Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4BYE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 06:51
Hallo,

Als Pokemon Go speler is mijn oude 32bit Lenovo telefoon niet meer bruikbaar. Via Belsimpel nog een "tweede kansje" van de Lenovo K6 Note kunnen kopen. Echter heeft de vorige eigenaar hem geupdate to Android 7.
Ik moet echter een Marshmallow 6.0.1 hebben met google beveiligings-patch van voor maart 2017.
Met de Lenovo Rescue and Smart Assistant heb ik het niet tot Android 6 gekregen. Wel van November 2017 tot Augustus 2017 maar dat is nog steeds niet wat ik wil en nodig heb.
Hier houdt het voor mij op omdat ik geen verstand heb van dit soort zaken.

Mijn vraag is of iemand weet waar of bij wie ik terecht kan in het midden van het land om dit in orde te laten maken. Uiteraard tegen een redelijke vergoeding. Ik weet niet of dat hier kan, maar een PB lijkt mij het handigste...

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Remi

Moo!

Gewoon uit nieuwsgierigheid maar waarom zou je zo'n lage versie/patch willen hebben?

Niet dat ik je verder kan helpen met een downgrade maar misschien wel een tip. De Nexus 7 2013 (Asus) tablet is veel verkocht en is blijven hangen op Android 6.0.1 met security patch augustus 2016.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 09:32

Barrycade

Through the...

Als je toch op pad gaat om je telefoon weer terug te zetten naar 6.0.1 zodat je weer kan spoofen en een gps hack kan gebruiken kan je net zo goed gewoon onderweg wat Pokemons vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4BYE
Barrycade schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:05:
Als je toch op pad gaat om je telefoon weer terug te zetten naar 6.0.1 zodat je weer kan spoofen en een gps hack kan gebruiken kan je net zo goed gewoon onderweg wat Pokemons vangen.
Grappig, misschien kan je hier komen helpen met een gym. Hebben we nog maar 8 man verder nodig. Bedankt voor deze bijzondere bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4BYE
Remi schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:04:
Gewoon uit nieuwsgierigheid maar waarom zou je zo'n lage versie/patch willen hebben?

Niet dat ik je verder kan helpen met een downgrade maar misschien wel een tip. De Nexus 7 2013 (Asus) tablet is veel verkocht en is blijven hangen op Android 6.0.1 met security patch augustus 2016.
De nieuwere google patch weerhoud je van het gebruik van een GPS joystick.
Bedankt voor de tip! Zal er gelijk even naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Remi

Moo!

4BYE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:54:
[...]

De nieuwere google patch weerhoud je van het gebruik van een GPS joystick.
Bedankt voor de tip! Zal er gelijk even naar kijken!
Ah, ok. Ik kende het gebruik van dergelijke apps wel maar wist niet dat je daar zo'n lage versie voor nodig had.

Kan je dan niet net zo goed een android device emuleren op je pc/laptop icm zo'n app? Hoef je ook niet op jacht naar oude devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4BYE
Remi schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:29:
[...]

Ah, ok. Ik kende het gebruik van dergelijke apps wel maar wist niet dat je daar zo'n lage versie voor nodig had.

Kan je dan niet net zo goed een android device emuleren op je pc/laptop icm zo'n app? Hoef je ook niet op jacht naar oude devices.
Ik snap wat je bedoelt maar ben daar al helemaal niet in thuis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:42
Download BlueStacks, Kijk eerste beste YouTube filmpje over Pokémon go op BlueStacks.

Misschien een heel raar idee,maar je zou ook gewoon kunnen rondlopen in plaats van vals te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4BYE
99ruud99 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:51:
Download BlueStacks, Kijk eerste beste YouTube filmpje over Pokémon go op BlueStacks.

