Ervaringen : Gamen op een laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:55

nielsvv

100% Afol

Topicstarter
Hi,

Ik wil binnenkort mijn GamePC gaan vervangen door een laptop. Dit omdat ik vaak weg ben van huis en het lijkt me ook makkelijk om wat te spelen/browsen vanop de bank, in te tuin...

Ik maak nu ongeveer 1 maal per jaar mijn pc grondig schoon en deze zit steeds behoorlijk vol met stof. Heb me tot op heden nog nooit zorgen moeten maken over een oververhitte cpu, grafische kaart,... Maar vroeg me af hoe zit dit bij een laptop? Kan me best voorstellen dat na een tijdje deze fans toch ook behoorlijk wat stof zullen hebben opgeslorpt en een laptop maak je niet zo snel open.

Dus wat zijn jullie bevindingen met gamen op een laptop mbt temperaturen?
De laptop die ik wil is geen basic model, maar best wel een high end (i7, rtx 2070) model.

Alvast bedankt,
Niels

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Lastige vergelijking met heel veel variabelen:
  • Waar staat jou pc? Waar staat die van iemand anders?
  • Waar gebruik jij een laptop? Iemand anders?
  • Hoe vaak maak jij je desktop schoon? Iemand anders?
  • Wat is met betrekking tot temperatuur nog acceptabel voor jou? Voor iemand anders?
  • Wat is acceptabel met betrekking tot geluid van de koeling?
Wat wil je precies horen van anderen? Want gamen op een laptop kan prima. Het hoeft ook niet meer onderhoud te vergen, maar alles staat of valt met wat je (en waar je dat) gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:05

jgj82

Ja, maar = nee

Zorg steeds voor een schone omgeving, dan duurt het wel langer voordat je moet gaan schoonmaken. Je ontkomt er alleen op de lange duur niet aan. Er gaat stof ophopen voor de koellichamen.

In Afghanistan haalden we gewoon 1x per maand de boel uit elkaar en gezellig schoonmaken met z'n allen. Is bij vrijwel elke laptop goed te doen met het juiste gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb zelf een BTO met een i7-8700K en een GTX1070 die beide behoorlijk wat warmte genereren maar ze lopen dankzij adequate koeling prima en benchmarks wezen uit dat ze zeker niet onderdoen voor dezelfde hardware in een desktop.

Echter komt goede koeling met een prijs en dat is herrie. Als mijn laptop op volle toeren blaast kun je maar beter voor een koptelefoon met noise cancelling zorgen anders hoor je aan het eind van je gaming sessie alleen nog maar gepiep in je oren.
Ik heb hem gekocht voor de PK's, niet voor stilte dus ik vind het helemaal prima zo maar het is wel iets waar je rekening mee dient te houden.

Kan me goed voorstellen dat dezelfde hardware in een chassis met mindere koeling wel een thermische bottleneck kan krijgen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.