide kabels geprobeerd). :X

Als ik de monitor op mijn laptop aansluit dan zie ik gewoon het bureaublad van mijn laptop op het scherm. De monitor is dus niet stuk. -O-

Zal mn desktop stuk zijn? Dat zal toch niet? :')

Groeten,

Negena

[Voor 3% gewijzigd door negena op 18-06-2020 22:30]

Beste antwoord (via negena op 19-06-2020 16:07)

• hoi1234
  • Nu online
negena schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:34:
[...]

Ik dacht dat in mn post stond welke monitor ik gekocht heb. :') Ik heb de post gewijzigd. Het merk en type van de monitor staan er nu in. oOo

Dit zijn de specificaties van de desktop van 2016:
LENOVO IdeaCentre 710-25ISH (90FB001LNY)

Werkgeheugen 8 GB Processorsnelheid 2,7 GHz Processor Intel Core i5-6400 Geheugenssnelheid 2133 MHz Max. ondersteund geheugen 32 GB RAM configuratie 1x 8 GB Fabrikant grafische kaart NVIDIA Processorsnelheid met turbo 3,3 GHz Aantal slots 4 Aantal processorkernen 4
Heb je de monitor wel op de videokaart aangesloten ipv het moederbord? Videokaart heeft alleen video-outputs, terwijl een moederbord ook USB heeft bijvoorbeeld.

https://tweakers.net/i/6AdBMS9MIT4nWUcq6g8TXU7MAaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t9NHs4mzThsmICtB5i3SBtG1.jpg?f=user_large

Rood is moederbord, geel is videokaart. De foto klopt van geen kanten, want het moederbord hoort ook HDMI te hebben en dat is niet zo op de foro. Ook zit er geen videokaart in de computer op de foto.

In het geval dat je de monitor al op de videokaart hebt aangesloten, wat gebeurt er als je de monitor op het moederbord aansluit?

[Voor 32% gewijzigd door hoi1234 op 19-06-2020 09:32]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:25
Welke monitor en waar sluit je deze op aan? Merk en type van moederbord/videokaart.
Welke kabel gebruik je?

• negena
Uszka schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:36:
Welke monitor en waar sluit je deze op aan? Merk en type van moederbord/videokaart.
Welke kabel gebruik je?
Ik dacht dat in mn post stond welke monitor ik gekocht heb. :') Ik heb de post gewijzigd. Het merk en type van de monitor staan er nu in. oOo

Werkgeheugen 8 GB Processorsnelheid 2,7 GHz Processor Intel Core i5-6400 Geheugenssnelheid 2133 MHz Max. ondersteund geheugen 32 GB RAM configuratie 1x 8 GB Fabrikant grafische kaart NVIDIA Processorsnelheid met turbo 3,3 GHz Aantal slots 4 Aantal processorkernen 4

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
  • Nu online
negena schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:34:
[...]

Heb je de monitor wel op de videokaart aangesloten ipv het moederbord? Videokaart heeft alleen video-outputs, terwijl een moederbord ook USB heeft bijvoorbeeld.

Rood is moederbord, geel is videokaart. De foto klopt van geen kanten, want het moederbord hoort ook HDMI te hebben en dat is niet zo op de foro. Ook zit er geen videokaart in de computer op de foto.

In het geval dat je de monitor al op de videokaart hebt aangesloten, wat gebeurt er als je de monitor op het moederbord aansluit?

[Voor 32% gewijzigd door hoi1234 op 19-06-2020 09:32]

• negena
hoi1234 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:23:
[...]

[Afbeelding]

:$ :$ :$ :$ :$

De bovenste hdmi-ingang was dichterbij dus heb die gebruikt 8)7

De monitor doet het (uiteraard) wel nu ik de hdmi-poort van de videokaart heb gebruikt :X *O*

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True