Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies nodig: ontwikkelen Crossplatform (andr/ios) Woordspel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Muhtar
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 14:00
Goeiedag,

Ik heb al enkele jaren een idee voor een Wordgame die ik nu graag wil realiseren. Ik heb geen ervaring met programmeren, maar ik zie dit als een nieuwe hobby waarvoor ik tijd en inspanning wil investeren. Ik ben wel goed computervaardig.

De grootste vraagteken voor mij op dit moment is: Welke SDK/Framework ga ik het best gebruiken voor mijn doel (wordt verder uitgelegd onderaan). Welke weg sla ik het best in?.. Ik wil van de eerste keer de juiste keuze maken zodat ik geen tijd verspil.

Initieel wilde ik het spel voor IOS maken, maar het lijkt me verstandig als het ineens ook compatible is voor Android. Ik heb wat onderzocht en ben uitgekomen op Flutter, omdat het resultaat native en crossplatform is. Maar hierover wil ik dus wat advies van de pro's..

Om jullie een idee te geven watvoor iets ik wil maken, wil ik jullie even vragen om het spelletje https://apps.apple.com/us...ess-word-game/id526619424 Letterpress op te zoeken. Mijn spel is helemaal anders en zal geen kopie zijn van dit, maar de looks, feel en smoothness van Letterpress zijn wel de kwaliteit die ik wil voor mijn spel. Het moet ook crossplatform zijn en multiplayer ondersteunen.

Dus kort samengevat: