Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Melotte
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13-06 00:30
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is een vervanger (met spoed) voor een HP Elitebook 850 die helaas waterschade heeft opgelopen en nu met spoed vervangen moet worden..
De laptop zal wordt gebruikt voor kantoor-software (Microsoft Office), surfen, Netflix. Geen zware software dus. Ik heb weinig geduld en wil dus een snel opstartende laptop.

Wat is je budget?
Rond EUR 1.000 a 1.250.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat iedere dag mee in mijn rugzak richting kantoor en wordt veel gebruikt voor vergaderingen 's-avonds. Ik heb nu een 15inch, maar ik denk dat een 13 inch voldoende of zelfs beter is

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik was erg tevreden met mijn HP Elitebook 850. Ik overweeg nu een HP Probook 430 G6 i7 16Gb 512ssd.

Belangrijkste vraag: zijn er redenen om die HP Probook 430 niet te kopen?

Alle reacties

• hjkv
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:53
De ProBook 400-serie is qua bouwkwaliteit niet veel beter dan een Acer van de MediaMarkt. Hetzelfde geldt voor Lenovo ThinkPad E-series en de Dell Latitude 3000-serie.

Ook wordt nergens vermeld wat de schermresolutie van dit model is. Als je pech hebt is het 1366x768.
Tot slot is de laptop niet snel leverbaar. De enige aanbieder meldt dat ze op z'n vroegst begin juli kunnen leveren.

Ik zou op zoek gaan naar een HP EliteBook 800 of 1000 serie, Lenovo T/X serie of Dell 7000 serie.

• Melotte
Het zou om dit type gaan

https://www.coolblue.nl/p...30-g6-i7-16gb-512ssd.html

[Voor 5% gewijzigd door Melotte op 18-06-2020 20:21]

• Melotte
Beslissing is genomen. @hjkv, hartelijk bedankt voor het advies!

• !GN!T!ON
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-06 23:46
hjkv schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:01:
De ProBook 400-serie is qua bouwkwaliteit niet veel beter dan een Acer van de MediaMarkt. Hetzelfde geldt voor Lenovo ThinkPad E-series en de Dell Latitude 3000-serie.

Ook wordt nergens vermeld wat de schermresolutie van dit model is. Als je pech hebt is het 1366x768.
Tot slot is de laptop niet snel leverbaar. De enige aanbieder meldt dat ze op z'n vroegst begin juli kunnen leveren.

Ik zou op zoek gaan naar een HP EliteBook 800 of 1000 serie, Lenovo T/X serie of Dell 7000 serie.
Mowh, ik heb tijden bij een zorginstelling gewerkt waar een stuk of 700 van deze laptops in gebruik zijn/waren. Eigenlijk heel weining problemen mee gehad in de tijd dat ik daar zat.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True