Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een all-round systeem. Ik browse erop, game erop, stream ermee op twitch en af en toe video bewerken.
In de toekomst zou ik graag Diablo4 willen spelen. Momenteel games als Battlefield 1, Battlefield 5, GTA5V. Echter koop ik nu soms games voor de PS4 omdat PC het waarschijnlijk niet aan zou kunnen. Devil May Cry 5 bijvoorbeeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij een euro of 1000-1100. Niet veel meer dan dat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mee;
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een behuizing, RAM, CPU, MoBo, SSD en power supply.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel AMD, vanwege de prijs / kwaliteit verhouding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoeft niet echt RGB te zijn, zie ik toch niets van. Desktop staat onder bureau. Verder beetje stilte is wel fijn.
Beetje future proof.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een controle check, mogelijk nog kleine aanpassingen. Wellicht een aparte CPU koeler, dit heb ik er zelf nog nooit bijgekocht. Altijd stock koeler gebruikt.
Memory staat op de QVL en lees zeer goede verhalen over de B550 chipset.
Grafieken laten zien dat Ryzen CPU erg goed werkt met CL16 / 3600MHz memory. Een goede prijs / prestatie verhouding
Ik twijfel nog over de voeding, of 550w wel genoeg is. Denk dat ik voor de zekerheid 650w wil, ook zodat ik eventuele GPU later nog kan upgraden. Maar geen idee wat tegenwoordig een goede voeding is, hier zou ik wat advies in willen.
Het wordt een all-round systeem. Ik browse erop, game erop, stream ermee op twitch en af en toe video bewerken.
In de toekomst zou ik graag Diablo4 willen spelen. Momenteel games als Battlefield 1, Battlefield 5, GTA5V. Echter koop ik nu soms games voor de PS4 omdat PC het waarschijnlijk niet aan zou kunnen. Devil May Cry 5 bijvoorbeeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij een euro of 1000-1100. Niet veel meer dan dat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mee;
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 899,95 | € 899,95 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 899,95 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een behuizing, RAM, CPU, MoBo, SSD en power supply.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel AMD, vanwege de prijs / kwaliteit verhouding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoeft niet echt RGB te zijn, zie ik toch niets van. Desktop staat onder bureau. Verder beetje stilte is wel fijn.
Beetje future proof.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een controle check, mogelijk nog kleine aanpassingen. Wellicht een aparte CPU koeler, dit heb ik er zelf nog nooit bijgekocht. Altijd stock koeler gebruikt.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | Asus TUF Gaming B550-PLUS | € 158,- | € 158,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 899,95 | € 899,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black | € 136,- | € 136,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C16D-16GTZKW | € 122,45 | € 122,45 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 177,90 | € 177,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.783,30 | ||
Memory staat op de QVL en lees zeer goede verhalen over de B550 chipset.
Grafieken laten zien dat Ryzen CPU erg goed werkt met CL16 / 3600MHz memory. Een goede prijs / prestatie verhouding
Ik twijfel nog over de voeding, of 550w wel genoeg is. Denk dat ik voor de zekerheid 650w wil, ook zodat ik eventuele GPU later nog kan upgraden. Maar geen idee wat tegenwoordig een goede voeding is, hier zou ik wat advies in willen.