Misschien een heel raar idee,maar je zou ook gewoon kunnen rondlopen in plaats van vals te spelen.
Het is niet dat rondlopen en wat Pokemon vangen, dat hebben we jaren zo gedaan. Door de Corona kun je momenteel zelfs alles vanuit huis doen. Maar probeer maar eens een 5* raid te spelen hier in de omgeving. Jammer dat men altijd een oordeel heeft zonder te weten wat er werkelijk speelt. Verbaasd mij dan ook weer dat je wel met een suggestie komt, waarvoor dank. Ik wil echter gewoon de door mij aangeschafte K6 Note op Android 6.0.1 zien te krijgen met de bijhorende beveiligings-patch voor maart 2017. Kan ik gewoon af en toe met wat vrienden op afstand een 5* raid spelen. Niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4BYE
99ruud99 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:51:
Blijkbaar kan het niet meer via emulator gespeeld worden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsjOQKivPYK1F4oNq5Y15qmc9co=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BobmfdwsDXlo0YdUkC9evY7N.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:42
Hmm oke ik dacht dat het wel nog kon.
De reden 2aarom ik die tip eronder zet is omdat dat een deel van het spel is, het moeten wandelen. Het is geen veroordeling maar een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4BYE
99ruud99 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:06:
De reden 2aarom ik die tip eronder zet is omdat dat een deel van het spel is, het moeten wandelen. Het is geen veroordeling maar een feit.
Dat klopt, maar dat is dus niet het punt. Zijn met de familie in het begin gaan spelen maar ik ben de enige die het nog een beetje bij wil houden. Zoals ik al aangaf is het grootste probleem het nooit kunnen spelen van een 5* raid. Daar heb je een minimaal aantal spelers voor nodig. Je wilt uiteindelijk toch ieder beestje een keertje hebben.

Momenteel hoef je letterlijk niet meer het huis uit want men is als de dood dat men niet meer gaat spelen en er dus geen inkomsten meer komen. Dat probleem van met name die 5* raids heeft men overigens ook al in de gaten want men kan binnenkort/later schijnbaar 5 mensen uitnodigen om een bepaalde raid op afstand te spelen, vanuit de luie stoel. Vergeet niet dat alles om geld draait. Ook de battles tegen mensen over de hele wereld (uiteindelijk de essentie van Pokemon) doe je statisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

99ruud99 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:06:
Wandelen een feit? Nee, feit is elke vorm van 'GPS beweging' geeft progressie in het spel, nergens in het spel staat in welke vorm jij deze 'progressie' behaald. Je laat je broertje lopen, bind dat ding aan een hond, je autonomous RC auto, bootje over het meer, of mogen mensen in rolstoel of invalidewagentje ook niet mee doen 'want wandelen'?

Staat verder los van de technische vraag, hoe kan je terug tot oudere android versies.

TS, is er op XDA nog niet wat oud custom rom spul te vinden? Ik had voor mijn oudere telefoons hele collectie aan android versies tot ergens versie 7.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4BYE
SinergyX schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:08:
[...]

Wandelen een feit? Nee, feit is elke vorm van 'GPS beweging' geeft progressie in het spel, nergens in het spel staat in welke vorm jij deze 'progressie' behaald. Je laat je broertje lopen, bind dat ding aan een hond, je autonomous RC auto, bootje over het meer, of mogen mensen in rolstoel of invalidewagentje ook niet mee doen 'want wandelen'?

Staat verder los van de technische vraag, hoe kan je terug tot oudere android versies.

TS, is er op XDA nog niet wat oud custom rom spul te vinden? Ik had voor mijn oudere telefoons hele collectie aan android versies tot ergens versie 7.
Ik heb waarschijnlijk iets origineels gevonden maar kan niet exact zien wat daar de specs van zijn. Ik ben echter een leek op het gebied en durf daar niet zelf aan. Ik heb dus wel via Lenovo software het een fractie naar achteren kunnen halen. (security patch November 2017 naar Augustus 2017, en nog steeds Android 7) Het gaf aan welk bestand gedownload werd via modelnummer en codes op de verpakking/barcode. Lukte eerst niet op mijn PC, maar bij een poging op de laptop ging het ineens wel helemaal goed.

Feitelijk zoek ik dus iemand die hier goed in thuis is, maar een optie is natuurlijk ook iemand met een tweedehands telefoon die al de juiste specs heeft.
Thanks voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-07 20:01
Waarschijnlijk kan je de bootloader wel unlocken en als je een ROM vindt van Android 6.0 kan je deze flashen.

Maar als je dit nog nooit gedaan hebt is het wel even uitzoeken en tutorials lezen... En vooral hopen dat de juiste downloadlinks nog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4BYE
Beste mensen,

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb geprobeerd om het toch zelf te doen. Nadat er bij een aantal pogingen niets gebeurde uiteindelijk een iets hogere versie gevonden van de betreffende software. Hierbij zat een veel duidelijker beschrijving qua instellen van de settings. En jawel, het is mij gelukt!

Dank voor de suggesties en meedenken.
Pagina: 1